- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

لرستان می تواند قطب مطبوعات در کشور باشد

  [1]

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ، حجت الاسلام و المسلمین ‘علی اسماعیلیان’ سه شنبه شب در آیین تجلیل از خبرنگاران و روزنامه نگاران لرستان به مناسبت ۱۷ مرداد روز خبرنگار افزود: خوشبختانه رسانه های گروهی لرستان در مسیر پویایی و فعالیت جدی در عرصه خبر و اطلاع رسانی قرار دارند و در چند سال اخیر معدل نشریات، روزنامه ها و خبرگزاری های استان رو به رشد بوده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند به ابزار خبرنگار قسم خورده و همین مهم مقدس بودن شغل خبرنگاری را نشان می دهد، تصریح کرد: امروز به عنوان کسی که در خدمتگزاری به مردم استان فعالیت دارم، اعلام می کنم که تمام رسانه های استان لرستان در خط نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ما می خواهیم نشریات و رسانه ها هر کدام در جایگاه خودشان قرار داشته باشند، اظهار داشت: برخی خبرنگاران شغل و برخی دیگر حرفه خبرنگاری را دارند و به همین منظور باید بین این افراد تفاوتی وجود داشته باشد تا بتوان به رسالت خطیر خبر و اطلاع رسانی بهتر عمل کنند.

حجت الاسلام اسماعیلیان به نشریات توصیه کرد در گوشه ای از فعالیت رسانه های خود نیز به مسایل معنوی، مذهبی، ارزش های دینی و امر به معروف و نهی از منکر بپردازند، افزود: از مدیران نیز درخواست می شود برای توجه ویژه به خبرنگاران بر روابط عمومی دستگاههای اجرایی خود نظارت جدی داشته باشند تا عدالت در رسانه های گروهی به خوبی رعایت شود.

وی اضافه کرد: مدیران باید با آغوش باز پذیرای خبرنگاران باشند تا تعادل میان رسانه ها و مردم و مسوولان به خوبی حفظ شود و مسوولان باید بدانند که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی هیچ مسوولی از پاسخگویی معاف نیست.

وی گفت: نشریات باید صدای افرادی باشند که رسانه ای ندارند و بتوانند به راحتی مسایل و مشکلات خود را مطرح کنند و از این طریق مسیر رشد و تعالی استان نیز فراهم شود.

حجت الاسلام اسماعیلیان با اشاره به اینکه نشریات باید چند صدایی باشند، افزود: رسانه های تک صدایی در واقع خیانت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه با افتخار خانه مطبوعات لرستان نیز برای پیگیری و حل مشکلات رسانه های گروهی استان راه اندازی شده است، ابراز امیدواری کرد عید سعید فطر این خانه به صورت رسمی افتتاح شود و ما با تمام توان از خانه مطبوعات لرستان حمایت می کنیم.

در پایان این نشست ضمن تجلیل از خانواده شهدای عرصه قلم شهید محمود صارمی و شهید علیرضا حیدریان، از خبرنگاران رسانه های گروهی لرستان تجلیل شد.