- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اموال گروه آریا تا پایان امسال به چرخه اقتصادی لرستان بازمی‌گردند

 

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند استاندار لرستان در گفتگو با خبرنگاران ا از تعیین تکلیف پروژه های گروه آریا تا پایان امسال خبر داد و اظهار داشت: با تعیین تکلیف این پروژه ها تا پایان سال ۹۴ همه آن ها به چرخه اقتصادی استان باز میگردند.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد سهام ماشین سازی لرستان جزء دارایی های منصور آریا بوده است عنوان کرد: این میزان سهام بابت رد مال به بانک ملی واگذار شده است.

استاندار لرستان افزود: در جلسه ای که با حضور معاون دادستان تهران برگزار شد این جمع بندی حاصل شد که ماشین سازی لرستان مجددا به مزایده گذاشته شود لذا افراد می توانند از طریق مزایده  آن را خریداری کنند.

بازوند یکی دیگر از دارایی های گروه آریا در لرستان را طرح سیلیکون متال بروجرد دانست و گفت: کار کارشناسی روی این طرح صورت گرفته و مزایده آن در حال برقراری است.

وی اضافه کرد: طرح سیلیکون متال بروجرد یک شریک ۳۰ درصدی دارد ولی ۷۰ درصد مابقی که متعلق به گروه آریا بوده قرار است از طریق مزایده به فروش برسد.

استاندار لرستان از رئیس قوه قضاییه بخاطر پی گیری اموال گروه آریا تشکر کرد و بیان داشت: در سفر رئیس قوه قضائیه به لرستان دستورهای خوبی در خصوص تعیین تکلیف اموال گروه آریا صادر شد.

 بنابراین گزارش، اموال گروه آریا در لرستان شامل صنایع غذایی گهر، ماشین سازی لرستان و واحد تولید سلول های خورشیدی بروجرد هستند که مهمترین دارایی این گروه در لرستان مجتمع صنایع غذایی گهر است که ۱۰۰ هکتار وسعت و ۵۰ هکتار زیربنا دارد.

ماشین سازی لرستان نیز از دیگر اموال این گروه بوده که با وجود اینکه گروه آریا ۸۵ درصد سهام آن را خریداری کرده بود اما بهای آن را پرداخت نکرد.

البته گروه امیر منصور آریا در لرستان مجوز بهره برداری از معادن قیر را نیز داشته است که بنا به حکم دستگاه قضا این پروانه ها باطل شده و قرار است به زودی به مزایده گذاشته شوند.

حال با گذشت چهار سال از باز شدن پرونده اختلاف گروه امیر منصور آریا در دستگاه قضا، پرونده دارایی های این گروه در لرستان در حال بسته شدن است.

میراث آریا طرح های اقتصادی بزرگی بوده که اگر وارد چرخه تولید و اشتغال شوند در رونق اقتصادی لرستان اثرگذار خواهند بود./مهر