تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

اولین همایش بهبود یافتگان از اعتیاد در لرستان برگزار شد

  • کد خبر : 78957
  • 21 آبان 1394 - 22:13

    این همایش با همت ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی لرستان با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار ،دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر ،مدیر کل بهزیستی لرستان و جمعی از مدیران استان در سالن همایش مدیریت آموزش و پژوهش استانداری برگزارگردید.. به گزارش میرملاس ؛ نادر قربانی مدیر کل اموراجتماعی و […]

DSC_0383

 

 

این همایش با همت ستاد مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی لرستان با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار ،دبیر ستاد مبارزه با موادمخدر ،مدیر کل بهزیستی لرستان و جمعی از مدیران استان در سالن همایش مدیریت آموزش و پژوهش استانداری برگزارگردید..

به گزارش میرملاس ؛ نادر قربانی مدیر کل اموراجتماعی و فرهنگی استاندار در این همایش با تجلیل از صبر و استقامت بهبود یافتگان از بند اعتیاد ، رهایی آنها از اعتیاد را یک نوع جهاد توصیف و ترک اعتیاد را مبارزه با نفس برشمرد.قربانی اعتیاد و تهاجم فرهنگی را نتیجه ضعف دشمنان در مقابل دفاع مسلحانه جوانان در جنگ تحمیلی برشمرد و افزود آنان در مقابل این ضعف ناچار به معتاد کردن جوانان و زنان و تهاجم فرهنگی روی آوردند و مردم ما باید در مقابل این شیوه های دشمن آگاه باشند.

مدیر کل امور اجتماعی استانداری ، همچنین از پیگیری مسائل فرهنگی و پیشگیری آموزش و پرورش انتقاد کرد و افزود، تا موقعی که امور فرهنگی و پیشگیری به بهزیستی محول شده بود اقدامات خوبی صورت می گرفت اما در این مدت توسط آموزش و پرورش اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی هم چنین N.Aرایکی از بهترین وکم  هزینه ترین روشهای ترک اعتیاد برشمرد وافزود این روش هیچگونه بار مالی برای دولت در بر ندارد.

اسداله حیدری مدیر کل بهزیستی گفت: دولت تدبیر و امید و تیم توانمند و توسعه گرای استان با حضور مهندس بازوند استاندار توسعه گرا و خوش فکر ،گامهای اساسی در زمینه فراهم کردن زیرساختها و بسترهای حل بحران آسیب های اجتماعی لرستان برداشته شده که منجر به ایجاد اعتدال و توسعه در استان و مایه آرامش مردم و جامعه شده است .

حیدری جامعه امروز لرستان را محصول توسعه نیافتگی ادوار گذشته دانست  و افزود آسیبهای اجتماعی ارتباط تنگاتنگی با توسعه نیافتگی دارد و اعتیاد یکی از این آسیبهاست که به جامعه تحمیل می شود.

مدیر کل بهزیستی گفت افرادی که دجار آسیب اعتیاد میشوند ممکن است دارای استعداد های بالقوه باشند که بوسیله اعتیاد این استعدادها خنثی ونابود  میشود.

وی در ادامه بازگشت معتادان به زندگی را تولد دوباره آنان خواند و پیشنهاد کرد که بصورت نمادین جهت بهبود یافتگان شناسنامه نمادین بهبودی تهیه شود .

دکتر اسداله حیدری به بهبود یافتگان توصیه کرد با وسوسه و لغزشهای اعتیاد بجنگند و از گذشته درس بگیرند .تا دیگر دچار انحراف نشوند.و گفت بهبود یافتگان نباید آن تجربه تلخ  گذشته را تکرار کنند و با توکل به خدا این مشکلات را مرتفع و خود ،خانواده و اقوام را از نگاه تحقیر آمیز دیگران مصون سازند .

حیدری در ادامه گفت بهبود یافتگان عاقبت تونل وحشت اعتیاد را متوجه شدند و بازگشتند و گفت شرط عقل حفظ پیشرفت است و بهبود یافتگان با درس گرفتن از گذشته باید آینده خود را تضمین کنند.

آقای میرزایی دبیر شورای فرهنگی هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت استاندار محترم ،فرماندار ،سپاه حضرت ابوالفضل (ع) و برخی دستگاهها نظیر بهزیستی همکاری و مساعدت مطلوبی در خدمت رسانی  و حمایت ازبهبود یافتگان داشته اندو وجود مهندس بازوند را مایه آرامش و افزایش سرعت فعالیت های شورا دانست .

وی در ادامه خواستار افزایش فعالیتهای   N.A  در استان شد و از ارزیابی کشوری برنامه های ستاد مبارزه با موادمخدر خبرداد و گفت احتمال کسب رتبه سوم توسط استان وجود دارد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=78957

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.