تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

مادر سعید عبدولی : نگذارید پسرم گریه کند !

  • کد خبر : 7900
  • 18 مرداد 1391 - 20:31

  به گزارش میرملاس نیوز ؛  باختن همیشه تلخ است، ولی تلخی‌اش اگر با ناداوری باشد بیشتر است. سعید عبدولی به قصد شکار طلای المپیک راهی لندن شده بود. همه چیز خوب پیش می‌رفت و امیدها هر لحظه به طلایی شدن او بیشتر می‌شد تا وقتی که داور، سوت آغاز مسابقه سعید با کشتی گیر […]

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  باختن همیشه تلخ است، ولی تلخی‌اش اگر با ناداوری باشد بیشتر است. سعید عبدولی به قصد شکار طلای المپیک راهی لندن شده بود. همه چیز خوب پیش می‌رفت و امیدها هر لحظه به طلایی شدن او بیشتر می‌شد تا وقتی که داور، سوت آغاز مسابقه سعید با کشتی گیر فرانسوی را به صدا در آورد.

 از همان سوت اول معلوم بود که چه خوابی برای قهرمان ایران دیده‌اند، تذکر پشت تذکر و اخطار پشت اخطار، آخرش هم سوت پایان و تلخی شکست و آب سردی که روی پیکر عبدولی ریخته شد. همه مردم ایران در آن لحظات نگاهشان به قاب تلویزیون دوخته شده بود و شکست پهلوان خود را باور نمی‌کردند. اما در همین لحظه مادر این پهلوان در حال دعا بود؛ دعا می‌کرد که دیگر ورزشکاران ایرانی پرچم کشورش را بالا ببرند.

 
مادر سعید عبدولی باخت فرزندش را قبول ندارد. او درباره حضور پسرش در المپیک و شکست ناباورانه‌اش با نادواری به خبرنگار ما گفت: «از نظر من سعید نباخته چون همه دیدند که با ناداوری حق او را خوردند. حالا خدا را شکر که اگر سعید طلا نگرفت و پرچم ایران را بالا نبرد، بقیه توانستند این کار را بکنند. آنها هم پسر من هستند و مثل سعید برای همه‌شان دعا کردم.»

 
دلش پر است از ناجوانمردی قاضی میدان و ناراحتی در کلامش موج می‌زند! غصه‌اش اما از باخت پسرش نیست؛ «از لحظه‌ای که سعید روی تشک رفت، داور به او تذکر داد و من فهمیدم که می خواهد سعید را ببازاند. من از این ناراحت شدم که آنها چنین برنامه‌ای را پیاده کردند. ۱۵ سال است که سعید از خوشی‌ها و جشن‌های ما دور بود، چون می خواست پرچم ایران را بالا ببرد. همه می‌دانند که مادر چه زجری می‌کشد و چه آرزوهایی برای فرزندش دارد.»

 
مادر عبدولی درخواستی هم از مسئولان دارد که شنیدنش گوش شنوا می خواهد: «سعید برای پرچم ایران و کشورش تلاش می‌کرد. هدف او سربلندی ایران بود و هست. از مسئولان کشور می خواهم که همان طور که رییس جمهور پیام داد، نگذارند حق سعید ضایع شود. سعید دو روز است که گریه می کند، ما چیزی نمی‌خواهیم، فقط نگذارند پسرم گریه کند، جز این هیچ انتظاری از کسی ندارم.»

 
سعید باید خیلی خوشبخت باشد که مادر و پدری این چنین بزرگوار و دریادل دارد. مادرش که دعای خود را پشتیبان او کرده، پدرش هم احساسش را روانه لندن کرده و می‌گوید: «سعید تلاش زیادی کرد و زحمت کشید. او چند سال در اردو بود. دو دوره قهرمان جوانان جهان و قهرمان آسیا و بزرگسالان جهان شده است. همان لحظه‌ای که داور سوت شروع مسابقه را زد فهمیدم که می خواهد حریفش را برنده کند. آن لحظه قلبم ایستاد و زدم زیر گریه. سعید می توانست قهرمان المپیک شود، اما آنها برنامه ریخته بودند که نگذارند.»

 
پدر عبدولی می گوید: «وقتی رییس جمهور پیام داد و گفت که سعید قهرمان است، همه استان خوشحال شدند. سعید اعجوبه‌ کشتی ایران و جهان است. من او را بزرگ کردم که پرچم ایران و اسلام را بالا ببرد و دل مردم و رهبر را شاد کند. من فقط از این ناراحتم که ناداوری را سر بچه من خالی کردند.»

 
سعید عبدولی تلاش خود را کرد و تا جایی که می توانست جنگید. حالا نوبت مسئولان کشور است که وارد کار شوند: «از رییس جمهور و مسئولان ورزش می‌خواهم که سعید را دلداری دهند و همان گونه با او رفتار کنند که با قهرمانان رفتار می‌کنند. همه مردم این انتظار را دارند. نباید به خاطر یک باخت که با ناداوری بود، تلاش‌های سعید فراموش شود. باید از او هم مانند قهرمانان تقدیر شود، چون او امید طلایی ایران بود. من یک ایرانی‌ام و از این که ایرانی‌ها مدال بگیرند افتخار می کنم، اما می‌خواهم به سعید روحیه بدهند.»

 
پدر عبدولی ادامه می دهد:‌ «من پنج پسر دارم که همه آنها می توانند قهرمان دنیا و المپیک باشند. مسئولان باید استعدادیابی کنند. من دو پسر شش و هفت ساله دارم که وقتی حق سعید را خوردند، گریه می کردند. این‌ها غیرت و تعصب ایرانی را فراموش نکرده‌اند.»

 
وی از رسانه‌هایی که به انتشار اخبار ورزشکاران می پردازند هم تشکر کرد و گفت:‌ «خبرنگاران ورزشی کم از قهرمانان ندارند. این‌ها دل ورزشکاران را شاد می کنند. خواسته‌ام از رسانه‌ها این است که از سعید حمایت کنند و از او بگویند تا روحیه‌اش عوض شود. خدا شاهد است که در این دو روز خورد و خوراک نداشته‌ایم، ما این روزها حال خوبی نداریم.»

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=7900

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 23در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۳
  1. در نزد ما تو همان پهلوان قهرمانی.مدال واقعی رو از مردم ایران گرفتی.

  2. درود به شرف وغیرت سعید و والدین وبرادرانش همیشه به وجودشان افتخار میکنیم !

  3. چرا چرا چرا…
    چرا باید سعید عبدولی که همه میشناسیمش و برای این کشور و استان وبیشتر از همه
    برای شهر کوهدشت یه افتخار هستش هر لحظه گزارشگر تلوزیون بگه
    دلاورمردی از خوزستان!؟
    واقعا چرا؟
    مسولین محترم چرا؟
    خانواده عبدولی چرا؟
    میدونید وقتی که اینو از تلوزیون میشنویم چقدر به غرورمون برمیخوره؟
    خواهشا کم لطفی از هرجا که بوده و هست برطرفش کنید.

  4. سلام خدمت شما و خانواده محترم آقای عبدولی
    میخوام به خانواده آقای عبدولی بگم که همه ی ملت ایران به خاطر این ناداوری ناراحت شدند به خصوص مردم شهرستان کوهدشت که سعید را فرزند خود می دانند وکمتر کسی را می توان پیدا کرد که همراه با سعید گریه نکرده باشد خانواده آقای عبدولی باید بدانند که نزد ملت ایران ارزش سعید نه تنها کم نشده بلکه اورا یک قهرمان ملی می دانند و به او افتخار می کنند چون همه دیدند که چه جسورانه مبارزه می کرد دیروز هم رییس مجلس اعلام کرد که پس از بازگشت سعید از لندن در مجلس به آقا سعید مدال طلای نمادین المپیک اهدا خواهد شد.

  5. در جواب آقای علیزاده باید بگویم علت اینکه سعید عبدولی همه جا خود را اندیمشکی معرفی میکند بی مهری مسولین کوهدشتی نسبت به ایشان است آیا تا کنون دیده اید یکی از مسولین شهرمان از ایشان تقدیر کند

  6. دمت گرم داش سعید
    تواز نظر همه ی مردم ایران قهرمانی

  7. باسلام
    درود براین قهرمان شیرمرد،همه دنیا دیدند که چطور با برنامه ای که از قبل برای این قهرمان جسور کشورمان چیده شده بود اورو با نا داوری از دور مسابقات حذف کردن واین به این معنیه که او آنطور تونسته آنها را بترسونه که چنین دامی رو براش پهن کردن،ما با تمام وجودمون برات آرزویه بهترینهارو داریم چون تو سزاوارش هستی و از نظر ما مدال طلای تو خیلی برتر از مدال طلای قهرمونایه دیگست.
    وآقا سعیدآفرین میگم به مبارزت چون وقتی دیدمش از چابکیت ومهارتت شگفت زده شدم و از این ظلمی که بهت شد نه تنها خودت بلکه تمام ملت ایران گریه کردن
    ما همیشه بهت افتخار میکنیم

  8. یقین داشته باشید که خدا انتقام سعید عبدولی رو از اون داوران نامرد خواهد گرفت.

  9. سعید همیشه تو قلب ایرانیا هستی برای داور نفهم بلاروسی متاسفم

  10. سعید جان دانه دانه اشک هایت برای ما حکم مدال زرین دارد.. .

  11. سعید جان خداوند خیلی دوست داشت تا با انجام این ناداوری محبوب دل مردم ایران شدی
    این مدال محبوبیت برشما مبارک باد

  12. سعید جان باور کن:قطره قطره اشکی که میریختی عرش خدا را به لرزه درآورد چراکه با بی عدالتی حقت پایمال شد مطمئن باش خدا حقت را از آن داور بی همه چیز خواهد گرفت و تو در قلب ماهستی تا ابد.

  13. تو همیشه در قلب ما قهرمانی

  14. برادر جان دلم تنگ است

  15. سعید بزرگ شده کوهدشت، ساکن اندیمشک…..!
    پهلوون کاش به زادگاهت هم نیمچه اشاره ای میداشتی.
    رگ حس ناسیونالیستی ام بدجوری ورم کرده….!!!!!!!!!
    لعنت بر المپیک و داور بلاروسی اش، که بلای جون سعید شد!

  16. واقعا از صمیم قلب برا سعید ناراحت شدم و گریه کردم.همه دنیا میدانند که سعید نباخت. او یک قهرمان است.

  17. سعید ما هم با تو گریه کردیم وتو قهرمان مایی

  18. سعید عزیز تو با زخمهای روزگارت که برپیکرت نشسته همیشه با لبخند جنگیدی با سختی های زندگی همیشه جنگیدی و همه را خاک کردی کسی که با تمام سختی هایش به اینجا رسید قهرمان است نام تو همیشه جاودان در ذهن و قلب همه باقیست مردم عزیز ما داور مسابقه تو بودند و همه یکصدا تو را پیروز میدان خواندند تو قهرمان واقعی هستی چه در کشتی چه در زندگی همه ما عاشقانه دوستت داریم و به تو افتخار میکنیم تو خودت بهترین مدال طلایی بر گردن تمام ملت .مایه افتخار و سربلندی برای ما و تمام کسانی که با ناجوانمردی حقشان پایمال شد به خدا با تمام اشکهایت گریستم دلاور از شدت ناراحتی و زخمی که بر قلبم نشست خواب در چشم ترم شکست راه تو راه تختی هاست قهرمان برخیزو بار دیگر چون کوه استوار باش بدان که درد همه ما بیشتر از تو خواهد بود تو تنها برنده میدان بودی ان مدال هم ارزانی وجود ناپاک آن ناجوانمردان تو قهرمانی قهرمان و بدان که برای همیشه ماندگار خواهی بود در قلب همه ما درود بر شرفت و اشکهای معصومانه ات که آتش بر دل تمام مردم زد
    با تمام وجود دوستت داریم
    خسته نباشی دلاور ایران زمین و شیر مرد کوهدشت لرستان
    نامت جاویدان
    درود بر این همه پایمردیت جوانمرد
    درود بر تو که همیشه سرت بالا خواهد بود نه دستی که نااهلان بخواهند ان را با نامروتی پایین بگیرند
    درود بر پهلوان نامدار سعید عبدولی

  19. افرین به سعید تو بردی

  20. داداش سعید توواقعا قهرمانی این قهرمانی رو بهت تبریک میگم واینو بدون همه ی مردم اندیمشک به وجودت افتخار میکنیم اصلا نگران نباش خدا حقتو از این داور نامرد میگیره وشماهم در المپیک بعدی طلا میگیری

  21. سعید جان یه نگاه به نام خانوادگیت بنداز عبدولی که طایفه بزرگ کوهدشته بد نبود دل مردم زادگاهتو هم شاد میکردی بامرام

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.