تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان پلدختر راه اندازی می شود /۸ میلیارد جهت تحول نظامت سلامت پلدختر

  • کد خبر : 79004
  • 22 آبان 1394 - 12:03

      معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : دانشگاه علوم پزشکی هزینه ۲۰ درصدی که عهده دار بوده را پرداخت کرده و به محض آماده شدن، دستگاه سی تی اسکن در سال جاری در پلدختر به بهره برداری می رسد   به گزارش میرملاس ؛ دکتر علی آسترکی با اصحاب رسانه شهرستان […]

 
194160_1df35
 
 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : دانشگاه علوم پزشکی هزینه ۲۰ درصدی که عهده دار بوده را پرداخت کرده و به محض آماده شدن، دستگاه سی تی اسکن در سال جاری در پلدختر به بهره برداری می رسد
 

به گزارش میرملاس ؛ دکتر علی آسترکی با اصحاب رسانه شهرستان پلدختر در پاسخ به این سوال دستگاه سی تی اسکنی که به پلدختر اختصاص یافته برای تحویل ، نصب و راه اندازی آن چه برنامه ای دارید اظهار داشت : موافقت اصولی آن صادر شده و فضای ۱۴۶ متری آن در حال ایجاد است و دستگاه از طریق وزارتخانه آماده شده است.

وی با بیان این که دانشگاه علوم پزشکی هزینه ۲۰ درصدی که عهده دار بوده را پرداخت کرده است افزود : به محض آماده شدن دستگاه سی تی اسکن در سال جاری در پلدختر به بهره برداری می رسد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان ، با اشاره به آموزشی شدن بیمارستان ها بیان کرد : حوزه درمان همیشه از آموزشی شدن بیمارستان ها حمایت می کند در این رابطه به رییس بیمارستان ابلاغ شده که موظف به حمایت هستند .

وی عنوان کرد: در بحث آموزش پرستاران در صورتی که مورد خاصی باشد باز هم دانشگاه علوم پزشکی حمایت خود را دریغ نمی کند .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای تمام مراکز درمانی سطح استان لرستان چهار تخصص اصلی داخلی ، بیهوشی ، اطفال و جراح ضروری است که تامین شده اند برای بقیه تخصص ها حتی در سطح کشور نیز نیروی متخصص کم است و با توجه به سهمیه و نیاز هر بخش اولویت بندی می شوند .

وی با بیان این که یک دندانپزشک دولتی در شهرستان پلدختر مشغول است تصریح کرد: در بحث نیروی متخصص لازم برای شهرستان پلدختر ، دندانپزشکی عمومی که کم است پیگیری و آن را افزایش می دهیم .

وی خاطر نشان کرد: در شهرستان پلدختر چهار دستگاه دیالیز داریم و ۲۲ نفر دیالیزی که از این امکانات خدمات می گیرند .

دکتر آسترکی با بیان این که نباید باعث هرز رفتن متخصصان شد اظهار داشت : اصحاب رسانه مقدورات و محدودیت ها را باهم بسنجند چرا که امروز از نظر کیفیت و آموزش و نحوه بکارگیری نیروها و خدمات دهی با سال های گذشته قابل قیاس نیست .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان لرستان نزدیک به ۱۱۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.
دکتر آسترکی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان اشاره کرد و اظهار داشت : این طرح درنیمه دوم اردیبهشت سال گذشته در استان لرستان در ۹ بسته حمایتی تعریف شده است که هفت بسته آن در حوزه خدمات درمانی می باشد .
وی افزود: تا کنون سه بسته آن اجرا شده و بسته های دیگر این طرح به تدریج استان در مرحله های بعدی اجرا خواهد شد از ابتدای اجرای آن در لرستان تا کنون بیش از پنج میلیون نفر توسط پزشکان این طرح معاینه شده اند .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد : طرح تحول نظام سلامت موفق ترین برنامه و شاخص ترین کار دولت تدبیر و امید در راستای منویات مقام معظم رهبری است که این برنامه در حوزه سلامت اجرا می شود . 

وی به مزایای طرح تحول نظام سلامت اشاره و عنوان کرد : کاهش هزینه های پرداختی ، ارتقای کیفیت خدمات درمانی در درمانگاه ها و بیمارستان ها ، طرح نوسازی هتلینگ از مزایای این طرح است .

دکتر آسترکی با بیان این که این طرح سبب افزایش رضایتمندی بیماران شده است گفت: با توجه به اهمیت زایمان طبیعی هزینه آن در طرح تحول نظام سلامت رایگان است .
وی تصریح کرد: از اعتبار اختصاص یافته ۵۷ درصد آن به شهرستان ها جهت هزینه درمانی بیماران اختصاص یافته است . 
وی خاطر نشان کرد : دراجرای طرح تحول نظام سلامت در استان لرستان دو میلیون نفر از خدمات سرپایی و ۱۵۰ هزار نفر از خدمات بستری و ۲۲ هزار نفر از زایمان طبیعی رایگان استفاده کردند . 
دکتر آسترکی اظهار داشت : با اجرای این طرح در رابطه با زایمان طبیعی گام بزرگی در کاهش مرگ و میر زنان باردار برداشته شده که نشان دهنده توسعه سیستم بهداشتی و درمانی هر کشور است . 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : با اجرایی شدن این طرح در سال گذشته تا کنون میزان مرگ و میر زنان باردار از ۱۰ مورد به یک مورد کاهش یافته است .
دکتر آسترکی اظهار داشت : در بحث انتقال و اورژانس هوایی متخصصین مربوطه در دورترین نقاط استان و سخت ترین شرایط ارایه خدمت می کنند .
وی افزود : در نظر سنجی های به عمل آمده در سطح استان ، ۸۰ درصد از اجرای طرح تحول نظام سلامت ابراز رضایت کردند .
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان بیان کرد : در سال گذشته مبلغ ۸۰ میلیارد ریال جهت اجرای طرح تحول نظام سلامت به شهرستان پلدختر اختصاص یافته در بخش های مختلف مانند تغییرات فضای درمانی ، تخریب اورژانس و ساخت دوباره آن هزینه شده است .
وی عنوان کرد : برای ایجاد و راه اندازی کلینیک های ویژه به خصوص سرطان در شهرستان پلدختر پیگیر هستیم که صفر شدن آمار مرگ و میر مادران باردار در شهرستان نشان دهنده زحمات و تلاش مجموعه درمانی است . 
دکتر آسترکی گفت : هر چه تعداد متخص بیشتر باشد به طور قطع رفاه بیشتر است و شاید زمان در نوبت ماندن بیمار جهت معاینه کمتر باشد اما محدودیت ها همیشه مقدورات را تحت تاثیر خود قرار می دهند .
وی تصریح کرد : در کشور به طور مثال سالی ۲۲ نفر پزشک متخصص کلیه و مجاری ادراری تربیت داده می شود که با توجه به نیاز شهرستان ها اولویت بندی می شوند . 

 

وی از جذب ۶۱ نیروی متخصص در دانشگاه علوم پزشکی استان خبرداد و خاطر نشان کرد : با جذب این افراد اقدامات اولیه توزیع آنان بر حسب نیازهای شهرستانی صورت گرفت که به مردم استان ارایه خدمت خواهند کرد . 
دکتر آسترکی از حل مشکل نبود پزشکی قانونی شهرستان خبرداد و اظهار داشت : در راستای همکاری و تعامل دانشکاه علوم پزشکی استان با پزشکی قانونی و رفع مشکلات مردم ،فریدون فرمانی پزشکی که از پزشکان فارغ التحصیل دکترا ی دانشگاه علوم پزشکی تهران است جهت طی مراحل آموزشی و اداری به سازمان پزشکی قانونی معرفی شده است . 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت : :تامین پزشکی قانونی شهرستان پلدختر به عهده دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیست اما در بند پنجم اساسنامه آمده دانشکاه علوم پزشکی مکلف است جایی که پزشکی قانونی نیاز است مشروط بر جلب رضایت پزشک متخصص همکاری و کمک کند . 
دکتر آسترکی اظهار داشت: ما خود را مکلف و موظف به ارایه خدمت و متولی آن و هیچ شرطی را برای ارایه خدمت نمی گذاریم 
وی افزود : تامین نیروی پزشکی قانونی را مساعدت می کنیم شهرستان پلدختر با شرایط جغرافیایی که دارد باید یک پزشکی قانونی به صورت کامل و تمام وقت در شهرستان مستقر شود . 
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: شرط مساعدت دانشکاه علوم پزشکی لرستان این است که از ما درخواست شود که در این رابطه هیچ گونه مکاتبه ای از سوی پزشکی قانونی و یا دستگاه قضایی با دانشکاه صورت نگرفته است . 
وی بر تعامل بیشترپزشکی قانونی و دستگاه قضایی با دانشکاه علوم پزشکی تاکید و عنوان کرد : افزایش تعامل و پرداخت مزایا در استقرار پزشکی قانونی نقش موثری دارد و در این زمینه تعامل باید دو جانبه و دو طرفه باشد

اسما اسماعیل پور/خبرآنلاین 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79004

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.