- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اردوکشی سیاسیون به دانشگاه‌ها / عده‌ای چهره آمریکا را بزک می‌کنند

1605451 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ حجت الاسلام قاسم متقی نیا در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد با سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: امروز اولین روز از ماه صفر بوده و در این روز تاکید فراوان به دعا کردن، استغفار و خواندن نماز شده است.

وی با اشاره به اینکه سجده شکر داریم به ساحت خداوند متعال که نعمت باران را نصیب و روزی مردم کرد، گفت: باران های اخیر گرچه آسیب هایی را به دنبال داشت اما خدا را شاکریم و امیدواریم این نعمت را در ادامه سال نیز شاهد باشیم.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به فرارسیدن ولادت امام محمد باقر(ع) بیان داشت: امام باقر(ع) در حادثه کربلا حضور داشتند و در سن طفولیت کربلا را از نزدیک درک کردند.

حجت الاسلام متقی نیا افزود: شهادت حضرت رقیه، ارتحال علامه طباطبایی و آیت الله مرعشی نجفی از دیگر مناسبت های این هفته است.

دانشگاه ها متناسب با نیاز جامعه پژوهش محور شوند

وی با اشاره به دیدار روسای دانشگاه ها و مراکز آموزشی کشور با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این دیدار فرمودند ضروری و لازم است که در دانشگاه ها با استفاده از تجربه متراکم چند سال پس از انقلاب برنامه ریزی صورت گیرد و دانشگاه ها در ایجاد جامعه آرمانی اسلام نقش آفرینی کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه دانشگاه ها باید پژوهش محور شوند، تصریح کرد: دانشگاه ها باید متناسب با نیاز جامعه به پژوهش بپردازند.

حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر اینکه باید نیاز سنجی علمی در دانشگاه ها صورت گیرد و نقشه جامع علمی دقیقا اجرا شود، افزود: دانشگاه ها باید در کیفیت آموزش ها دقت بیشتری داشته و ارتباط خود را با صنعت بیش از گذشته ارتقاء دهند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه ها وظیفه دارند به وسیله تاسیس شرکت های دانش بنیان در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش آفرینی کنند، گفت: مقالات، پایان نامه های ارشد و دکتری باید متناسب با نیازهای داخلی تالیف و ساماندهی شوند.

اردوکشی سیاسیون به دانشگاه ها افت علمی را به دنبال دارد

امام جمعه موقت خرم آباد با بیان اینکه باید روی گسترش فضای فرهنگی و فرهنگ ایمانی و اسلامی در دانشگاه ها دقت و تلاش بیشتری شود، تصریح کرد: خبرهایی راجع به عدم حرکت در این مسیر از دانشگاه های استان به گوش می رسد.

حجت الاسلام متقی نیا با تاکید بر اینکه اردوکشی سیاسیون به مراکز دانشگاهی افت علمی را به دنبال دارد، افزود: این همه فضا وجود دارد، چرا به دانشگاه ها اردوکشی سیاسی می شود؟

وی با اشاره به اینکه انتظار داریم مطالبات رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها رعایت شود و دانشگاه ها جهت گیری علمی داشته و در چهارچوب اخلاق و معنویت حرکت کنند، اظهار داشت: اساتید دانشگاه ها باید در راستای ایجاد اعتماد به نفس و امید به آینده در بین دانشجویان تلاش کنند.

امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به تاکیدات رهبر معظم انقلاب پیرامون ترسیم فضای پس از برجام اشاره کرد و گفت: در مقطعی حساس قرار داریم که زمان عملیاتی شدن تعهدات ایران و طرف مقابل در برجام است.

مطالبات رهبر انقلاب در رابطه با برجام عملیاتی شود

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه برجام تبدیل به یک قانون شده که باید اجرا شود، تصریح کرد: مطالبه مردم در این شرایط این است که هم آرامش جامعه حفظ شود و هم مطالبات و ملاحظات رهبر فرزانه انقلاب در رابطه با برجام عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در رصد هایی که دارند اذعان کردند که ممکن است نفوذ دشمن به کشور را داشته باشیم، افزود: این موضوع از جانب دشمن و با صدایی رسا و بدون سانسور در رسانه ها و توسط مقامات مسئول و رسمی اعلام شده است.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه دشمنان اعلام کرده اند که به دنبال نفوذ، مهار و تغییر در ایران هستند، اظهار داشت: با صراحت اعلام کرده اند که به دنبال تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

آمریکا به دنبال ایجاد اشتباه محاسباتی در بین مسئولان ایران است

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه در این وضعیت برخی چهره استکبار را بزک می کنند و مسئله نفوذ و تغییر ساختارها را منکر می شوند، تصریح کرد: موضوع نفوذ در رسانه های بی حد و حصر غربی بیان شده، چرا برخی افراد منکر این مسئله می شوند؟

وی با تاکید بر اینکه باید گام های اساسی در برابر این نفوذ برداریم و مواظب باشیم که نفوذ دشمن محقق نشود، افزود: دشمنان به دنبال اجرایی کردن عملیات فریب و ایجاد اشتباه محاسباتی در بین مسئولان ایران هستند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه آمریکا و دشمنان به دنبال این هستند ما در مسیری حرکت کنیم که استکبار می خواهد، اظهار داشت: باید مراقب باشیم که فریب تاکتیک ها و راهبردهای دشمن در مسیر برجام و پس از برجام را نخوریم.

برخی افراد قدرت آمریکا را بیش از آنچه که هست نشان می دهند

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه از سوی دیگر برخی می خواهند علاوه بر بزک کردن چهره آمریکا، قدرت آن را بیش از آنچه که هست نشان دهند، تصریح کرد: این افراد به دنبال ایجاد ارعاب و ترس هستند.

وی با تاکید بر اینکه همه تحلیل گران بر این اعتقادند که قدرت آمریکا ضعیف شده است، افزود: بر اساس آمارها مشارکت های مردمی در آمریکا طی سالهای اخیر هیچگاه به ۶۰ درصد نرسیده و مردم این کشور به صورت علنی دولتمردان آمریکا را دروغگو می دانند و در نظر سنجی ها اعلام کرده اند که به دولت بی اعتماد هستند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به بدهی های زیاد دولت آمریکا گفت: میزان جرم و جنایت در آمریکا به شدت افزایش یافته است.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه ۹۰ درصد سایت های غیر اخلاقی در آمریکا هستند که این امر نشان دهنده انحطاط اخلاقی آمریکا است، تصریح کرد: همه این آمارها و نظر سنجی ها نشان دهنده این است که آمریکا نسبت به گذشته ضعیف و ضعیف تر شده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا نسبت به گذشته در موضع قدرت نیست، افزود: نباید از قدرت پوشالی آمریکا بترسیم.

مردم و مسئولان در حوزه کتاب و کتاب خوانی کارنامه خوبی ندارند

امام جمعه موقت خرم آباد در بخش دیگری از سخنان خود به هفته کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: سوگمندانه باید بگوییم که در زمینه کتاب و کتابخوانی نه مردم و نه مسئولان مرتبط کارنامه خوبی ندارند.

حجت الاسلام متقی نیا با بیان اینکه یکی از بدترین تنبلی ها، تنبلی در کتاب خواندن است، تصریح کرد: تنها راه رسیدن به رشد و توسعه، کتاب خواندن و مطالعه است.

وی با تاکید بر اینکه توجه به نیازهای جامعه در تالیف کتب ضروری است، افزود: ترویج کتابخوانی وظیفه سنگین دستگاه های دولتی است که متاسفانه درگیر کارهای سیاسی نما و مسائل دیگر شده اند.

امام جمعه موقت خرم آباد با اشاره به اینکه باید این وضعیت جبران شود، اظهار داشت: باید تحول بزرگی در مسئله کتاب و کتاب خوانی در جامعه داشته باشیم./مهر