تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

دریاچه کیو در خرم آباد سرریز کرد

  • کد خبر : 79020
  • 22 آبان 1394 - 20:38

    به گزارش میرملاس ؛ دریاچه فصلی و طبیعی کیو خرم آباد یکی از زیباترین و منحصربه فردترین جاذبه های گردشگری در شهر خرم آباد است.دریاچه کیو دریاچه ای خود جوش در غرب کشور است که در شمال غربی شهر خرم آباد و در کنار بوستانی به همین نام واقع شده است و آب […]

IM800

 

 

به گزارش میرملاس ؛ دریاچه فصلی و طبیعی کیو خرم آباد یکی از زیباترین و منحصربه فردترین جاذبه های گردشگری در شهر خرم آباد است.
دریاچه کیو دریاچه ای خود جوش در غرب کشور است که در شمال غربی شهر خرم آباد و در کنار بوستانی به همین نام واقع شده است و آب این دریاچه از سرچشمه های موجود در مخمل کوه از طریق چشمه های کف دریاچه تامین می شود.
مساحت دریاچه کیو حدود هفت هکتار و عمق آن در نقاط مختلف دریاچه بین سه تا هفت متر متغییر است و این دریاچه مکان زیبایی برای تفریح خانواده ها و جوانان برای قایق سواری و انجام ورزش های آبی است.
کیو در گویش لری مردمان خرم آباد به معنی رنگ کبود و آبی تیره است و دلیل نامگذاری آن به نام کیو نیز به خاطر رنگ دریاچه به هنگام پرآبی است که به دلیل زلالی آب و وجود گونه های گیاهی در آن رنگ کبودی را به خود می گیرد.
این دریاچه از ارزش های توریستی درون شهری برخوردار است و به لحاظ ویژگی های خاص خود می تواند به عنوان یکی از مراکز جذب توریست تبدیل شود.
این دریاچه علاوه بر زیبایی های چشمگیر، زیستگاهی مناسب برای جانوران آبزی و پرندگان بومی و مهاجر نیز است./ایرنا 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79020

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. لرستان خیلی ظرفیت گردشگری دارد امیدواورم استفاده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.