- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در لرستان اعلام شد

book1 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ رضا مختارپور روز شنبه در نشست خبری با رسانه‌های لرستان با اشاره به گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی افزود: برنامه‌های هفته کتاب در سه سطح استانی، شهرستانی و کتابخانه‌ای در استان برگزار می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه از روز ۲۲ آبان با اجرای طرح شمیم خدمت در مصلای لرستان برنامه‌های این نهاد عملا آغاز شده است، اظهار کرد: در این راستا سه نشست کتابخوان در سه مدرسه در شهرستانهای خرم آباد، کوهدشت و رومشکان در هفته کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این نشست‌ها دانش آموزان کتابی را خوانده و تجربه خود را از مطالعه کتاب با دیگران در میان می‌گذارند.

مختار‌پور با اشاره به دیگر برنامه‌های این هفته افزود: همچنین با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نشست تخصصی ادبیات کودک برگزار خواهد شد.

وی زمان برگزاری این نشست تخصصی را ۲۶ آبانماه سال جاری اعلام داشت و افزود: ۱۰ مربی کانون پرورش فکری با ارائه کتب بر‌تر حوزه ادبیات کودک در این نشست به تشریح این کتب خواهند پرداخت.

 رضا مختار‌پور افزود: آیین تجلیل از فرماندار بر‌تر فرهنگی استان، رونمایی از تابلوی شمس الشموس کاری از استاد مهران جمشیدیان، آیین تجلیل از کتابداران پیشکسوت، آیین تجلیل از مقام کتابداران و مروجین کتابخوانی، مراسم نقد کتاب، قصه خوانی، شعر خوانی با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و… از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه فرهنگی مکتوب و آنلاین در این هفته، تصریح کرد: بیانات مقام معظم رهبری در زمینه کتاب و کتاب خوانی موضوع این مسابقه خواهد بود.

سرپرست اداره کل کتابخانهای استان لرستان با اشاره به فعالیت‌های شهرستانی این هفته، اظهار داشت: حضور مدیران کتاب خانه‌های ۱۱ شهرستان در مصلا‌ها و گزارش عملکرد کمی و کیفی سال جاری خود از دیگر برنامه‌های این هفته است.

کار‌شناس و مسئول روابط عمومی کتابخانه‌های لرستان نیز در این مراسم، افزود: رسانه‌های یاری دهنده روابط عمومی‌ها بوده و در راستای بیان خدمات دولت و همچنین انعکاس مشکلات مردم بسیار تاثیر گذار هستند.

رضا فلاحی اظهار کرد: رسانه‌های لرستان همپای روابط عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بسیار مناسب عمل کرده‌اند./ایلنا