- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مصاحبه اختصاصی میرملاس با حامدنادی

DSC_0005 [1]

 

حامد نادی ورزشکار خوش اخلاق کوهدشتی که درسال۸۶ توانست هشت هزار  حرکت دراز و نشست  را در زمان سه ساعت به ثبت برساند . این ورزشکار لرستانی به تازگی توانسته است درزیر آب دورکعت نماز بخواند ؛ رکوردی که هنوز درجهان به نام کسی به ثبت نرسیده است. او به تازگی توانسته است با دست و پای بسته و به یاد شهدای غواص زیر آب راه برود . 

 

 

میرملاس : لطفا خودتون رو معرفی کنید ؟

به نام خدا حامد نادی هستم متولد سال۱۳۶۱ از شهرستان کوهدشت 

 

 

میرملاس : اولین ورزشی که کار کردید چی بود ؟

اولین ورزشی که کار کردم کشتی بود . حدودا ۱۴ سال کار کردم والان هم دارم به صورت تمرینی در باشگاه تختی زیر نظر آقای پاشا کرمی کار میکنم .

 

 

میرملاس : از چه زمانی به فکر رکورد زدن در دراز و نشست افتادید ؟

در کنار کشتی حرکات دراز ونشست کار میکردم که رکوردم از ۱۰۰۰ تا ۸۰۰۰ تغییر کرد و تونستم این رکورد رو برای خودم ثبت کنم و بعد ها با همکاری آقای کلهر تونستم رکورد های زیر آب رو هم برای خودم ثبت کنم .

 

 

میرملاس : چندتا رکورد به نام خودت ثبت کردی؟

۱۴ تا رکورد که با کار جدیدی که به یاد شهدای غواص داشتم میشه ۱۵ تا .

 

 

میرملاس : چه رکورد هایی داشتی بنام خودت ؟

رکورد هایی مثل بلند کردن اجسام با دندان ، بلند کردن موتور ۱۲۵ با دندان ، در برنامه شبکه سه ۲ نفر رو با دندان بلند کردم و … در کنار این تمرین ها که واقعا هیچ شنایی بلد نبودم با مربیگری آقای کلهر که برای اولین بار بهش گفتم شنا نشونم بده مسخرم می کرد و می گفت تو کارت جایی دیگر است و نمیتونی شنا یاد بگیری . برای اولین بار آقای کلهر کنار استخر عمق چهار متری منو هل داد به داخل آب منم چون کشتی گیر بودم تونستم که حدودا ۲ دقیقه زیر آب بمونم بعد که آقای کلهر اومد منو نجات بده با یک حرکت کشتی اونو به داخل آب انداختم تا حدی که داشت خفه میشد .

برای اولین بار بامربیم مشورت کردم  و گفتم که میخوام زیر آب ۲ رکعت نماز بخونم واین کارم انجام دادم و بعد از اون تونستم زیر آب قرآن بخونم که صدای قرآن بیاد ، لبیک یا رسول الله گفتن زیر آب ، نوشتن یا محمد(ص) زیر آب باچشم بسته که واقعا کار سختی بود و باید فکر همه جاش رو میکردم فکر نوشتن ، فکر تعادل ، فکر نفس و حتی فکر مردن و …

 

 

میرملاس: به پیشنهاد چه کسی به فکر  ثبت رکورد  دراز و نشست افتادی؟

به پیشنهاد آقای کلهر بود و گفت که اگه بتونی ۵۰ تا دراز و نشست زیر آب بری میتونی رکورد جهان رو بنام خودت ثبت کنی خیلی برام جالب بود و همیشه به فکرش بودم .

 

 

میرملاس : چه چیز جالبی باعث شد آقای کلهر باهات شنا کار کنه ؟

جالب برای آقای کلهر این بود که من زیر آب بدون هیچ حرکتی ثابت بودم . چون بری زیر آب نمی تونی یک جا ثابت بایستی و معلق میشی و اونجا بود که تونستم زیر آب ۵۰ تا شنای باستانی برم ؛ تونستم به صورت عمودی روی دیواره استخر راه برم .

 

 

میرملاس : جدید ترین کاری که واسه آینده می خوای انجام بدی چیه ؟

داشتم تمرین قدم زدن روی آب رو میکردم که متاسفانه از منزل همسایمون دزدی شد و من هم به کمک رفتم که ۴ تا گلوله شلیک شد که ۳ تا از اونا به پام اصابت کرد و بشدت زخمی شدم و حادثه ی بعدی هم سیل چند هفته ی پیش که بازهم بشدت زخمی شدم چون اولین نفری بودم که از سقف وارد خونه شدم و دیر هم رسیدم که متاسفانه تمام اعضا خانواده فوت کرده بودند  وخانواده مرحوم هم دیگه اجازه ندادند که جنازه ها رو بالا بیارم

 

 

میرملاس : بچه هات هم مثل خودت کارهای عجیب انجام میدن ؟

آره اتفاقا ی پسر دارم که شیر رو میریزه داخل بینی و از داخل چشم پرتاب میکنه و یا دخترم زمانی که یک و نیم سال داشت روزانه ۴ کیلو یخ میخورد .

 

 

میرملاس : درخواستت از مسئولین چیه ؟

بیشتر به ما رسیدگی کنن اگر یک دست لباس غواصی به من بدهند چون امکان افتادن این اتفاق ها در شهرستان دوباره هست . مثلا اگر کسی داخل سد هاله غرق بشه باید ۵ میلیون بدی که یک غواص از شهری دیگه بیاد و جنازه رو در بیاره . من شغلم خیاطی و نیازی هم به استخدام شدن در هلال احمر یا آتش نشانی ندارم ولی یک دست لباس غواصی به من بدهند تا اگر اتفاقی افتاد بتونم کمکی بکنم چون من همیشه در چنین صحنه هایی حاضرم .

 

میرملاس: از برنامه های آینده ات بگو ؟

برنامه ی آینده بنده این است که وقتی پام خوب شد بتونم راه رفتن روی آب رو تمرین کنم و به عنوان اخرین کارم هم اینکه بتونم در یک جعبه شیشه ای پر از آب چندیدن دقیقه بمونم . تا به حال هم درخواست های زیادی از کشور های ترکیه ، آنتالیا و جاهای دیگه داشتم که برم اونجا ولی دوست دارم این افتخار رو به شهرم بدم که بمونم چون تندیس من در ورزشگاه ، در منزل و … زده شده واینکه برای شهرم مفید باشم بهتره تا برای جایی دیگه . دوست دارم الگو باشم برای جوانان تایانکه خیلی معروف باشم معروفیت زیاد هم خوب نیست باید یکسان بود .

 

 

میرملاس: به عنوان کلام آخرت هر حرفی داری بزن ؟

به عنوان کلام اخرم تشکر میکنم از آقای کلهر که تونست با من کار کنه و منو به اینجا برسونه ولی درکنار تمرین با آقای کلهر استعداد های خودم و پشتکار خودم هم خیلی کمکم کرد .واز شما  و  سایت خبری وزین و پرمخاطب میرملاس به خاطر این گفت و گو تشکر میکنم .

 

مصاحبه : علیرضا میره زاده/میرملاس