- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مجوز فروش ساختمان‌های استانداری و سه فرمانداری صادر شده است

 

به گزارش میرملاس ؛ سیدسعید شاهرخی عصر امروز (یکشنبه) در جلسه شورای آموزش و پرورش لرستان گفت : بر اساس این مجوز ساختمان استانداری به فروش رسیده  است و ساختمان های دیگر نیز در حال طی شدن مراحل فروش هستند .

وی اظهار کرد: این ساختمانها قابل واگذاری به آموزش و پرورش نیست اما خانه معلم ازنا در شان معلمان نبوده و ما نیز برای ایجاد یک خانه معلم در ازنا آمادگی داریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت همه ما این است که در راستای تحقق هدف بلند آموزش و پرورش که تعلیم و تربیت فرزندانمان است تلاش و کوشش کنیم،تصریح کرد: ایجاد همبستگی و همکاری و همدلی بین بخشی یکی از فلسفه های ایجاد شورای آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به اینکه همدلی و هماهنگی بین مدیران و دستگاه های اجرایی استان یکی از مزیت های بسیار خوب لرستان است، اظهار داشت: برگزاری مناسب رویدادهای ملی و بین المللی و استانی که در استان رخ می دهد حاصل این همکاری و همدلی است.

لرستان ضریب امنیتی بسیار بالایی دارد

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان برگزاری مسابقات جهانی کوراش را یک نمایش قدرتمند از ظرفیت های بالای استان دانست و تصریح کرد: این گونه مسابقات را به استان هایی می دهند که ضریب امنیتی بالا داشته باشند و ضریب امنیتی لرستان فوق العاده بالا تشخیص داده شد.
 شاهرخی با بیان اینکه درمسابقات جهانی کوراش حدود ۱۷۰ ورزشکار از ۴۱ کشور جهان در لرستان حضور یافتند، تصریح کرد: برگزاری خوب این مسابقات حاصل همکاری بین بخشی بود و باید از این ظرفیت خوب در استان بهره بگیریم.
 
وی با بیان اینکه استاندار لرستان بر ارتقای تعلیم و تربیت و سرعت بخشیدن به اهداف بلند آموزش و پرورش تاکید دارد، افزود: سه مدرسه ای که توسط شهرداری تخریب شدند طبق توافق نامه منعقد شده شهرداری مکلف به اجرای آن در پرداخت خسارت این مدارس است.

اجرای مصوبات شورای آموزش و پرورش تضمین می شود

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در خصوص تضمین مصوبات شورای آموزش و پرورش افزود: یکی ازنیروهای توانمند در استانداری را مامور نموده که از این پس اگر دستگاهی در اجرای مصوبات جلسه شورای آموزش و پرورش کوتاهی کرد پیگیر شود.

وی اضافه کرد: به احترام شخص استاندار به عنوان رئیس این شورا، تضمین اجرای مصوبات این شورا برعهد ماست.

شاهرخی با بیان اینکه بانک ها باید در ایجاد مدارس یک کلاسه در مناطق محروم الیگودرز اقدام کنند، بیان کرد: پرداخت عوارضات سالن‌ها استخرهای آموزشی آموزش و پرورش رای وحدت رویه دارد که این رای الزام آور بوده و شهرداری باید اجرا کرده و آموزش و پرورش را از پرداخت این عوارض معاف کند.

وی ایجاد مراکز یادگیری محلی در استان را از مصوبات این جلسه دانست وافزود: در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان این موضوع را مطرح خواهیم کرد تا همه دستگاه های فرهنگی و اجتماعی استان از ظرفیت این کارگروه استفاده کنند.

وی نمازخانه های مدارس را یکی از ارزشمندترین مکان ها برای تعلیم و تربیت دانست و اظهار کرد: در لرستان بیش از ۱۶ هزار متر فرش برای نمازخانه های مدارس لازم داریم که استانداری ۵۰ میلیون تومان اعتبار برای خرید بخشی از آن کمک خواهد کرد.
 شاهرخی اردوهای راهیان نور را از اقدامات بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: استانداری هر ساله رقم قابل توجهی برای کمک به راهیان نور به سپاه می دهد ردیف جدایی برای کمک به آموزش و پرورش وجود ندارد.

 وی با بیان اینکه شرکت های خدماتی آب و برق و گاز طلب بسیار به بخش دولتی و صنعت دارند، افزود: آموزش و پرورش تا قبل از سال مالی یعنی اردیبهشت ۹۵ طلب آنها را بازگرداند./ایلنا