- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرماندار خرم آباد : مرکز ترک اعتیاد بانوان در خرم آباد راه اندازی شود

 81809328-70249983

 

 

فرماندار شهرستان خرم آباد، ورود تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد در پیشگیری از مصرف مواد مخدر را امری ضروری دانست.

حبیب الله خجسته‌پور ظهر دوشنبه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم آباد افزود: با توجه به اینکه هر پدیده‌ای به مطالبه مردمی تبدیل شود راحت‌تر می‌توان آن را به نتیجه رساند لذا باید تشکل‌های مردمی فعال در حوزه مواد مخدر را هم از نظر مادی و هم از نظر معنوی حمایت کرد.

خجسته‌پوراظهار کرد: تشکل‌های مردمی و دانشجویی زیادی در سطح شهرستان وارد عرصه مبارزه با مصرف مواد مخدر شده‌اند که وجود این ظرفیت‌ها را باید به فال نیک گرفت زیرا اثرگذاری این افراد در بین مردم نسبت به دستگاه‌های دولتی بیشتر است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های میان راهی برای نگهداری زنان معتاد در خرم‌آباد، اظهار کرد: پیگیری برای ایجاد خانه‌های میان راهی مخصوص زنان معتاد در سطح این شهرستان ضرورت دارد.

خجسته‌پور با اشاره به راه‌اندازی مرکز ماده ۱۶ بانوان در منطقه گل سفید خرم آباد اشاره کرد و گفت: در مراکز ماده ۱۶ خواهران و برادران شهرستان خرم آباد معتادان متجاهر که بدون سرپرست و بدون خانواده هستند نگهداری می‌شوند.

 وی افزود: همچنین افرادی که به طور داوطلبانه و یا از طریق خانواده‌هایشان نسبت به ترک مواد مخدر اقدام کنند در مراکز ترک اعتیاد مجاز در سطح شهر نگهداری خواهند شد.

فرماندار خرم آباد با بیان اینکه زنان معتاد پس از بهبودی در جامعه‌‌ رها می‌شوند زیرا نمی‌توانند جایی مشغول به کار شوند عنوان کرد: لازم است اکیپی متشکل از دبیرخانه شورای هماهنگی، سازمان فنی و حرفه‌ای و بهزیستی تشکیل شده و نسبت به ساماندهی این افراد اقدام کنند.

خجسته‌پور به مصوبات جلسه گذشته شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان خرم آباد اشاره کرد و گفت: در جلسه قبل مقرر شد اکیپی از دانشگاه علوم پزشکی در کمپ دو شهرستان مستقر شده و نسبت به درمان معتادینی که به بیماری‌های عفوتی مبتلا هستند اقدام کنند که به دلیل عدم حضور نماینده دانشگاه علوم پزشکی پی گیری این مصوبه بی‌نتیجه مانده است.

وی بر برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانش آموزان و خانواده‌ها تاکید کرد و بیان داشت: علت اصلی روی آوردن جوانان به مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی، قرص‌ها و و روان گردان‌ها عدم آشنایی آن‌ها با این مواد است.

 فرماندار خرم آباد برگزاری کلاس‌های آموزشی برای فرهنگیان را اقدامی مناسب از سوی آموزش و پرورش دانست و افزود: لازم است علاوه بر ظرفیت فرهنگیان از ظرفیت کار‌شناسان سایر دستگاه‌های اجرایی در خصوص آموزش مباحث مربوط به حوزه مواد مخدر استفاده شود.

فرماندار خرم آباد بر ضرورت پیگیری برای ایجاد خانه‌های میان راهی مخصوص معتادان زن در سطح شهرستان خرم آباد تاکید کرد و گفت: همچنین پیگیری‌های لازم برای راه اندازی مراکز درمانی اعتیاد (تی سی) در خرم آباد صورت خواهد گرفت.

 خجسته‌پور یادآور شد: در حال حاضر یک مرکز (تی سی) که دولتی بوده در شهرستان بروجرد وجود دارد.

ilna