تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

گزارش عملکرد امدادرسانی هلال‌احمر در سیل و آبگرفتگی اخیر

  • کد خبر : 79260
  • 26 آبان 1394 - 13:23

  دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در نامه‌ای به وزیر کشور، عملکرد امدادرسانی این جمعیت را در سیل و آب‌گرفتگی اخیر در سطح کشور (۵ تا ۱۷ آبان)، تشریح کرد. به گزارش میرملاس ؛  مهندس علی‌اصغر احمدی در نامه‌ای خطاب به دکتر رحمانی فضلی ضمن تشریح عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر۵ تا ۱۷ […]

هلال-احمر-کوهدشت-31

 

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در نامه‌ای به وزیر کشور، عملکرد امدادرسانی این جمعیت را در سیل و آب‌گرفتگی اخیر در سطح کشور (۵ تا ۱۷ آبان)، تشریح کرد.

به گزارش میرملاس ؛  مهندس علی‌اصغر احمدی در نامه‌ای خطاب به دکتر رحمانی فضلی ضمن تشریح عملیات امدادرسانی جمعیت هلال‌احمر در سیل و آب‌گرفتگی اخیر۵ تا ۱۷ آبان، در سطح کشور توضیح داده است که «جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدارهای سازمان هواشناسی و پیش‌بینی وقوع سیل در برخی از نقاط کشور، نسبت به برنامه‌ریزی و ارتقای توان آمادگی و پاسخگویی به‌ موقع، اقدام و مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات به‌ صورت مستمر وضعیت امدادرسانی و ارائه خدمات را پیگیری کرده است و با وجود گستردگی و حجم وسیع حادثه، اقدامات موثری را انجام داده است.»

 

بر اساس این گزارش، در سیل و آب‌گرفتگی اخیر ۲۴ استان لرستان، خوزستان، کرمانشاه، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، مازندران، خراسان رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، همدان، مرکزی، تهران، فارس، کردستان، اردبیل، قم، قزوین، خراسان جنوبی، سمنان، کرمان، آذربایجان شرقی، زنجان اطلاع‌رسانی سازمان امداد و نجات به استان‌ها انجام شد و به‌ دنبال نخستین اخطاریه، پیامک اعلام آماده‌باش به معاون امداد و نجات و کارشناس مسئول EOC ، در ۱۴ استان کشور و معاونین سازمان امداد و نجات به شرح ذیل ارسال شد: «با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و دستور ریاست محترم سازمان امداد و نجات استان‌های تهران، البرز، گیلان، مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، مرکزی، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان و چهارمحال و بختیاری تا اطلاع بعدی در آماده باش کامل عملیاتی قرار گیرند.»

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، در گزارش دبیرکل جمعیت هلال‌احمر در خصوص سیل و آب‌گرفتگی خطاب به وزیر کشور، همچنین آمده است: به‌ دنبال نخستین هشدار، هر ۱۲ ساعت یک‌بار وضعیت آب و هوای مناطق درگیر عملیات به صورت پیامکی اطلاع رسانی شد. لذا با توجه به این که در سیل و آب‌گرفتگی اخیر، ۲۴ استان و ۷۹ شهرستان تحت تاثیر قرار گرفت و ۳۸ شهر و ۱۹۳ منطقه روستایی و عشایری آسیب دید، خدمات امدادی لازم به ۱۹ هزار و ۲۱ متاثر در استان‌های مختلف ارائه شد.

به علاوه یک‌هزار و ۹۲۸ تن از متاثران از خدمات اسکان اضطراری در مساجد، مدارس، پایگاه‌های بین‌شهری و ۲۰۶ چادر استفاده کرده و خدمات درمانی لازم به ۹ مصدوم ارائه شد و علاوه بر درمان سرپایی ۵ تن از مصدومان، ۴ تن نیز به مراکز درمانی و ۳۶ تن به مناطق امن منتقل شدند.

تخلیه آب از یک‌هزار و ۱۶۷ واحد مسکونی با به‌کارگیری ۱۶۳ دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش، به‌کارگیری ۳۱۰ خودروی عملیاتی، ۴۱۶ تیم در قالب ۱۸۸ نیروی عملیاتی از دیگر خدمات ارائه شده از سوی جمعیت هلال احمر بوده است.

 

به علاوه در این گزارش به ارائه خدمات امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر انجام و اعلام شده است که در این عملیات با بکارگیری ۲ فروند بالگرد، ۲۸ سورتی عملیات پروازی انجام و ۸ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم محموله امدادی به کوهدشت و ایوان غرب جا به جا و یک مصدوم منتقل شده است.

 

به علاوه از دیگر خدمات خاص جمعیت هلال‌احمر برای استان‌های سیل‌زده لرستان و ایلام می‌توان به برپایی ۵۰ دستگاه چادر در ۲ اردوگاه شهر ایلام برای اسکان اضطراری، اعزام ۱۱ تیم ( ۵۶ نیروی عملیاتی) از استان‌های کرمانشاه، کردستان، همدان، خوزستان و زنجان به استان ایلام، اعزام ۲ تیم ارزیاب از سازمان امداد ونجات به استان‌های لرستان و ایلام، ارسال ۲۴ دستگاه موتورپمپ و لجن کش از سازمان امداد و نجات به استان ایلام اشاره کرد.

 

شایان ذکر است به‌ منظور رسیدگی به روند خدمت‌رسانی در استان‌های متاثر از سیل و آب‌گرفتگی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر به نمایندگی از مقام معظم رهبری و ارائه گزارش به معظم‌له و همچنین رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از مناطق حادثه‌دیده بازدید کردند./ایسنا

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79260

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. با سلام خدمت برادر عزیز مدیر سایت میرملاس
    در خصوص گروه های امدادگر لازم میدانم مطالبی را خدمت حضرتعالی و تنویر مسئولان محترم هلال احمر عرض نمایم.
    همانطور که مستحضرید جوانانی که در هلال احمر فعالیت دارند اکثرا از اقشار ذاسیب پذیر و کم در امد و غالبا بی در امد جامعه میباشند .
    این عزیزان در تمام فصول (فردی برای تمام فصول)با حداقل حقوق و مزایا و تا جایی که شنیده ام با خرج خانوادگی خود در حال انجام ماموریت میباشند.
    این در حالی است که از هیچ پشتوانه قانونی و حمایتی بر خوردار نمیباشند .
    و تا جایی که اطلاع دارم چنانچه در حین ماموریت تصادف کنند و یا خدایی ناکرده صدمه ای ببینند از هیچ چتر حمایتی برخودار نمیباشند.
    در حالی ذکه کارگران ساختمانی از پوشش بیمه ای برخوردارند این مادر مرده ها حتی یک برگ دفترچه بیمه نیز ندارند.
    و خود چون شمع میسوزند و در گرما و سرما به جهن پت تامین سلامت همنوعانشان جان خویش را در کف دست نهاده اما اگر زن و بچه دایشان دچار مشکلی شود هیچ کس از مشکلاتشان نمیپرسد.
    لذا جا دارد از این تیبون ندای مظلومیت این قشز ضعیف را به گوش سنگین مسئولین برسانید.
    منتظر تلاش شمائیم
    هم اکنون نیازمند به یاری سبزتان هستیم

  2. از تلاش امدادگران هلال احمر کوهدشت بخصوص آقای آرش ملکشاهی تقدیروتشکر می کنم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.