تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

بارندگی های امسال در لرستان بی سابقه است/۲۰۰ میلی متر باران بارید

  • کد خبر : 79304
  • 27 آبان 1394 - 13:43

  به گزارش میرملاس ؛ رضا ارایی با اشاره به بارش های پاییز امسال در استان لرستان اظهار داشت: این میزان بارندگی در استان طی ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است. وی با بیان اینکه بارندگی های امسال بسیار شدید و در مدت زمان کوتاهی رخ می دهند عنوان کرد: این امر موجب وقوع […]

702578

 

به گزارش میرملاس ؛ رضا ارایی با اشاره به بارش های پاییز امسال در استان لرستان اظهار داشت: این میزان بارندگی در استان طی ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه بارندگی های امسال بسیار شدید و در مدت زمان کوتاهی رخ می دهند عنوان کرد: این امر موجب وقوع آبگرفتگی در سطح معابر شهری و روستایی لرستان و همچنین وقوع سیلاب می شود.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه کانال های جمع آوری آبهای سطحی جوابگوی میزان بارندگی ها نیست ادامه داد: وقوع بارش های تند و رگباری، از بین رفتن پوشش های گیاهی، عدم اجرای طرحهای آبخیزداری، سدهای بزرگ و … موجب وقوع سیلاب در سطح استان در سالجاری شده است.

آریایی با بیان اینکه بارندگی های پاییز امسال در مقایسه با ۴۰ سال گذشته بی سابقه بوده است عنوان کرد: طی امسال بیش از ۲۰۰ میلی متر باران در استان داشته ایم و این میزان بارش بی سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه این امر موجب شده که ما در هر بارندگی شاهد وقوع سیلاب و طغیان رودخانه ها هستیم گفت: همچنین کانال های آب در سطح شهرهای استان در پی این بارندگی ها به طور کامل پر می شوند.

مدیر کل مدیریت بحران لرستان با بیان اینکه خشکسالی و کاهش بارندگی ها در سطح استان منجر به این شده که برخی دستگاههای اجرایی استان تمهیدات لازم را برای مقابل با وقوع سیلاب در سطح استان اتخاذ نکنند گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه رودخانه هاو مسیر آبراهه ها موجب ایجاد خسارت های جانی و مالی در هنگام وقوع سیلاب شده است.

آریایی همچنین عدم اجرای طرحهای هادی به نحو مطلوب، عدم اجرای سدهای بزرگ در استان طی سالهای گذشته و … از دیگر عوامل ایجاد خسارت ها با وقوع پدیده سیلاب در استان عنوان کرد./مهر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79304

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.