- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۹ شعبه رسیدگی به تخلفات زیست محیطی در لرستان فعال است

 5-6 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ مهرداد فتحی بیرانوند روز چهارشنبه در گفت و گوی  با خبرگزاری ایرنا گفت  :برای نخستین بار در کشور پس از پیگیریهای انجام شده لرستان تنها استانی است که در ۹ شهر دارای شعب ویژه رسیدگی به جرایم زیست محیطی دارد .
وی با بیان اینکه فعال شدن این شعب تاثیر بسزایی در حفاظت از محیط زیست استان داشته است اظهار کرد : دراین راستا نوع برخورد و رسیدگی توسط قضات به محیط زیست تغییر کرده است .
وی تصریح کرد :به منظور حفظ و حراست از محیط زیست لرستان برخورد بدون اغماض و شدید با متخلفان می شود و این در حالی است که برای اولین یک حکم چهار سال و چهار ماه برای یک تخلف صادر شده است.
فتحی بیرانوند با بیان اینکه این فرد یکی از متخلفان سابقه دار در تعرض به محیط زیست بوده است گفت :در حال حاضر بسیاری از افراد متخلف به واسطه احکام سنگین قضایی مبادرت به تخلف زیست محیطی ندارند .
وی افزود : در سال گذشته برای ۹۵۷ متخلف در حوزه های مختلف تشکیل پرونده شده است و در شعبات رسیدگی به تخلفات زیست محیطی در حال رسیدگی هستند .
وی اظهار کرد :در این سه میلیارد ریال نیز ضرر وزیان محیط زیست از این افراد اخذ شده است .
وی تصریح کرد :میزان تخلفات به ویژه در راستای صید و شکار به شدت کاهش یافته است و هیچگونه اغماضی در این راستا نمی شود.
وی با تاکیدبر عملکرد مثبت در راستای حفاظت محیط زیست لرستان گفت : شواهد بیانگر احیاءحیات وحش این استان است و امنیت ایجاد ده قدرت تکثیر حیات وحش در طبیعت بالا رفته است .