- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس ستاد انتخابات کشور: همه احزاب سیاسی رسمی باید مورد حمایت قرار گیرند

 

635571743257712105 [1]

 

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: هیچکس نمی تواند به خود اجازه دهد جلو فعالیت سیاسی احزاب دارای مجوز را بگیرد و همه آنها باید مورد حمایت قرار گیرند.

به گزارش میرملاس ؛ محمد حسین مقیمی روز چهارشنبه در همایش آموزشی و توجیهی اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران و بخشداران استانهای مرکزی، همدان و لرستان در سالن شهدای دولت استانداری همدان افزود: احزاب، گروه ها و تشکل های سیاسی در کشور فعالیت سیاسی می کنند تا جامعه را برای انتخابات آماده کنند.

وی اضافه کرد: یک عده ای از این احزاب از نظام جمهوری اسلامی برای فعالیت سیاسی مجوز گرفته اند و هیچکس حق ندارد جلو فعالیت آنها را بگیرد.

وی تصریح کرد: عده ای هستند فعالیت سیاسی انجام می دهند اما مجوز نمی گیرند و جلسات خود را برگزار می کنند و شما فرمانداران مسئول هستید از همه احزاب شناسنامه دار که فعالیت سیاسی می کنند حمایت کنید.

وی اظهار کرد: احزاب سیاسی در طول سال می توانند فعالیت کنند اما تبلیغات انتخاباتی متفاوت است و امسال نیز فقط مدت هفت روز از ۲۹ بهمن تا پایان پنجم اسفندماه حق تبلیغ دارند.

رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نظام اسلامی یک نظام مردم سالار دینی است افزود: نظام ما مبتنی بر احکام حیات بخش اسلام و با حضور حداکثری مردم در همه صحنه ها است.

وی اظهار کرد: در انتخابات سال ۹۴ دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار می شود که مردم با رای مستقیم خود، نمایندگان خود را برای دو مجلس انتخاب خواهند کرد.

رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: به دنبال این هستیم که انتخاباتی شکوهمند را در کشور برگزار کنیم و برای برگزاری این انتخاب شکوهمند باید قانونمند عمل کرد و قانون را سرلوحه همه کارها قرار داد.

مقیمی افزود: به گونه ای عمل کنیم که انتخابات با حضور حداکثری مردم انجام شود و ببینیم چه کارهایی باید انجام شود و چه کارهایی انجام نشود تا حضور مردم چشمگیرتر باشد و حماسه و حضور حداکثری تحقق یابد و مردم باید احساس کنند که رای آنان موثر است.
وی گفت: انتخابات رقابتی نیاز به داوطلبان با روحیات و دیدگاه ها و طرز تفکرهای مختلف دارد و همه چارچوب نظام سیاسی و معتقد به اصل ولایت فقیه و معتقد به اعتلا و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران است.
وی ادامه داد: باید نخبگان را جامعه تشویق کرد که در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند و ما اساتید و نخبگان و کارشناسان بسیاری با سابقه بالایی داریم که در همه عرصه ها حضور داشتند و امتحان خود را پس داده اند.
مقیمی افزود: از همه مدرسان دانشگاهها و حوزه های علمیه و مدیران باتجربه کشور و حقوقدانها و قضات باید دعوت کرد تا در صحنه انتخابات اعلام آمادگی کنند.

وی ادامه داد: امروز باید از خود بپرسند که چرا تعداد این افراد زیاد نیست ما که این همه افراد ارزشمند صاحب نظر نخبه داریم و می توانند در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند چرا تعداد کمی از آنها پا پیش می گذارند.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: نخبگان باید بیایند تا رقابت واقعی شکل بگیرد و مردم اصلح و اصلح ها را انتخاب کنند و صندوق رای ملت یک امانت و حق الناس است.
مقیمی افزود: ما به عنوان برگزار کنندگان انتخابات از امروز و تا روزی که اعتبار نامه ها را وزیر کشور امضا کنند باید به این امر توجه کرد که صندوق حق الناس است اگر بر اساس بخل و حسد حقی از کسی تضییع شد ما باید در پیشگاه حق پاسخگو با شیم.
وی تصریح کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس کنند که برگزار کنندگان انتخابات بی طرف هستند و برای انتخاب کنندگان هم حقوقی است و شرایط مناسبی برای مردم فراهم شود.
رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: باید از جو آلوده به افترا و دروغ و تهمت که در موقع انتخابات بیشتر می شود جلوگیری شود.