تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

تاکید استاندار لرستان بر لزوم پرهیز از توسعه” بیل و کلنگی”

  • کد خبر : 79329
  • 27 آبان 1394 - 20:22

  استاندار لرستان در جلسه هم‌اندیشی با اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران گفت: روند توسعه باید از سطح به عمق صورت گیرد و با پرهیز از توسعه بیل و کلنگی  نسبت به اجرای طرح های بنیادین با اثرگذاری طولانی مدت اقدام شود. به گزارش میرملاس به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هوشنگ بازوند گفت: […]

 

استاندار لرستان در جلسه هم‌اندیشی با اعضای هیات مدیره انجمن لرستانی‌های مقیم تهران گفت: روند توسعه باید از سطح به عمق صورت گیرد و با پرهیز از توسعه بیل و کلنگی  نسبت به اجرای طرح های بنیادین با اثرگذاری طولانی مدت اقدام شود.

به گزارش میرملاس به نقل از خبرگزاری صداوسیما، هوشنگ بازوند گفت: لرستان با توجه به شرایط و ظرفیتهای بسیاری که دارد باید از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود که تحقق این مهم نیازمند دست کم ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری است.

وی افزود: مردم در توسعه گردشگری نقش دارند و گردشگری نیز متقابلاً موجب ارتقا وضع اقتصادی مردم خواهد شد؛ بنابراین لازم است ظرفیت های گردشگری لرستان به یک منبع درآمدزا برای مردم تبدیل شوند.
وی افزایش سرانه درآمدی مردم را از ویژگی های توسعه مناسب دانست و گفت: یکی از راههای تحقق این مهم، افزایش تولیدات و صادرات است و صادرات استان طی سال های اخیر افزایش چشم گیری داشته است.
بازوند مهمترین راه توسعه لرستان را ورود بخش خصوصی به اقتصاد استان دانست و تصریح کرد: طی دو سال اخیر تلاش های بسیاری در این زمینه انجام شد که طرح توسعه فرودگاه خرم آباد از آن جمله است.
وی همچنین مهم‌ترین مشکل لرستان را ناآشنایی با حقوق شهروندی و فقر مطالبه گری در استان دانست و گفت: مردم لرستان مطالبه گر نیستند و در مواردی نیز مطالبات اندک مردم به نتیجه دلخواه نرسیده است.
بازوند میانگین زمان اجرای طرح های عمرانی و اقتصادی را در لرستان ۱۲ سال اعلام کرد و گفت: در شرایط فعلی سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان طرح راکد به عنوان سرمایه مردم استان بر باد رفته است.
وی ادامه داد: لرستان یکی از امن ترین استانهای کشور است اما متاسفانه به دلیل برخی تصویرسازی های غلط، در جذب سرمایه‌گذار برای اجرای طرح ها احساس ناامنی برای بخش خصوصی وجود دارد.
در این جلسه برخی اعضای هیات مدیره‌ انجمن لرستانی‌های مقیم تهران و کمیته‌های مربوطه، مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79329

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.