تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

دیدار مرکز مطالعات ایران معاصر روسیه با شهردار خرم آباد

  • کد خبر : 79334
  • 28 آبان 1394 - 11:21

  به گزارش میرملاس ؛«رجب صفراف» که به خوبی به زبان فارسی مسلط بود افزود: ما ماهیانه یک یا دوبار به ایران سفر می کنیم.باید بگوییم در برابر روابط خوب سیاسی دوکشور، روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه تقریبا صفر است. این در حالیست که در میزان تعاملات اقتصادی انجام شده فی مابین دو […]

2

 

به گزارش میرملاس ؛«رجب صفراف» که به خوبی به زبان فارسی مسلط بود افزود: ما ماهیانه یک یا دوبار به ایران سفر می کنیم.باید بگوییم در برابر روابط خوب سیاسی دوکشور، روابط اقتصادی و تجاری ایران و روسیه تقریبا صفر است. این در حالیست که در میزان تعاملات اقتصادی انجام شده فی مابین دو کشور، روسیه ۸۰ درصد صادرات به ایران داشته است و ایران۲۰ تنها درصد صادرات به این کشور را انجام داده است.مسلم است هر کشوری که صادرات بیشتری دارد، سهم اقتصادی بیشتری هم دارد و ما مایلیم ایران هم سهم بیشتر ی داشته باشد.

صفراف ادامه داد:این دو کشور حداقل باید به رقم ۱۰ میلیارد دلار روابط اقتصادی داشته باشند. در ایران موضوعات اقتصاد، تجارت، سرمایه گذاری و جهانگردی باید فعال شوند. علت فعال نشدن این زمینه ها نشناختن توانمندی ها و پتانسیل های یکدیگر است. روسیه مواد غذایی و کشاورزی را تا حد زیادی وارد می کند. ۱۰۰ میلیارد دلار مواد غذایی و کشاورزی سهم واردات روسیه است است و از آنجا که ما با اتحادیه اروپا و کشورهای غرب مشکلات جدی داریم روابط اقتصادی ما با اکثر کشورهای دنیا مسکوت است.

شما به راحتی می توانید از این فرصت طلایی استفاده کنید

وی عنوان کرد: ظرفیت تولید در روسیه کم است برای همین مراجعاتی داشتیم به ترکیه کشورهای آسیایی، آمریکای لاتین و ایران و حالا شما به راحتی می توانید از این فرصت طلایی استفاده کنید و جایگاه اقتصادی خود را داشته باشید؛ شما از نظر تولیدات کالا کیفیت کالا و قیمت، واقعا به راحتی می توانید رقابت کنید و در بازار حضور داشته باشید.

در لرستان روی صنعت و تفکر معرفی امکانات کار نشده است

رییس مرکز مطالعات ایران معاصر در ادامه با اشاره به لزوم معرفی داشته های ارزشمند لرستان ادامه داد: در لرستان روی صنعت معرفی و تفکر معرفی امکانات کار نشده است.اینهمه امکانات و عظمت با توجه به ضرورتی که در کشور ما وجود دارد، از چشم تجار پنهان مانده است. این در حالیست که غربی ها خیلی زود وارد اقتصاد روسیه شدند و این مسیر به سمت غربی ها منحرف شد.در مورد سرمایه گذاری نیز در روسیه تصویری ایجاد شده است که در ایران چیزی وجود ندارد و نباید به آن وارد شود در حالی که ضعف در معرفی است نه امکانات و در ایران هم به این منظور کاری صورت نگرفته است.

وی در خصوص فعالیت‌های مرکز مطالعات ایران معاصر در روسیه نیز افزود: بیان دیدگاه های مهم درباره وضع ایران و دورنمای همکاری با ایران، جایگاه ایران در دنیا و درآینده نزدیک و تحلیل و مطالعه در این خصوص به منظور ارائه به مقامات کرملین و تصمیم گذاران را از عمده فعالیت های ماست. ما به آنها کمک می کنیم تصویر واقعی در رابطه با امکانات و داشته‌های ایران داشته باشند. ما تصمیم گرفتیم رسانه ای درست کنیم تا با نمایش دستاوردهای اقتصادی کشاروزی و گردشگری بتوانیم توان چهره ی اقتصادی ایران را به جلوه بیاندازیم.

صفراف در خصوص فصلنامه ی تجارت با ایران نیز افزود: این فصلنامه برند خودش را یافته است و راهنمای واردشدن به اقتصاد روسیه شده است.هر شرکتی که می خواهد وارد روسیه شود خودش را اینجا معرفی می کند؛ ما نه تنها در موضوع اقتصاد کلان شهرها و تهران بلکه تصمیم گرفتیم ویژگی ها و امکانات استان ها را هم معرفی کنیم. ۱۰۰ صفحه از نشریه ۲۰۰ صفحه ای مان را به توانمندی‌های استان اختصاص دادیم.

 

ناشر فصلنامه تجارت با ایران ادامه داد: قسمت اقتصادی وزارت کشور و سفارت جمهوری اسلامی در مسکو با ما ارتباط تنگاتنگی دارند و تصمیم گرفته ایم در هر شماره یک استان ایران را معرفی کنیم.در شماره بعد نیز از صحبت های استاندار لرستان و رییس اتاق بازرگانی و دیدار با شهردار خرم آباد و مصاحبه های انجام شده حتما و حتما مطالبی را خواهیم داشت.

در این سفر سردبیر نشریه تجارت با ایران، کارشناس ارشد بین المللی نشریه، خبرنگار روسیه در تهران جهت تهیه رپرتاژهای خبری،فیلمبردار ویژه معرفی تصویری توانمندی های لرستان و یکی از تجار موفق روسی، رجب صفراف را همراهی می کردند.

وی خطاب به شهردا خرم آباد گفت: ما خیلی دلمان می خواهد روابط ارزشمند و ماندگار اقتصادی با ایران داشته باشیم باید راهی دوطرفه باشد. همایش بین المللی شهرداری و عمران که هر ساله در مسکو برگزار می شود فرصت بسیار خوبی برای ارائه تکنولوژی و فرهنگ مدرن شهری است در مسیر مدیریت شهرداری برگزار می شود و بسیار به شهرداران بزرگ دنیا کمک می کند و از شهردار خرم آباد هم دعوت می کنیم در این همایش حضور پیدا کنند.

وی در پایان نشست صمیمانه خود تصریح کرد: شما حتما باید برنامه ویژه ای برای معرفی خودتان داشته باشید. هیچ کشوری بدون سرمایه گذاری خارجی قادر به پیشرفت نیست و لازم است شما هم پروژه های خود را به خوبی معرفی کنید و درباره مزیت های سرمایه گذاری در ایران و امنیت سرمایه گذاری اطلاع رسانی کنید./خبرانلاین

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.