- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

شاکرمی : پیشگیری فرهنگی اساس تمامی پیشگیریها در جامعه است

 

به گزارش خبرنگار میرملاس ؛ معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان گفت: پیشگیری فرهنگی پایه و اساس تمامی پیشگیریها در جامعه است.
پیشگیری فرهنگی اساس تمامی پیشگیریها در جامعه است
محمدتقی شاکرمی در دوره آموزشی ویژه مدیران و کارشناسان دستگاههای اجرایی با تاکید بر توجه ویژه به پیشگیری در حوزه های مختلف افزود: دقت در انجام امور در حوزه های فضای مجازی، استخدام، تقسیم عادلانه ثروت، معاملات دولتی و مناقصات، نظارت های مالی و فرهنگی موجب پیشگیری از بروز بسیاری از مشکلات می شود.
وی با بیان اینکه لرستان از نظر امنیت از استانهای برتر کشور محسوب می شود اظهار داشت: لرستان از ظرفیتهای بزرگ در زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، دینی و قضایی کشور است .
وی تصریح کرد : علیرغم تمامی این ظرفیتها احساس امنیت در استان چندان بالا نبوده که این امر نتیجه اقدامات برخی مردم و مسوولان است که متاسفانه وقایع و موضوعات کم اهمیت را بزرگ و سیاه نمایی کرده اند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر لرستان با تلاش مجموعه مدیریت کلان اجرایی در مسیر مطلوبی گام برداشته و در حال حرکت است و رییس قوه قضاییه نیز در سفر به استان، استاندار لرستان را به عنوان یکی از استانداران پرتلاش کشور دانست.
شاکرمی با تاکید بر ارتقا دانش پیشگیری در استان گفت: علاوه بر این مهم دیدگاه مدیریتی باید دیدگاه اسلامی باشد چراکه برخی آسیب های جدی در حوزه مدیریتی موجب نارضایتی افکار عمومی می شود.
وی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری استان اقدامات مطلوبی انجام شده گفت: با توجه به گذر از جامعه سنتی به جامعه مدرن، آسیب های اجتماعی نیز متنوع و همراه با مدرنیته بوده و تمامی زوایای مادی و معنوی را تحت تاثیر قرار می دهند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان فضای مجازی را از تهدیدهای پیش رو در جامعه مدرنیته دانست و ادامه داد: علیرغم برخی مزایای این فضا، آسیب هایی نیز در این زمینه وجود دارد که با توجه به هشدار رهبر معظم انقلاب نسبت به شبیخون فرهنگی و جنگ نرم، باید حساسیت ویژه ای نسبت به استفاده درست از فضای مجازی در جامعه ایجاد شود.
وی گفت: پیشگیری در هر زمینه ای نه تنها هزینه نبوده بلکه یک سرمایه گذاری موثر برای حفظ داشته های اجتماعی و فرهنگی بوده در مجموع موجب مصونیت جامعه در سطوح مختلف می شود.
وی با اشاره به تاکید اسلام بر ضرورت برنامه های پیشگیرانه افزود: منشا تمامی مشکلات جامعه عدم توجه به آموزه های دینی و اخلاقی است و باید تلاش شود سبک زندگی اسلامی ایرانی بیش از این در جامعه نمود داشته باشد.
وی همچنین ادامه داد: تشکل های مردمی تاثیر بسزایی در کاهش و رفع آسیب های اجتماعی دارند که این تشکل ها به همراه مراکز مشاوره تقویت و ساماندهی شوند.
این دوره آموزشی به مدت دوروز با موضوع مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی و با همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری و مرکز آموزش و پژوهش های توسعه و آینده نگری سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان برگزار شد.

تهیه خبر: الهام بابایی / میرملاس