تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

ظرفیتهای معدنی بسیار خوبی در استان وجود دارد / برقراری روابط دوجانبه روسیه و لرستان

  • کد خبر : 79397
  • 29 آبان 1394 - 10:36

    به گزارش میرملاس ؛ محمدرضا صفی‌خانی در این دیدار که در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دارد، اظهار داشت: با توجه به سابقه‌ی تاریخی روابط ایران و روسیه انتظار می‌رود روابط تجاری اقتصادی بهتری میان این دو کشور جریان داشته باشد که […]

q754_mohamadreza_safi_khani
 
 
به گزارش میرملاس ؛ محمدرضا صفی‌خانی در این دیدار که در محل این سازمان برگزار شد، با اشاره به اینکه لرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های مختلف دارد، اظهار داشت: با توجه به سابقه‌ی تاریخی روابط ایران و روسیه انتظار می‌رود روابط تجاری اقتصادی بهتری میان این دو کشور جریان داشته باشد که گویا اینچنین نیست.
 

وی با بیان اینکه امیدوار است در حوزه‌ی روابط دو کشور با جهش خوبی مواجه شویم، بیان داشت: خوشبختانه تیم مدیریتی جدید استان تمایل زیادی برای بالفعل کردن پتانسیل‌های بالقوه‌ی لرستان دارد و در این راه از سرمایه‌گذاری خارجی هم استقبال می‌کند.

صفی‌خانی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های معدنی بسیار خوبی در لرستان وجود دارد، عنوان داشت: لازم است یادآوری کنم که آنچه در سفر به لرستان خواهید دید، ظرفیت‌های بالفعل این استان است؛ این در حالی است که بسیاری از پتانسیل‌های این سرزمین هنوز بالقوه است که تلاش می‌کنیم بالفعل‌شان کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه در اربیل عراق دفتر تجاری لرستان راه‌اندازی شده است، افزود: راه‌اندازی یک دفتر یا میز مشترک میان روسیه و استان لرستان هم ضروری به نظر می‌رسد.

محمدرضا صفی‌خانی با ابراز امیدواری برای برقراری همکاری‌های دو جانبه میان روسیه و لرستان، اظهار داشت: سیاست ما این است که تجارت را از تولید جدا کنیم و با راه‌اندازی دفاتر تجاری، سفارش و نیاز کشورهای مختلف را به واحدهای تولیدی‌مان منتقل کنیم.

رییس مرکز مطالعات “ایران معاصر” روسیه:

زیرساخت توسعه روابط، شناخت متقابل از توانمندی‌های طرفین است

رییس مرکز مطالعات “ایران معاصر” روسیه و ناشر نشریه “تجارت با ایران” هم در این دیدار با اشاره به تجربه‌ی ۲۰ ساله‌ی فعالیت‌شان در حوزه‌ی تجارت با ایران گفت: با هدف آشنایی با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی تجاری لرستان به این استان سفر کرده‌ایم.

“رجب صفراُف” با بیان اینکه اعتقاد داریم عدم آشنایی دو کشور روسیه و ایران نسبت به پتانسیل‌های همدیگر عامل عدم ارتباطات دوجانبه اقتصادی تجاری بوده است، اظهار داشت: در سال گذشته حجم تجارت میان این دو کشور بسیار ناچیز بوده است که در مقایسه با روابط روسیه با دیگر کشورها کمتر از یک درصد بوده است که باعث تاسف است.

صفراُف افزود: این در حالی است که ظرفیت‌های بسیار خوبی در دو کشور وجود دارد که می‌تواند مبنای روابط بیشتر باشد که متاسفانه این ظرفیت‌ها تاکنون شناخته نشده‌اند.

ناشر نشریه “تجارت با ایران” با اشاره به اینکه این نشریه اولین نشریه‌ای است که با موضوع تجارت با ایران فعالیت می‌کند، عنوان داشت: این مجله می‌تواند نقش بسیار خوبی در توسعه‌ی روابط دو کشور ایران و روسیه داشته باشد که سفر ما به استان‌های مختلف ایران در راستای تحقق همین امر است.

رجب صفراُف با تاکید بر اینکه زیرساخت توسعه روابط، شناخت متقابل از توانمندی‌های طرفین است، گفت: مطمئن هستیم که امکانات و پتانسیل‌های منحصر به فردی در ایران وجود دارد که قابلیت معرفی به روسیه و سایر کشورهای CIS را دارند.

وی افزود: در حال حاضر روسیه ۷ میلیارد دلار خط اعتباری مخصوص صادرات به ایران افتتاح کرده که انتظار داریم از طرف ایران هم چنین ظرفیتی تدارک دیده شود تا به بهبود مناسبات اقتصادی تجاری کمک نماید.

صفراُف با بیان اینکه تجار ایرانی می‌توانند حضور و جایگاه قابل توجهی در بازار قوی روسیه داشته باشند، عنوان داشت: متاسفانه ایران رایزن اقتصادی در روسیه ندارد، این در حالی است که رایزنان اقتصادی روسیه در ایران حضور مستمری دارند و ما به همین اکتفا نکرده‌ایم که خودمان هم به ایران سفر کرده‌ایم.

رییس مرکز مطالعات “ایران معاصر” پیشنهاد کرد بروشور و کتابچه‌هایی که در رابطه با پتانسیل‌های لرستان و فرصت‌های سرمایه‌گذاری این استان وجود دارد، به زبان روسی هم منتشر شوند تا بخشی از خلاء عدم آشنایی روس‌ها در این زمینه برطرف گردد./خبر انلاین

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79397

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 8در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۸
  1. برادر عزیز جناب صفی خانی
    انتخاب شایسته ی جنابعالی به سمت مدیر کلی سازمان صنعت معدن و تجارت مایه مسرت و خوشحالی دوستان و انشاالله خیر و برکت برای دولت اعتدال و امید و عموم مردم لرستان باشد از دقت نظر استاندار فهیم لرستان بخاطر اهمیت در توسعه لرستان و انتخاب مدیران با تجربه و قوی هم سپاسگزاریم
    برادران شهید علیمردان آزادبخت

  2. قبل لز هر چیز خدا را سپاس شا کریم رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت استان فردی است ایثار گر با اخلاق واصلاح طلب وحامی دولت تدبیر وامید این انتصاب به جا وشایسته را تبریک می گوییم انشا الله نسیم تغییر وتحول دولت تدبیر وامید به شهرستانها بدمد.

  3. جناب آقای صفی خانی آمدنت به سازمان صنعت ،معدن وتجارت لرستان تبریک عرض می نماییم رجا واثق داریم مدیریت جنابعا لی باعث انتصاب مدیرانی تازه نفس واز جنس دولت تدبیر وامید

  4. انشا اله بعد از دو سال نیم استقرار دولت تدبیر وامید شاهد تعییر باشیم

  5. انتصاب آقای صفی خانی را که نیرویی کار کشته واصلاح طلب می باشد به فال نیک می گیریم اما متاسفانه تنها سازمان ونهادی که خبری از تغییرنیست وسوت وکوره همین سازمانه.

  6. خدا را شکر با پیشینه مدیریتی که از آقای محمد رضا صفی خانی سراغ داریم ایشان جربزه وشجاعت تغییر وتحول مدیران این سازمان را به خوبی دارند سازمانی که سا لهاست به حال خود رها شده وافراطیون آن را مدیریت می کردند.

  7. خدا کند آقای صفی خانی هما نند مدیر بر کناره شده قبلی بها به افراطیون ومخا لفین دولت ندهد نمونه اش اداره صنعت،معدن وتجارت شهرستان دلفان.

  8. به جد وصراحا” وبدون اغماض باید از درایت استاندار محترم به جهت بر کنار نمودن رئیس سابق صنعت،ومعدن لرستان تشکر واز انتصاب مدیر لایق واصلاح طلب جناب آقای صفی خانی قدردانی نمود

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.