- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ایرج عبدی:انتقاد از جاده‌های ناامن و کیفیت پایین خودروها/ گام مثبت وزارت کار برای پوشش‌ بیمه‌ای حادثه‌دیدگان سوانح رانندگی

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با مثبت ارزیابی کردن طرح وزارت کار مبنی بر توسعه پوشش‌ بیمه‌ای حادثه دیدگان سوانح رانندگی، گفت: با توجه به هزینه‌بر بودن درمان معلولیت ناشی از حوادث رانندگی، اقدامات در زمینه افزایش حمایت‌های بیمه ای از حادثه دیدگان ضروری است.

به گزارش میرملاس؛ ایرج عبدی در گفت ‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با انتقاد از افزایش آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی، افزود: سالها است که خودروسازان داخلی نتوانسته‌اند کیفیت محصولات خود را ارتقا دهند که در همین راستا نیز شاهد افزایش آمار مرگ و میرهای ناشی از تصادفات هستیم در حالیکه با ورود خودروسازان معتبر بین‌المللی به کشور مسیر رشد و توسعه خودروسازی با سرعت بیشتری هموار خواهد شد.

 

ضرورت فراهم نمودن زیرساخت های لازم برای کاهش سوانح رانندگی

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای ‌اسلامی، بر ضرورت فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم برای کاهش سوانح رانندگی در کشور تاکید کرد وافزود: بهبود و توسعه وسائط نقلیه عمومی،‌ ارائه برنامه‌ریزی منسجم برای ارتقای کیفیت خودروهای داخلی و ایمن‌سازی جاده‌ها،‌ رعایت استانداردهای لازم در جاده‌سازی و راه‌سازی و‌ آموزش و فرهنگ سازی مناسب از جمله مواردی است که رعایت آنها در کاهش آمار تصادفات حائز اهمیت است.

 

لزوم شناسایی نقاط حادثه خیز در کشور

عبدی بر لزوم شناسایی نقاط حادثه‌خیز در کشور تاکید کرد وگفت: با شناسایی نقاط حادثه‌خیز و پرتردد می‌توان وضعیت ایمنی آنها را مورد بررسی قرار داد و از آمار تصادفات کاست.

این نماینده مردم در مجلس نهم، طرح وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره توسعه پوشش‌های بیمه‌ای حادثه دیدگان سوانح رانندگی مثبت ارزیابی کرد وادامه داد: توسعه و رشد حمایت‌های بیمه‌ای از آسیب دیدگان اقشار محروم و کم درآمد سوانح رانندگی اقدامی بسیار مثبت و شایسته است.

وی حمایت‌های بیمه‌ای را از ابزارهای رفاه در کشورهای توسعه یافته‌ خواند و افزود:‌ هر اندازه حمایت‌های بیمه‌ای را در کشور رشد و توسعه دهیم به همان میزان فقر در کشور کاهش و اقشار کم درآمد از رفاه بیشتری برخوردار خواهند شد لذا حمایت بیمه ای مناسب از آسیب دیدگان محروم سوانح رانندگی بسیار ضروری و لازم است.

 

درمان معلولیت ناشی از حوادث رانندگی هزینه بر است

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم، درمان معلولیت ناشی از حوادث رانندگی را هزینه‌بر خواند وگفت: واقعیت آن است که درمان معلولیت هزینه‌های زیادی در بردارد و از آنجا که اکثر آسیب دیدگان ناشی از حوادث رانندگی از اقشار کم درآمد و محروم جامعه هستند بنابراین حمایت بیمه‌ای و اقتصادی از آنها لازم و حائز اهمیت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه اکثر حوادث رانندگی منجر به فوت یا از کارافتادگی سرپرست خانواده می‌شود، تاکید کرد: بر این اساس ضرورت دارد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستمری را به صورت ماهانه در اختیار خانواده این افراد قرار دهد تا از این راه امرار معاش کنند.

 

میان فقر اقتصادی و تصادفات رانندگی رابطه مستقیمی وجود دارد

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای‌اسلامی، با تاکید بر اینکه میان فقراقتصادی و تصادفات رانندگی رابطه معنادار و مستقیمی،‌ وجود دارد،‌ تصریح کرد: بیکاری تلنبار شده، فقر و شکاف اقتصادی در استان‌های محروم باعث شده اکثر جوانان با خرید خودروی ارزان قیمت و بی‌کیفیت اقدام به مسافرکشی در مسیرهای بین شهری کرده و با این ارابه های مرگ با جان خود و هموطنان بازی کنند.

 

ضرورت ارتقا تکنولوژی و دانش خودروسازی در کشور

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، برضرورت ارتقا تکنولوژی و دانش خودروسازی در کشور تاکید کرد و افزود: در راستای کاهش تصادفات رانندگی لازم است دانش خودروسازی در کشور تقویت و ارتقا یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛‌ وزیر کار از طرح توسعه پوشش‌های بیمه‌ای حادثه دیدگان سوانح رانندگی خبر داد وگفت: با توجه به اینکه ۹۰ درصد کشته شدگان و آسیب دیدگان سوانح رانندگی از اقشار کم درآمد و متوسط جامعه هستند لذا قرار است این طرح تهیه شود.