- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس کل دادگستری استان لرستان:دستگاه قضایی بدون هیچ اغماضی با متخلفان انتخابات برخورد خواهد کرد

به گزارش میرملاس ؛ به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، جعفر بدری در جمع فرماندهان کلانتری‌ها و پاسگاه‌های این استان افزود: مسئله انتخابات از واجب ترین امورات است و هر مقام اجرایی که در امر انتخابات مسامحه کند و بخواهد از کاندیدای خاصی جانب داری نماید این عمل مصداق قانون شکنی است.

وی اضافه کرد: دستگاه قضایی بدون هیچ تعارفی به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد و دراین خصوص نسبت به هیچ مقامی ملاحظه کاری نمی کند، در کشور ایران، انتخابات آزاد برگزار می شود، بنابراین جانب داری معنایی ندارد و خوشایند نظام نیست، زیرا اختلال در روند انتخابات باعث سلب اعتماد عمومی مردم می شود.

رئیس شورای قضایی استان لرستان تشریح کرد: سوء استفاده از امکانات دولتی مصداق قانون شکنی است و نبایستی افرادی به واسطه قدرت سازمانی آن را در جهت منافع شخصی خود بکار گیرند و چنانچه یک شخص، اداره یا دستگاهی در این ایام خدمات خاصی را به منظور خاصی به مردم عرضه کنند، قطعا” جلوی آن‌ها گرفته خواهد شد.

بدری افزود: باید با برنامه ریزی انتخاباتی و تعاملات قضایی و انتظامی به یاری شورای نگهبان شتافت و با استقرار فضای مطلوب انتخاباتی، جلوی تحریکات خلاف قانون برخی کاندیداها را گرفت تا خدای نکرده برخی کاندیداهای نالایق، بی جهت مردم را به جان همدیگر بیندازند در این خصوص بایستی مکان های بحران زا بیشتر کنترل و مدیریت شوند.

وی تصریح کرد: بایستی به مردم آگاهی بخشید که وظایف واقعی نمایندگان چیست تا کاندیداها بی جهت با وعده های مختلف مردم را فریب ندهند و مردم باید بدانند که وظیفه اصلی کاندیداها و در نهایت نمایندگان، قانونگذاری و همچنین نظارت بر اجرای صحیح قوانین است نه چیز دیگری، البته در این خصوص رسانه های ارتباط جمعی مسئولند.