تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

اینترنت بی سیم رایگان همراه اول برای زائران اربعین حسینی

  • کد خبر : 79548
  • 01 آذر 1394 - 22:53

      به گزارش سرویس فناوری/میرملاس: مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول گفت: شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم برای زائران اربعین راه اندازی شد و مشترکان همراه اول می توانند به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند. وحید صدوقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سرویس در مجموع در ۹ نقطه […]

download

 

    به گزارش سرویس فناوری/میرملاس: مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران همراه اول گفت: شبکه اینترنت پرسرعت بی سیم برای زائران اربعین راه اندازی شد و مشترکان همراه اول می توانند به صورت رایگان از این سرویس استفاده کنند.

وحید صدوقی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این سرویس در مجموع در ۹ نقطه به مشترکان ارائه می شود و قرار است با استفاده از آن، تبادل دیتای ۲ پیام رسان خارجی که بیشتر مورد استفاده مردم است و حداکثر سه پیام رسان داخلی از جمله ساینا و بیسفون، رایگان باشد.
وی با بیان اینکه ایجاد شبکه بی سیم نیاز به دریافت مجوز نداشت، گفت: از این رو در نجف، کربلا و مسیر نجف به کربلا ۱۶۰ نقطه دسترسی (اکسس پوینت) ایجاد شده است که به مشترکان سیم کارت های همراه اول سرویس رایگان وای فای ارائه می کند.
((ارتباط وای-فای بیشتر بر پایه ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی سیم تأکید می کند و همین امر باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده است با استفاده از این تکنولوژی به راحتی در مسافرت، هواپیما و یا هتل می توان از طریق رایانهٔ همراه به اینترنت متصل شد.))
صدوقی افزود: مشترکان همراه اول می توانند با ارسال پیامک به ۸۹۴۱ نحوه فعالسازی سرویس رایگان وای فای را دریافت کنند که برای این سرویس پهنای باند ۷۵۰ مگابیتی در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیرعامل همراه اول، در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه نیز ۲۵ سایت BTS افزوده شده است.
وی افزود: سال گذشته در مرزهای خروجی ۹ سایت اضافه شده بود که ترافیک ۲۰ برابر شد و ۲۰ هزار مشترک اپراتورهای دیگر ایرانی نیز از ظرفیت شبکه همراه اول در مرزهای ایران استفاده کردند.
صدوقی ایجاد ۱۰ هزار و ۲۰۰ کانال ارتباطی برای بهبود ارتباط موبایلی در گذرگاه های مرزی با عراق را مورد اشاره قرار داد و گفت: در شهر مرزی مهران، با اضافه شدن ۱۳ سایت دو لایه معادل ۲۶ سایت، هفت هزار و ۲۰۰ کانال ارتباطی ایجاد شد و ظرفیت شهر مهران نسبت به اربعین سال گذشته ۲ برابر افزایش یافت.
مدیرعامل همراه اول افزود: همچنین در شهر مهران، برای رفاه حال زائران، پنج سایت نسل سه راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: در نقاط مرزی شلمچه و چزابه نیز ۶ سایت جدید تلفن همراه راه اندازی و سه هزار کانال ارتباطی ایجاد شده است که با استفاده از سایت های پرظرفیت، ظرفیت شبکه در این نقاط نسبت به اربعین سال گذشته به دو برابر افزایش یافته است.
صدوقی افزود:همچنین در شلمچه و چزابه، ۲ سایت نسل سوم ( G3 ) راه اندازی شده است تا زائران حسینی بتوانند با سرعت بیشتری از اینترنت همراه خود استفاده کنند.
مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار گفت: سال گذشته در ایام اربعین ۲ میلیون زائر به کربلا مشرف شدند که شبکه اپراتورهای عراقی توان سرویس دهی به این زائران را نداشتند به نحوی که چهار روز قبل از اربعین حسینی، ۷۰۰ هزار نفر از مشترکان همراه اول در شبکه رومینگ به روزرسانی شدند و به طور کلی چهار روز قبل از اربعین، سرویس رومینگ قطع شد.
وی، رشد تعداد مشترکانی که از سرویس رومینگ در این ایام استفاده می کنند را مورد اشاره قرارداد و گفت: در آن زمان، شبکه سیگنالینگ، زیرساخت و اپراتورهای عراقی پاسخگو نبودند که این امر به قطع ارتباطات زائران منجر شد.
صدوقی، سفر وزیر ارتباطات به عراق برای ایجاد تمهیدات لازم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: عمده محدوده خدمات رومینگ براساس تعرفه زیرساخت تامین می شود لذا آخرین مذاکرات برای اخذ تخفیف های بیشتر و اعلام نهایی نرخ تماس رومینگ زائران در عراق و بالعکس درحال انجام است.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79548

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.