تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

فرماندار خرم‌آباد: هنر بهترین ابزار بیان ارزش‌ها

  • کد خبر : 79596
  • 02 آذر 1394 - 17:44

  به گزارش میرملاس ؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره‌های فیلم و عکس بسیج لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور گفت : اگر ارائه‌کنندگان این آثار بسیجی و ارزشی باشند، تاثیرگذاری اثر دوچندان می‌شود.فرماندار خرم‌آباد گفت: استان لرستان با فرهنگ چندین هزار ساله، مهد فرهنگ است و از طرفی دیگر هرجایی سخن از ایثار، رشادت‌ و از […]

 

به گزارش میرملاس ؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره‌های فیلم و عکس بسیج لرستان، حبیب‌الله خجسته‌پور گفت : اگر ارائه‌کنندگان این آثار بسیجی و ارزشی باشند، تاثیرگذاری اثر دوچندان می‌شود.
فرماندار خرم‌آباد گفت: استان لرستان با فرهنگ چندین هزار ساله، مهد فرهنگ است و از طرفی دیگر هرجایی سخن از ایثار، رشادت‌ و از جان‌گذشتگی به میان آمده، استان لرستان همواره پیشتاز بوده است، اتصال این دو موضوع همه ما را موظف می‎کند که در زمینه‎ موضوعات ارزشی پای هنرمندان را به صحنه باز کرده و جشنواره‎های هنری برگزار کنیم.

خجسته‌پور عنوان کرد: برگزاری جشنواره‎های هنری در جهت معرفی استان از دو جنبه معرفی فرهنگ و تمدن استان و دیگری از حیث ایثارگری‌ها و رشادت‌هایی که در استان وجود داشته، دارای اهمیت ویژه است.

تبادل فرهنگی مهم‎ترین اصل در پویایی امورات فرهنگی

وی تبادل فرهنگی را مهم‎ترین اصل در پویایی امور فرهنگی برشمرد و افزود: تبادل فرهنگی به دو منظور صورت می‌گیرد، نخست تبادل کالاهای فرهنگی که توسط اهل فرهنگ تولید می‎شوند و فرستادن این کالاها به سایر نقاط و نیز دریافت کالاهای فرهنگی از استان‌های دیگر و دوم رفت و آمد اهل هنر به استان است.

خجسته‌پور افزود: همان طور که خداوند می‎فرماید باید در زمین گردش کنید، برای عبرت گرفتن، حضور هنرمندان و افراد خلاق به بهانه جشنواره‌ها در استان لرستان و بالاخص در مرکز استان می‎تواند در آشنا شدن آنها با سایر ظرفیت‌های استان تاثیرگذار باشد، زیرا ظرفیت یک استان تنها در حوزه فرهنگ و هنر نیست.

وی در ادامه گفت: خارج از استان ممکن است، شخصی فقط با این ظرفیت آشنایی پیدا کند، اما زمانی‌که به بهانه شرکت در یک جشنواره‌ در استان حضور پیدا می‎کند و بازدیدی از آثار تاریخی و طبیعی و فرهنگی به‌ عمل می‌آورد، از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم آشنا شده آنگاه قطعا تاثیرگذاری در بقیه حوزه‎ها نیز دیده می‎شود، کما اینکه در دو سال اخیر جشنواره‎های نشریات، فرهنگی و هنری، مسابقات جهانی ورزشی و همایش سرمایه‎گذاران که همگی در جهت تبادل فرهنگی صورت گرفت، مثمر ثمر بودند.

نهادهای فرهنگی خود را خادم اهل فرهنگ و هنر بدانند

فرماندار خرم‌آباد در رابطه با حمایت دستگاه‌های دولتی از فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: نهادهای فرهنگی به‌صورت مستقیم درگیر کار فرهنگ و هنر هستند که ذات فعالیت‌شان همین موضوع است، این نهادهای فرهنگی باید خود را متولی امور فرهنگی و خادم اهل فرهنگ و هنر بدانند و از طریق اعتباراتی که در این زمینه تخصیص داده می‎شود نه به‌ عنوان هدیه بلکه به‌عنوان یک وظیفه در خدمت اهل هنر باشند.

بودجه فرهنگی برخی دستگاه‌های دولتی، صرف امور نمایشی می‎شود

خجسته‌پور عنوان کرد: در ردیف بودجه همه دستگاه‌های اجرایی، موضوعات فرهنگی در نظر گرفته شده است. در گزارش دستگاه‌ها می‎بینیم که این بودجه‌ها هزینه شده اما بعد از بررسی متوجه می‎شویم، این هزینه‎ها عمدتا صرف اموری می‌شود که بیشتر حالت نمایشی دارد. یعنی تنها می‎خواهیم نمایش دهیم که علاقمند به هنر و موضوعات فرهنگی و مناسبتی هستیم.

فرماندار خرم‌آباد اظهار کرد: پیشنهاد می‎کنم، همه دستگاه‎های اجرایی برای صرف هزینه‎های فرهنگی از دستگاه‎های متولی مشاوره بگیرند تا بتوانند در چگونگی هزینه کردن در راه تعالیِ فرهنگِ استان و از طرفی جذب هنرمندان از نظرات کارشناسی‎شده استفاده کنند، زیرا اعتباراتِ دستگاه‎های فرهنگی به تنهایی جوابگوی نیاز آنها نیست.

وی افزود: شاید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بتواند در تولید یک اثر کمکی داشته باشد ولی در زمینه بازاریابی آن اثر هنری به‌عنوان یک کالای سودآور برای هنرمند، باید مابقی دستگاه‎های اجرایی کمک کنند و به‎ جای تهیه هدایا برای کارکنان خود از تولیدات هنری خارج از استان، از آثار هنرمندان بومی استفاده کنند تا پول از استان خارج نشود و نیز کمک هزینه‎ای برای هنرمند و خالق اثر فراهم شود.

خجسته‌پور به حوزه فیلم‎سازی نیز اشاره کرد و گفت: در زمینه فیلم‎سازی می‎بینیم که در تیتراژ پایانی بسیاری از فیلم‌ها از همکاری و مساعدت یک یا چند ارگان و سازمان به‌عنوان اسپانسر تشکر شده است، دستگاه‎های اجرایی لرستان اگر به تنهایی اعتبارات‌شان جوابگو نیست می‎توانند با چند دستگاه دیگر، کمیته‎ای را به‎عنوان اسپانسر یک فیلم بومی در خدمت هنرمندان استان تشکیل دهند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=79596

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.