- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

طراحی مجدد نشانه‌ی چای شهرزاد /پریسا تشکری

شهرزاد-610x350 [1]

طراحی مجدد نشانه‌ی چای شهرزاد در تیرماه ۱۳۹۰ توسط گروه اسفرجانی و همکاران بهپریسا تشکرى [2] سپرده شد. مدیران این شرکت چای تصمیم داشتند که بعد از سال‌ها لو‌گوی صدمه دیده پس از انقلاب را مرمت و نوسازی کنند و این تصمیم با اقدام شروع پخش و فروش گسترده‌ی این محصول در بازار همراه می‌شد.

پریسا در مورد روند انجام این سفارش مى گوید: «پروژه‌ی بسیار جالبی بود؛ چرا که از قدیم این لوگو را دوست داشتم و به نوعى یک جور برند نوستالژیک برای من به حساب می‌آمد. از طرفی این سفارش، از طرف «شهرزاد اسفرجانی» که پیش از آن سابقه‌ی همکاری با ایشان را در شرکت «داروگ» داشتم به من سفارش داده شده بود. بنابراین پیش از رسیدن بریف با شناختی که از میزان دانش ایشان در زمینه‌ی مدیریت برند داشتم؛ می‌دانستنم که جای هیچ‌گونه سوال و شبهه‌ای در توضیحات کار نخواهد بود.
بر اساس توضیحات، مخاطبان اولیه‌ی این محصول خانم‌های بالاى ۳۰ سال با مشخصات جمعیت شناختی A,B,C1 و علاقه مند به تصویر ذهنی چای شهرزاد معرفی شده بودند. شخصیتی که از نشانه‌ی برند انتظار می‌رفت تصویری از یک شهزاده‌ی اصیل ایرانیِ متفاوت با پوششی قدیمی و نوستالژیک بود که می‌بایست شخصیتی آشنا، قابل اعتماد و وزین داشته باشد. در به‌روزرسانی تصویرسازی، تمرکز ویژه بر طراحی پوشش و حجاب مطابق با کاراکتر با ترکیبی از تور و تاج ایرانی، درخواست اصلی سفارش دهنده بود. کار بر روی این پروژه یک و نیم ماه طول کشید و در نهایت به تایید مجموعه رسید و بلافاصله پروسه‌ی طراحی بسته‌بندی‌های چای آغاز شد.
پس از صرف انرژی و زمانی که برای این پروژه گذاشته شد؛ لوگو و یک طراحی بسته بندی اصلی چای بدون عطر به تایید مدیریت مجموعه رسید و حتی هزینه‌های آن تا حدودی پرداخت شد. اما طبق روایتی، هم‌زمانی آغاز تحریم‌ها باعث وقفه‌ی بزرگی در تولید، پخش و سیستم بازرگانی این شرکت شد.
جای بسی تعجب بود که با رونمایی از بسته‌ی جدید چای شهرزاد نه تنها بسته بندی، که لوگوی آن نیز به طور کامل تغییر کرده بود! نمی‌دانم به چه دلیل، اما گویا مدیریت شرکت چای شهرزاد که قصد ادامه‌ی مسیر تعریف‌شده را داشته، برای اجرای آگهی‌ها و برندینگ محصول به یک شرکت تبلیغاتی مراجعه کرده و آ‌ن‌ها مجدد لوگو و بسته را تغییر داده و از نو طراحی کردند.»

پریسا تشکری متولد سال ۱۳۵۲ و داراى مدرک کارشناسى ارشد گرافیک می باشد. این عضو هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران نزدیک به دو دهه در حوزه طراحى گرافیک فعال بوده است. پریسا در جشنواره‌ها و رویدادهای داخلی و بین‌المللی مختلفى حضور داشته که آخرین فعالیت او کارگاه چهار روزه‌ به همراه سخنرانی در دانشگاه زینگ وو شهر تایپه در کشور تایوان مى باشد.

 

نشانه‌ی اصلی چای شهرزاد قدیمی

 

Shzd-1 [3]

 

روند تغییرات نشانه

 

Shzd-2 [4]

 

برخی از اتودهای مدادی برای نشانه‌ی شهرزاد

Shzd3 [5]

Shzd4 [6]

 

Shzd6 [7]

 

Shzd7 [8]

 

Shzd8 [9]

 

اتودهای نهایی انتخاب شده

Print [10]تحقیق بر چهره ی کاراکتر

Shzd10 [11]

 

اتود پایه ی اجرا شده

 

eslah 617 [12]

تجربیاتی برای نزدیک شدن به چهره‌ی کاراکتر مورد نظر

 

FaceEtod [13]

 

کار بر روی بخار و ادامه‌ی چهره در داخل قدح

 

Print [14]

 

تجربیاتی برای نقش روی قدح

 

eslah 617 [15]

نشانه‌ی تایید شده‌ی نهایی توسط مدیریت مجموعه

 

شهرزاد-610x350 [16]

 

لوگوی کنونی چای شهرزاد!

 

eslah 617 [17]