- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

گردهمایی دهیاران روستاهای خرم‌آباد برگزار شد

dehyaran1

 

 

 گردهمایی  ۱۰۰ نفر از دهیاران روستاهای بخش مرکزی خرم آباد به ریاست فرماندار خرم آباد و حضور مدیرکل امور روستایی استانداری و بخشدار مرکزی خرم آباد برگزار شد.

حبیب الله خجسته پور با تبریک هفته بسیج عنوان کرد: بی تردید اگر روحیه ی بسیجی  و رشادت های رزمندگان رشید اسلام نبود، الان نمی توانستیم با افتخار اعلام کنیم، امن ترین کشور دنیا هستیم. با توجه به اتفاقاتی که در گوشه و کنار دنیا و حتی قلب اروپا روی می دهد، خوشبختانه با درایت رهبری حکیم و دانا و همچنین وجود بسیجیان جان بر کف، در کمال آسایش و آرامش زندگی می کنیم.

فرماندار خرم آباد در خصوص نقش دهیاران در برگزاری انتخابات اسفندماه مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اظهار داشت: در کمتر از چند ماه بحث برگزاری انتخابات را در پیش خواهیم داشت، انتظار داریم در این امر ضمن مشارکت همه جانبه یاری رسان دولت تدبیر و امید  نیز باشید. شما در جایگاه دهیار نباید از شخص خاصی جانب داری کنید و در کمال بی طرفی ما را در زمان اخذ آرا، جمع آوری آرا و در تمامی مراحل کمک کنید. .وی شیوه ی برگزاری انتخابات اسفندماه را به صورت کاملا الکترونیک اعلام کرد و گفت : امسال تمامی فرایند انتخابات جز دو مورد رای نویسی و شمارش به صورت الکترونیک انجام می شود.پس از ارائه شماره ملی و احراز اصالت فرد،ثبت نام انجام و رای اخذ خواهد شد. اگر شخصی که یک بار در سامانه الکترونیکی مشخصات اش ثبت شده باشد. در هیچ  شعبه ای حتی در شهرهای دیگر کشور نمی تواند رای بدهد.فرماندار خرم آباد با بیان این جمله که: دهیاران بدون در نظر گرفتن منافع شخصی و تنها به نیت مرتفع نمودن مشکلات محل زندگی شان  تلاش می کنند بیان کرد: شما بدون دریافت حق الزحمه ای که شایسته ی آن هستید،بدون در نظر گرفتن منافع شخصی با ایثار و از خودگذشتگی فقط به فکر پیگیری و برطرف کردن مشکلات مردم روستا هستید،که این جای  تقدیر و تشکر دارد. خجسته پور دهیاران را حلقه ی اتصال بین مردم و دولت و دولت و مردم برشمرد و گفت : هر چقدر که این ارتباط منسجم تر و با همدلی و همزبانی همراه باشد نتایج مثبت و تاثیر گذاری را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار شهرستان خرم آباد در خصوص یک طرح عمرانی و اقتصادی برای روستاها تشریح کرد: در بحث عمرانی خدماتی که دولت انجام می دهد  در تغییر چهره ی روستاها تا به حال مشهود بوده است.و این مختص به یک دولت خاص نیست و همه ی دولت ها در راستای بهبود شرایط روستاها تلاش کرده اند. وی خاطرنشان ساخت : متاسفانه آنچه که باعث آسیب رساندن به خدمات دولت به روستاها می شود،رعایت نکردن ضوابط ساخت و سازها می باشد.انتظار داریم دهیاران نظارت بیشتری بر این امر داشته باشند. ساخت و سازهای بدون ضوابط باعث می شود روستاها نتوانند از منابع عمرانی به نحو شایسته استفاده کنند.

خجسته پور طرح مشارکتی دولت برای اخذ وام ۳ درصد در روستاها را کم نظیر دانست و تصریح کرد: همچنان که از اسم طرح مشخص است می بایست حداقل ۲۵ خانواده به صورت مشارکتی یک طرح کشاورزی، دامپروری،صنعتی و گردشگری را مشخص سپس طرح جهت بررسی در اختیار کارشناسان دولت قرار گرفته در صورت تایید، چند برابر مبلغ آورده ی اولیه را تسهیلات کم بهره دریافت  نمایند.

فرماندار خرم آباد با اشاره به حفظ ماهیت روستاها عنوان کرد: اگر به دنبال استحاله ی روستا باشیم قطعا ماهیت خود را از دست می دهد.بنابراین در راستای حفظ اصالت روستاها بکوشیم. اینکه معماری روستا بر اساس شرایط شهر تغییر نماید، هنر نکرده ایم .خوشبختانه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی زیرساخت های مناسب و مطلوبی برای روستاها فراهم شده است. جاده های آسفالت،سیستم برق رسانی و در طی دو سال گذشته نیز گازرسانی با سرعت قابل قبولی در حال پیش رفتن است.

در قسمت های دیگر این گردهمایی ،سیروس بیرانوند بخشدار مرکزی خرم آباد نیز در خصوص مباحث مرتبط دقایقی برای حاضرین توضیحاتی بیان کرد.چند تن از دهیاران به نمایندگی از سایرین ، مطالبات و مشکلات خود را تشریح کردند.عبدالهی مدیرکل دفتر روستایی استانداری لرستان نیز پس از شنیدن مشکلات و موانع روستاها از جانب نماینده های دهیاری ها برنامه های دفتر روستایی استانداری را در جهت برطرف نمودن این موانع بیان کرد.