- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آغاز عملیات «عبور از معبر » / «بوستان بزرگ شاپوری» مقصد گردشگران غرب کشور

_MG_0007

 

 

امروز آخرین جلسه قبل از آغاز عملیات ساخت بزگترین بوستان مینیاتوری در کنار پل شاپوری در سالن جلسات استانداری برگزار شد.

جلسه ای که بی شک می توان اعضایش را فرماندهان اتاق عملیاتی دانست که به قصد عبور از معبر گردشگری بودن لرستان و رسیدن به مقصد گردشگری  به فرمان استاندار لرستان قصد آغاز بزرگترین پروژه گردشگری در لرستان را دارند.

«عبور از معبر گزدشگری و تبدیل شدن به مقصد گردشگری» شعاری است که ورد زبان استاندار لرستان است اما همین شعار برای اجرایش نیازومند حداقل ۴۰۰ میلیارد تومان پول نیاز است و این مقدار پول شاید در آن روزگار هشت ساله دولت نفت محور احمدی نژآد قابل تهیه بود اما امروزه با شرایط اقتصادی حاکم برکشور قدری مشکل است و تنها به دست بخش خصوصی ساخته است.

اما دولت برای رسیدن به مقصد و در شرایطی که می داند برداشتن سنگ سنگین ۴۰۰میلیون تومانی سخت است ، دست روی دست نگذاشته و فعلا با سه میلیارد و پانصد میلیون تومان اعتباری که تهیه کرده است کار را آغاز کرده است.

 

_MG_0601

 

دوشنبه کلنگی برزمین زده نمی شود!!

بهترین کار آن بود تا بمانند وزیر کشور بیاید و در مقابل او اولین کلنگ بر زمین زده شود اما گویا بازوند آنقدر برای رسیدن به مقصد عجله دارد که حتی منتظر مقام ارشد نمی ماند و دستور آغاز عملیات عبور از معبر را خود می دهد با رمز توسعه در میدان تدبیرو امید.

دوشنبه  ۹ آذر ۱۳۹۴ – ساعت ۹صبح یک اتفاق مهم درافزودن پرونده چندرسانه‌ایکار عمرانی لرستان ثبت می شود.ساخت یک بوستان جهت قرار دادن ماکتی از پل های تاریخی لرستان در آن که در کمترین کشورهایی صورت گرفته است و در هر کشوری نیز که چنین پارک هایی درست شده است مورد استقبال خوب گردشگران قرار گرفته است.

 

_MG_0524

 

«فرماندهان عمرانی»

اگر سخنگوی ستاد این عملیات را مسعود بهرام نژآد بدانیم ، در این ستاد عملیاتی هوشنگ بازوند معاون عمرانی خود مهندس اصلانی را بعنوان فرمانده اصلی انتخاب کرده است تا او نیز حامی مردی باشد که سالها قبل تر او نیز در جایگاه معاونت عمرانی استانداری لرستان تجربه ها آموخته است و کسی نیست جز مهندس خورشیدوند.

سه فرمانده عمرانی  امروز با هم جمع شده اند تا دست به یک کار عمرانی بزرگ بزنند تا ماحصل کار ثبت نام بوستان بزرگ شاپوری باشد بر نقشه رسمی شهر خرم آباد برای راهنمایی گردشگرانی که می آیند تا شب را در خرم آباد بخوابند تا صبح هایش به دیدن مناطق مختلف و دیدنی این دیار سرسبز بروند.

 

«ماموریت ها و تقسیم کارها»

اما در این جلسه استاندار تا روز دوشنبه برروی کاغذ ماموریت هرکدام از مردان کابینه اش را مشخص کرد.

مهندس ملکی: او می بایست با هنر رایزنی خود به جذب اعتبار قبل از مصوب شدن آن بپردازد و بدون منتظر ماندن برای رسیدن پول(درحالی که با رایزنی های قبلی استاندار ومدیرکل شهرسازی بخشی از موافقت ها گرفته شده است)دیوارکشی اطراف پروژه را آغاز کند.یک دیوارکشی شاید به طول سه کیلومتر یا بیشتر.

مهندس بحرینی:  ایشان باید با تهیه نقشه روشنایی هر چه سریعتر برای ایجاد سیستم روشنایی در محل مناسب با پارک گردشگری اقدام نماید.

مهندس عیدی بیرانوند:   بی شک بخش زیادی از کار برعهده اوست.بخصوص طرحی که در ذهن استاندار شکل گرفته بود و ان هم ایجاد یک پیادروه طولانی از مسیر پل شاپوری تا پل سید حسن نصرالله که می تواند برای مردم مکان مناسبی برای پیاده روی صبحگاهی و عصرانه باشد.

امور آب منطقه ای و شرکت آب و فاضلاب:   بازوند بر سلامت آب دریاچه ایجاد شده در بوستان حساسیت دارد و می گفت اول از همه سلامت مردم را در نظر بگیرید و برای همین قصد دارد با ایجاد طرحی آب سالم از چشمه گلستان را به منطقه انتقال دهد که این ماموریت به آب منطقه ای و نیز شرکت اب وفاضلاب سپرده شد.

همیاری شهرداری ها:   از دوشنبه صبح بازوند انتظار دارد تمام دستگاههای مورد نیاز از لودر و کمپرسی و ….آنجا آماده باشد و به قول ایشان که خطاب به مدیرکل همیاری و شهرداری ها می گفت: « شما بزرگترین کارتان ساخت این بوستان است که شاید در روز آماده بودنش ما دیگر نباشیم اما مردم هستند و لذت می برند از این بوستان گردشگری»

 

«ناگفته ها و حاشیه ها»

* از روز دوشنبه ۹ آذر ۹۴  ساختمان اسانداری تنها جایی نیست که شاهد حضور استاندار لرستان خواهد بود که بازوند تصمیم گرفته است هر روز دیگر به این پروژه سرکشی کند و بعد به دفتر کار خود برود و بی شک این کار را برای مجری پروژه سخت می کند چرا که استاندار هر روز صبح شاهد میران تغییرات و فعالیت های صورت گرفته در مل پروژه خواهد بود.

* بوستان بزرگ شاپوری ۳۱ هکتار است  و بی شک در دو مرحله شکل خواهد گرفت و فعلا در مرحله اول ساخت پل های تاریخی لرستان در ابعاد کوچکتر و نصب در محل و ساخت دریاچه مصنوعی در دستور کار می باشد.

* مهندس اصلانی تاکید داشت بگوید این پارک بجز جنبه گردشگری در کنترل سیلاب های احتمالی نیز تاثیر گذار است.

* مهندس بازوند اعتقاد دارد روز ی تصاویر این بوستان  کارت پستالی خواهد بود در دست همه گردشگران ایرانی.

 

تهیه گزارش : ابوذر بابایی زاده

33333