- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ممانعت از حرکت زائران فاقد ویزا به سمت مرزها

حسن کرمی [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ سردار حسن کرمی با اشاره به برخی مشکلات کشور عراق در صدور ویزا برای زائران ایرانی اظهار داشت:‌ متاسفانه تاکنون به دلیل برخی مشکلات کشور عراق در صدور روادید اربعین، تعداد زیادی از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ایرانی ثبت نام شده در سایت «سماح»، موفق به اخذ ویزا نشده‌اند.

فرمانده یگان‌های ویژه افزود: به دنبال این مشکلات، نیروی انتظامی پیشنهاد صدور ویزای الکترونیکی را از طریق سفیر ایران در کشور عراق به مسئولان عراقی ارائه داده و امیدوارم تا فردا، موضوع «ویزای الکترونیکی» به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: به دنبال موافقت کشور عراق با صدور ویزای الکترونیکی، نیازی به اخذ ویزای فیزیکی نیست و در صورت نهایی شدن موضوع، سامانه پلیس گذرنامه به سامانه‌های کشور عراق متصل می‌شود تا دیگر نیازی به اخذ ویزای فیزیکی نباشد.

کرمی با تاکید بر اینکه پلیس با خروج زائران ایرانی و اتباعی که بدون داشتن ویزا قصد خروج از کشور ایران به سمت عراق را دارند، جلوگیری خواهد کرد، گفت:‌ خط قرمز ما در قرارگاه ظفر و پایانه‌های مرزی، ممانعت از تردد زائران بدون گذرنامه است و اکیداً توصیه می‌شود زائران ایرانی و اتباعی که فاقد گذرنامه و روادید هستند از مراجعه به مرزهای کشور عراق خودداری کنند چراکه از خروج آن‌ها از کشور ممانعت به عمل خواهد آمد.

فرمانده یگان‌های ویژه ناجا خاطرنشان کرد:‌ البته با توجه به اینکه حضور زائرانی که فاقد گذرنامه و روادید هستند باعث کندی خدمت‌رسانی به سایر زائران می‌شود، پلیس در سه منطقه کرمانشاه، ایلام و خرم‌آباد، کنترل‌های اولیه برای تردد زائران به سمت مرزهای کشور را انجام می‌دهد و اجازه حرکت به سمت مرز را به زائرانی که روادید و گذرنامه ندارند، نخواهد داد.

وی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر، زائران ایرانی می‌توانند از سه پایانه مرزی، چزابه، مهران و شلمچه به سمت عراق ادامه مسیر دهند و زائران اتباع خارجی، باید برای خروج از کشور، تنها از مرز شلمچه از کشور خارج شوند./افکار نیوز