- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ایمن‎سازی ۲۵ مدرسه حاشیه راه‌ها در لرستان

rad6E509 [1]

 

به گزارش میرملاس ؛‌«حسن رحمانی» در مراسم نواخته شدن زنگ ایمنی در مدارس حاشیه راه‎های لرستان در مدرسه ابتدایی شهید رحیمی روستای ماسور واقع در محور «خرم‎آباد – پلدختر»، افزود: هدف از اجرای طرح ایمن‎سازی مدارس حاشیه راه‎ها، آموزش نحوه عبور و مرور دانش‎آموزان از سطح جاده‎ها و افزایش رعایت قوانین تردد توسط عابرین پیاده از سطح محورهاست.

 

وی اظهار کرد: این طرح امسال در ۲۵ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون ریال با همکاری و مشارکت پلیس راه و اداره‌کل آموزش و پرورش استان لرستان در دو بخش آموزش‎های نظری و آرام‎سازی فیزیکی جلوی این مدارس با نصب تابلوها و علائم مورد نیاز، نصب سرعت‎گیر در صورت لزوم، خط‌‎کشی عابر پیاده و نقاشی دیواری اجرا می‌شود.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: طرح ایمن‎سازی مدارس حاشیه راه‎ها یکی از طرح‎های آموزشی است که در جهت تحقق اصلاح فرهنگ رفتاری کودکان و نوجوانان در سال‎های اخیر توسط سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‎ای کشور به مرحله اجرا در آمده است.

 

رحمانی خاطرنشان کرد: در این راستا اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‎های لرستان به‌عنوان یکی از پیشگامان اجرای این طرح در کشور، از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۳۲۷ مدرسه را با ظرفیت ۲۵۶۶۷ دانش‎آموز تحت پوشش قرار داده است.

 

سرهنگ «مصطفی دالوند»، جانشین فرماندهی قرارگاه پلیس راه لرستان نیز در این مراسم از آمادگی همه جانبه فرماندهی و پرسنل قرارگاه پلیس راه استان برای تحقق اهداف ترسیمی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‎ها در این طرح خبر داد و گفت: مکان‎یابی صحیح مدارس پیش از احداث، ایمن‎سازی آموزشی و فیزیکی مدارس حاشیه جاده‎ها، آموزش اصولی نحوه عبور از عرض جاده‎ها و ترمیم و بهسازی مدارسی که قبلاً ایمن‎سازی شده‎اند از مهم‌ترین عوامل در کاهش تلفات سوانح رانندگی در میان دانش‎آموزان است./ایسنا