- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

روایتی از یک همایش هم اندیشی/ ساز کوک اصلاح طلبان در سمفونی وحدت

photo_2015-12-14_13-57-04

 

عرفان رستمی امرایی / میرملاس : 

 

اواسط روز چهارشنبه مورخ ۹۴/۹/۴ به یکباره در فضای مجازی از خبری رونمایی می شود که در کمتر از چند ساعت از انتشار آن، به مثابه یک بمب، امواج آن تا آخرین خانه ها از کانون خبر منتشر شده و زمزمه های آن در شهر می پیچد. خبر عبارتست از:

محفل هم اندیشی اصلاح طلبان کوهدشت با سخنرانی آقای علی اصغر اسفندیارپور!

با وجود اطلاع رسانی اندک و نبود وقت کافی جهت انتشار خبر اما اتفاق به گونه ای دیگر رخ می دهد:  راس ساعت ۲۱ شب همان مورخه، اجتماعی خیره کننده و خارج از پیش بینی در محل تعبیه شده
صورت می گیرد به گونه ای که تا شعاع چند صد متر از محل اجتماع، تعدد و ترافیک خودروهای حاضرین عبور و مرور در خیابان های منتهی به محل را صعب می سازد. با نیم ساعت تاخیر راس
ساعت ۲۱:۳۰ همان شب ۴ عضو از ۷ عضو گروه موسوم به ائتلاف۶+۱ با چهره هایی مصمم و لبخندهایی دیپلماتیک و البته برآمده از عمق وجود بر اجتماع مذکور ورود کرده و در حلقه ی خیل مشتاقان دیروز، امروز و فردای خود قرار می گیرند. مردم چشم خیره ی حضار با کمک لنز دوربین های اصحاب رسانه لحظاتی را ثبت می کنند که به قول حضار سالها خون دل دیدن این ثانیه های اتحاد و همدلی را خورده بودند. علی اصغر اسفندیارپور، رزمنده ی دیروز جنگ تحمیلی و معمار اصلی جریان چپ کلاسیک در کوهدشت و رومشگان اینک به عنوان یک اصلاح طلب حامی دولت معتدل دکتر روحانی به همراه آقایان صیدعلی کورانی فر، فرج الله مومنی و طهماسب علیپور آمده بودند تا با رقم زدن یک شب دراماتیک نوید تحولات گسترده ای در ساختار مدیریتی و تصمیم ساز منطقه را بدهند.
تحوالت بنیادینی که آنرا جز در اتحاد و انسجام حداکثری حامیان اصلاح طلب خود نمی بینند. اینک انتظار به پایان رسیده بود و حاضرین در اجتماع سراپا گوش شده بودند تا پس از ماه ها شنیدن “اما و اگر” های فراوان اینبار صحبت های کلیدی، بی واسطه و سینه به سینه ی “اسفندیاری” همان چهره ی نوستالوژیک سال های متمادی سیاست شهرشان را مستمع باشند تا شاید سیگنال های برآمده از دل امید را از پس این صحبت ها دریافت کنند. سخنان آقای اسفندیارپور در چند محور بر زبان می چرخد. از یاد خدا و عشق و خدمت به خلق الله می گوید. مانیفست اصلاح طلبی را بیان میدارد. از ائتلاف ۶+۱ و چرایی و چگونگی آن می گوید و در تعریف و تمجید از خروجی ائتلاف اصلاح طلبان کوهدشت یعنی آقای صیدعلی کورانی فر جملاتی  را به استحضار حاضرین در جلسه می رساند.

و در نهایت در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر احتمال انتخاب مجدد کاندیدای موسوم به کاندیدای اجاره ای از سوی جریان اصلاحات در انتخابات مجلس دهم، این احتمال را به قطعیت رد کرده و عنوان می نماید که “یا کسی به مجلس راه نمی یابد و یا اگر راه یابد قطعا از بدنه ی جریان اصلاحات خواهد بود” و در ادامه نیز با محترم شمردن تمامی کاندیداهای منتصب به جریان اصلاحات آنها را متعلق به یک ظرف واحد میداند. به واقع به وضوح می توان رویت کرد که علی اصغر اسفندیارپور با ممارست همراه با تیزبینی در جهت تجمیع قاطبه ی آرا اصلاح طلبان و هواداران گروه ۶+۱ از یک طرف و عاریت گرفتن کاریزمای سیاسی-مدیریتی شخصیت آقای کورانی فر از سوی دیگر سعی در خاتمه ی شکست ۱۶ ساله ی جریان اصلاحات در کوهدشت و رومشگان را دارد. نقشی کلیدی و برجسته که براساس شواهد حاکم، این پدرخوانده ی جریان اصلاح طلبی تا بدین جا به خوبی از عهده ی آن برآمده و زین پس اهمیت این نقش بیشتر نمود خواهد یافت. بی هیچ شائبه ای در ایام پیش رو تا روز انتخابات از گروه موسوم به ۶+۱ و کلیددار مجرب و کارکشته ی آن، علی اصغر اسفندیارپور، بیشتر خواهیم شنید.