- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

توضیح علی اصغر اسفندیارپور پیرامون جمله «یا کسی به مجلس راه پیدا نخواهد کرد یا اصلاح طلب خواهد بود»

(2)

 

 

در پی سخنرانی اینجانب در مورخه ۹۴/۹/۴ درجمع اصلاح طلبان کوهدشت، نقد و کامنت هایی آمده است که عمدتا پیرامون این جمله است:
“یا کسی به مجلس راه پیدا نخواهد کرد یا اصلاح طلب خواهد بود”.
به منظور تنویر افکار عمومی و ارج نهادن به اندیشه و تشویق و ترغیب عرصه نقد و انتقاد پذیری، ذیلا توضیحی مختصر خواهد آمد:
اول اینکه این جمله را باید در کلیت یک سخنرانی دید و آن هم در پاسخ به پرسش یکی از حضار گفته شد. جدا کردن یک جمله از یک سخنرانی نسبتا بلند و موج سواری روی آن جهت فریب افکار عمومی کاری غیر اخلاقی است.

دوم اینکه جمله ی فوق از نظر آرایه های ادبی، اشاره به کوشش بسیار و جهد بلیغ است. به عنوان مثال گفته می شود:” در این مسابقه کوهنوردی با آمادگی جسمانی که وجود دارد یا کسی به قله صعود نخواهد کرد یا ما خواهیم بود”.
حال این مورد چه ربطی به فرمان آشوب دارد؟! الحق که کافر همه را به کیش خود پندارد!! و یا چرا آن را غلیان احساسات بنامیم؟!
من گفته ام و بازهم می گویم؛ با توجه به وحدت نظر و اتحادی که در بین اصلاح طلبان به عمل آمده است پیروزی قطعی از آن اصلاح طلبان خواهد بود، ان شاءالله.
سوم اینکه سابقه‌ی سی ساله اینجانب گواه بر پرهیز از هر گونه آشوب، جوسازی و غوغاسالاری‌ست. حتی زمانی که مورد بی مهری همین دوستان قرار گرفتم و سه بار با ابطال انتخابات مواجه شدم، با سعه صدر تمام، مردم را به آرامش، نظم و قانون دعوت می کردم.
چهارم غوغاسالاری و سعی در تهییج افکار عمومی با روح اصلاح طلبی و گفتمان اصلاحی مغایرت اساسی دارد و کارنامه ی اینجانب در سی سال گذشته گواه روشنی است بر راه و روش اصلاح طلبانه ای که در پیش گرفته ام.
ان الله یدافع عن الذین أمنوا

علی اصغر اسفندیارپور