تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

شاکرمی :یکی از امتیازات مهم انتخابات کشور رعایت اصل امانتداری است

  • کد خبر : 80152
  • 15 آذر 1394 - 21:33

  به گزارش میرملاس ؛ شاکرمی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سلسله که با موضوع پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی برگزار شد افزود: یکی از اتفاقات مهم و سرنوشت ساز کشور که چه در ابعاد فراملی و بین الملی و چه در ابعاد داخلی از […]

 

به گزارش میرملاس ؛ شاکرمی عصر روز یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان سلسله که با موضوع پیشگیری، پیگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی برگزار شد افزود: یکی از اتفاقات مهم و سرنوشت ساز کشور که چه در ابعاد فراملی و بین الملی و چه در ابعاد داخلی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است، موضوع انتخابات است. 

 

وی با اشاره به انتخابات به عنوان یکی از حقوق اساسی، بنیادی، ذاتی و شهروندی مردم خاطرنشان کرد: در اصول بسیاری از قانون اساسی رای گیری و مراجعه به آرای عمومی پیش بینی شده است و در این زمینه انتخابات کشور ما به مفهوم انتخاباتی که در کشورهای غربی صورت می پذیرد نیست و دارای تفاوت های اساسی بسیاری است. 

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با بیان اینکه یکی از امتیازات مهم انتخابات کشور رعایت اصل امانتداری است، تصریح کرد: صحت برگزاری انتخابات به عنوان امین مردم به ما سپرده شده است، حتی اگر هیچ کنترل بیرونی وجود نداشته باشد، نیروی درونی و وجدان ما را به رعایت عدل و انصاف هدایت می کند. 

وی با اشاره به هدف از ایجاد ستاد پیشگیری از و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی برای احترام به آرای مردم افزود: کنترل های درونی بیشتر از کنترل های بیرونی موثر هستند، برگزاری انتخابات آداب و رسومی دارد که با مروری به قانون انتخابات باید با این آداب آشنا شد. 
شاکرمی با اشاره به تبلیغات زودهنگام به عنوان یکی از آسیب های جدی انتخابات، تصریح کرد: اگر این اصول رعایت نشوند قطعا نتیجه خوبی از برگزاری انتخابات نخواهیم داشت. 

این مسوول با پرهیز از تحریک قومیت ها از سوی نامزدهای انتخاباتی افزود: تحریک قومیت ها یکی از آسیب های جدی استان است که نتیجه آن قومیت گرایی و عدم توجه به اصل شایسته سالاری است. 
شاکرمی با بیان اینکه خرید و فروش رای یکی از مصادیق عدم التزام عملی به قانون اساسی و رهنمودهای مقام معظم رهبری و آرمان های امام راحل است تصریح کرد: امروز انتخابات در بیشتر کشورهای دنیا بر مبنای حزب محوری و کاندید محوری استوار است که منجر به افزایش فساد و رانت خواری خواهد شد. 

معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به جرم بودن استفاده از امکانات دولتی له یا علیه نامزدهای انتخاباتی اظهار داشت: اقدامات دولت ها را زیر سوال بردن و تشویش اذهان عمومی جرم است و قطعا در صورت مشاهده برخورد صورت خواهد گرفت و این امر می تواند از مصادیق رد صلاحیت کاندیداها باشد. 
وی با اشاره به برخورد بدون اغماض و تخفیف با قانون شکنان افزود: وظیفه این ستاد دخالت در امر نظارت و امور اجرایی نیست بلکه پیشگیری و شناسایی آسیب هاست. 
شاکرمی با بیان اینکه کاندیدایی که قانون مند نباشد چطور می تواند از حقوق مردم دفاع کند، خاطرنشان کرد: یکی از آسیب های جامعه امروزی قانون گریزی و عدم توجه به قانون و رعایت آن است، خرید و فروش رای، وعده های عزل و نصب و تحریک قومیت از مصادیق جرم است و قطعا با قانون شکنان برخورد صورت خواهد گرفت. 

وی با تاکید بر اینکه باید سرنوشت کشور را در زمینه های دینی، اجتماعی، سیاسی و بین الملی به دست افرادی بسپاریم که حافظ خون شهداء و آرمان های انقلاب و مقام معظم رهبری باشند، تصریح کرد: در انتخاب خود شایسته سالاری، انصاف، تخصص و مومن بودن را مدنظر قرار دهیم.
وی گفت: اگر نمایندگان پیشین بر اساس این معیارها انتخاب می شدند و به مقتضیات زمانی و پتانسیل های استان آگاه بودند امروز می توانستیم در بسیاری از حوزه ها از قبیل کشاورزی، دامداری، دامپروری و معادن از جمله قطب های تولیدی کشور محسوب شویم. 

 

photo_2015-12-16_01-24-50

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=80152

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. درود بر اقای شاکرمی عزیز مرد اخلاص عمل قاضی با عدالت و با تجربه ومردم مدارو ارزشی درخط ولایت سوابق درخشانی در علم قضاء دارند ایشان باید وکیل مردم پلدختر ومعمولان باشند لیاقت وشجاعت دارند خدا نگهدارشون باشه برای دفاع از حق مردم مظلوم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.