- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

ماجرای هتل ۵ ستاره کیو خرم‌آباد/ از بی‌اطلاعی شورا تا تلاش ۱۷ماهه

1934167 [1]

 

محمد اصلانی عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون ماده پنج استان به موضوع ساخت این هتل پنج ستاره اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای تامین زیرساخت های اقامتی و گردشگری استان یک هتل پنج ستاره و مرکز تجاری در منطقه کیو خرم آباد توسط بخش خصوصی ساخته می شود.

وی افزود: سرمایه گذار این طرح یک لرستانی تبار بوده که از شش ماه قبل موضوع احداث این هتل پنج ستاره در شهر خرم آباد را در دستور کار قرار داده است.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان خواستار همراهی و همکاری دستگاه های عضو کمیسیون ماده پنج استان برای تسهیل در روند اجرای این هتل شد و بیان داشت: این هتل در ۱۳ طبقه و با زیربنای ۳۵ هزار متر مربع ساخته می شود.

اصلانی اضافه کرد: در این هتل سه طبقه زیرزمین پیش بینی شده و طبقه همکف آن شامل مرکز خرید و ورودی هتل است همچنین طبقات دوم و سوم آن شامل آشپزخانه و تالار خواهد بود.

وی از شهرداری خرم آباد خواست اقدامات لازم برای صدور هر چه سریعتر مجوز ساخت این هتل پنج ستاره را انجام دهد و بیان داشت: در صورت صدور مجوزهای لازم از سوی شهرداری و موافقت اعضای شورای شهر خرم آباد عملیات احداث این هتل ظرف ۱۰ روز آینده آغاز خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد از بی اطلاع گذاشتن اعضای شورای شهر نسبت به احداث این هتل پنج ستاره توسط شهرداری گلایه کرد و گفت: چرا با وجود اینکه سرمایه گذار هتل شش ماه است این موضوع را مطرح کرده و پیگیری می کند شهرداری آن را از شورای شهر مخفی کرده و من اکنون در این جلسه باید از ساخت آن اطلاع پیدا کنم.

حسن آذری با بیان اینکه برای ساخت این هتل هیچگونه مخالفتی از سوی اعضاء وجود ندارد چرا که باعث توسعه شهر می شود ادامه داد: بحث من مخفی کردن این موضوع از سوی شهرداری است نه مخالفت با اجرای آن.

وی گفت: برای تغییر کاربری بخشی از محدوده هتل از فضای سبز به گردشگری باید مصوبه شورا وجود داشته باشد زیرا تمامی تغیر کاربری ها باید مصوبه شورا داشته باشند.

 

برای گرفتن مجوز ساخت هتل ۱۷ ماه درگیر بودم

سرمایه گذار لرستانی این هتل پنج ستاره نیز در این جلسه با بیان اینکه برای گرفتن مجوز ساخت این هتل ۱۷ ماه درگیر بوده ام اظهار داشت: از ویژگی های این طرح می توان به طراحی منحصربفرد آن توسط یکی از طراح های برتر کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه طراح این پروژه به دنبال تغیر و ارتقای معماری شهر خرم آباد در این طرح است عنوان کرد: طی این ۱۷ ماه طراح پروژه این طرح را مانند فرزند خود بزرگ کرده و تا این مرحله پیش آورده است.

سرمایه گذار مرکز تجاری و هتل پنج ستاره کیو خرم آباد با اشاره به اینکه تا کنون پنج میلیارد تومان برای این طرح هزینه کرده ام افزود: طرح این پروژه زیباترین طرح هتل در ایران است.

اکبری با اشاره به اینکه شهر خرم آباد به وجود این هتل نیازمند است بیان داشت: از همه مسئولان استان خواهش می کنم مرا در بروکراسی های اداری نیندازند.

وی به استقبال خوب استاندار لرستان برای حمایت از خود اشاره کرد و گفت: در دیدار با استاندار از ایشان هم تنها این تقاضا را داشتم که مرا در برورکراسی های اداری نندازند و اجازه دهند ساخت این پروژه را هر چه سریعتر شروع کنیم.

سرمایه گذار مرکز تجاری و هتل پنج ستاره کیو خرم آباد به استقبال استان های دیگر از سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: من در تبریز کارخانه داروسازی احداث کردم و مشمول ۴۰ درصد معافیت مالیاتی شدم.

اکبری با بیان اینکه ورودی این طرح به مساحت ۶۰۰ متر مربع به تغییر کاربری نیاز دارد اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح تجاری، تفریحی و گردشگری بوده لازم است قسمتی از مساحت آن از کاربری فضای سبز به گردشگری تغییر یابد.

 

طراحی هتل در ۱۳ طبقه

محسن ذکایی مشاور طرح پروژه هتل پنج ستاره کیو نیز به ویژگی های پروژه هتل پنج ستاره کیو اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در شمال دریاچه کیو شهر خرم آباد و در زمینی به مساحت چهار هزار و ۶۶۳ متر مربع تعریف شده است.  

وی با اشاره به اینکه این هتل پنج ستاره و مجتمع تجاری در ۱۳ طبقه طراحی شده است افزود: مساحت مفید و غیر مفید طبقات این هتل ۳۵ هزار متر مربع است.

مشاور طرح پروژه هتل پنج ستاره کیو به جزییات طبقات این هتل اشاره کرد و بیان داشت: طبقه منفی یک آن شامل پارکینگ، تاسیسات و هایپر مارکت بوده و طبقه همکف آن تجاری بوده که ورودی های تالار و هتل در این طبقه واقع شده اند.

ذکایی به وجود لابی اصلی هتل در طبقه سوم آن اشاره کرد و افزود: طبقه دوم آن کاملا تالار بوده و از طبقات سوم به بعد آن تمامی فضای هتل به صورت پلکانی است.

وی با بیان اینکه ورودی این هتل در پایه ۳۰۰ متر مربع تعریف شده است عنوان کرد: علت تعریف این پروژه در اطراف دریاچه کیو مشاهده تمام چشم انداز دریاچه و کوه های اطراف آن بوده است.

مشاور طرح هتل پنج ستاره کیو یادآور شد: نمای این هتل پنج ستاره پلکانی بوده بدین ترتیب که با اضافه شدن هر طبقه تعداد سوئیت ها کم می شود.  

ذکایی گفت: به لحاظ توجیه اقتصادی پروژه علاوه بر تامین نیاز استان در زمینه ساخت هتل در این پروژه فضای تجاری و تامین تالار تعریف شده است.  

وی ابزار امیدواری کرد در صورت آغاز عملیات ساخت این هتل ظرف مدت سه سال بتوان از آن بهره برداری کرد./مهر