- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: بیکاری بزرگترین مشکل گریبان گیر مردم لرستان است

 

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند عصر روز چهارشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان با اشاره به اینکه امروز در هر اداره ای که وارد می شوی یک نفر تقاضای اشتغال دارد،گفت:با توجه به منابع مالی و اعتباری کم کشور، مدیران و مسوولان در این استان باید برای گرفتن این منابع با چانه زنی، تقاضا و رابطه برقرار کردن با مدیران بالاتر در تهران،تلاش مستمر داشته باشند.

 

 استاندار لرستان با بیان اینکه مدیران بانک ها اعم از دولتی و خصوصی باید اقدامات اساسی در این راه انجام دهند، افزود:زمانی که بانک ملی می تواند صد در صد اعتبارات ابلاغی را بگیرد سایر بانکها هم می توانند با پیگیری و تلاش مستمر در دریافت منابع موفق باشند.

 

بازوند ضمن بیان اینکه مردم لرستان مردمی آسیب پذیر هستند که اگر به این قشر نرسیم ماحصل تولید فقر خواهد بود و همین هم صدمات فراوانی را در پی خواهد داشت ،اظهار داشت: هر چه تعداد تحت پوششی های کمیته امداد در این استان بیشتر باشد در واقع همان ماحصل عملکرد ما مدیران در این استان است که نتوانسته ایم سرانه درآمد مردم در این استان را ارتقا بدهیم.

وی همچنین با بیان اینکه آنچه که امروز می بینینم نتیجه سنوات گذشته تاکنون است و مختص به یک دولت هم نیست،تصریح کرد:آنچه مسلم است بیکاری در این استان بسیار بالاست و همین باعث هجوم مردم به نهادهای حمایتی همچون کمیته امداد می شود اما واقعیت این است که همین نهادهای حمایتی هم نمی توانند پاسخگو باشند.

 

بازوند با اشاره به برگزاری جلسه ای جداگانه با حضور بانک های خصوصی،خاطر نشان کرد: بانک های خصوصی که در این استان سپرده های مردم را می گیرند در قبال این مردم و توسعه استان مسوول هستند و نباید از این سپرده ها در جاهای دیگر استفاده شود.

در این کارگروه که نمایندگانی از بانک های مختلف حضور داشتند که مصوب شد هر کدام از بانک ها تا یک ماه آینده گزارشی از عملکرد خود در خصوص تخصیص اعتبارات و تسهیلاتی در جهت سرمایه گذاری و اشتغال و حمایت از اقشار آسیب پذیر استان ارایه دهند و علاوه بر این به طور جداگانه جلسه ای با بانک های خصوصی در همین خصوص برگزار شود./ایلنا