- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر عبدی : احداث بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی لرستان توسط سرمایه‌گذار خارجی/ اعدام‌های مربوط به حوزه موادمخدر اشتباه است!

57842_orig

 

 

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین پروژه تاریخ لرستان با اشتغال‌زایی برای چهار هزار نفر توسط بخش خصوصی در خرم‌آباد احداث می‌شود.

به گزارش میرملاس ، ایرج عبدی  در جمع خبرنگاران در خرم‌آباد بیان کرد: یقینا تحریم‌ها بر علیه کشورمان در ماه آینده برداشته می‌شود و این موضوع قطعی شده است.

وی با بیان اینکه بودجه موجود در کشور محدود است، تصریح کرد: بدون شک تنها را توسعه و رشد در شرایط موجود استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران به ویژه سرمایه‌گذاران خارجی است که استان لرستان نیز برای پیشرفت باید این مسیر را در پیش بگیرد.

عبدی از مذاکرات خود با یک سرمایه‌گذار خارجی جهت حضور در لرستان خبر داد و افزود: با لابی‌گری‌هایی که صورت گرفته یک سرمایه‌گذار خارجی هفته آینده به لرستان می‌آید تا قرارداد ساخت کارخانه سه میلیون تنی ذوب‌آهن و نورد لرستان را به صورت رسمی امضا کند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس گفت: توافق احداث این کارخانه بزرگ به صورت صد درصد با سرمایه‌گذار خارجی صورت گرفته و قرارداد فاز یک میلیون و ۵۰۰ هزار تنی آن نیز امضا شده و در بورس به ثبت رسیده است و مقرر شده این پروژه در کنار شرکت فولاد صدر لرستان احداث شود.

عبدی ادامه داد: بدون شک این پروژه بزرگ‌ترین پروژه اقتصادی تاریخ استان لرستان است که به صورت مستقیم برای چهار هزار نفر شغل ایجاد می‌کند و یقینا تاثیر خوبی در رشد اقتصادی و اجتماعی استان دارد.

وی در ادامه نسبت به روند عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی در استان لرستان انتقاد کرد و افزود: با توجه به افزایش بودجه استان روند پروژه‌های عمرانی در استان و به ویژه در خرم‌آباد مناسب نیست و یکی از مطالبات ما از استاندار نیز توجه ویژه به این موضوع است.

عبدی به بررسی اصلاح قانون مربوط موادمخدر در مجلس اشاره و عنوان کرد: اعدام‌های مربوط به حوزه موادمخدر کاری اشتباه است و یقینا در صورت اصلاح قانون موجود بسیاری از مشکلات نیز در زمینه موادمخدر برطرف می‌شود، ضمن اینکه می‌توان توزیع موادمخدر سنتی بین معتادان را ساماندهی و کنترل کرد، همان‌گونه که شربت تریاک با برنامه‌ریزی توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: یک سری مطالبات از استاندار وجود دارد که از جمله آنها می‌توان پیگیری وضعیت احداث روگذر و زیرگذرها در خرم‌آباد، آزادسازی دروازه الشتر، احداث نیروگاه خرم‌آباد، میزان جذب اعتبارات صندوق توسعه ملی و ایجاد لاستیک‌سازی خرم‌آباد را نام برد.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس به انتقادهای مطرح شده نسبت به مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و صحبت‌های مطرح شده مبنی بر حمایت همه جانبه وی از عزیزپور اشاره کرد و افزود: در مقطعی از مدیرکل ورزش و جوانان استان حمایت کردم ولی با توجه به عملکرد او، اخیرا درباره مدیریت ضعیف وی با وزیر ورزش صحبت شد که با قول‌هایی که داده شد با ادامه کار وی موافقت کردیم.

عبدی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر گرایش سیاسی خود گفت: من یک اصول‌گرای معتدل هستم.

وی همچنین به حصر سران فتنه اشاره کرد و گفت: حصر این افراد توسط شورای عالی امنیت ملی تصمیم‌گیری شده است و من نیز فقط مطیع این تصمیم هستم و نظر خاصی در مورد آن ندارم.

عبدی در ادامه به وجود لابی‌گری‌های نمایندگان مجلس اشاره کرد و افزود: یقینا لابی‌گری‌ها در مجلس وجود دارد و بدون انجام لابی‌گری نمی‌توان در رای‌گیری‌ها برای استان موفق بود.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس خاطرنشان کرد: روابط بین نمایندگان لرستان در مجلس نسبت به ادوار گذشته بهتر است و با لابی‌گری‌هایی که انجام داده‌ایم، ریاست دو کمیسیون مهم مجلس را برای نمایندگان لرستان گرفته‌ایم.

وی در پایان بیان کرد: انتخابات پیش‌رو تاثیر بسیار مهمی در روند توسعه استان دارد، لذا رسانه‌ها با توجه به نقش کلیدی خود باید شرایط را برای ایجاد شرایط مناسب برای حضور مردم در پای صندوق‌های رای و انتخاب مناسب فراهم کنند.