- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

انتقاد رییس ستاد انتخابات استان از نحوه انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات

DSC_1823

 

 

به گزارش میرملاس ؛‌ سید سعید شاهرخی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان اظهار داشت: وقتی به اعضاء هیات نظارت بر انتخابات نگاه می‌کنیم این ذهنیت به وجود می‌آید که همگی از یک گروه خاص (اصولگرایان) هستند.

وی خطاب به رئیس هئیت نظارت بر انتخابات لرستان گفت: واقعیت این حرف تا چه اندازه است. در این مورد افکارسنجی کنید؛ بنده در ردّ یا تایید هیچ گروهی تمایل به جر و بحث ندارم.

شاهرخی با اشاره نامه امام(ره) خطاب به جامعه روحانیون مبارز در دهه ۶۰ و فرمایش مقام معظم رهبری و همه بزرگان و دلسوزان مملکت، تصریح کرد: مملکت را نمی‌توان تنها دست یک جریان خاص داد.

معاون سیاسی استاندار لرستان اظهار داشت: باید عرصه مشارکت و حضور تمامی افراد معتقد به نظام و قانون اساسی را در جریان انتخابات به عنوان کاندیدا، رای دهنده و مجری انتخابات فراهم کرد.

شاهرخی با بیان اینکه در گزارش‌هایی به من می‌گویند در فلان جا همگی از یک جریان خاص سیاسی (اعضای شناخته شده اصولگرایان) هستند، و در جهت سلامت انتخابات بهتر است از احزاب دیگر نیز بیاورند، افزود: البته این حرف درست است و اگر ما یک صندوق داشته باشیم و همه اعضای آن یک طور فکر کنند و به یک جریان خاص وابسته باشند، احتمال خطا یا خدایی ناکرده مخدوش شدن انتخابات و آرای صندوق وجود دارد.

وی تصریح کرد: قطعا دیدگاه من این است که باید این تعادل وجود داشته باشد و عوامل اجرایی و نظارت بر صندوق‌های آرا از تفکرهای مختلف سیاسی باشند.

معاون استاندار لرستان تاکید کرد: اعتقاد داریم در بد‌ترین حالت نیز تخلفی صورت نمی‌گیرد و خوشبختانه تاکنون تخلفی در انتخابات صورت نگرفته است٬ اما اینکه این توقع وجود داشته باشد که هیات نظارت، هیات اجرایی و.. همگی از یک جریان خاص سیاسی باشند٬ تجربه مطلوبی نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب اعضای معتمد صندوق‌های آرا اظهار داشت: از برخی آقایان گله دارم و کسی حق سهم‌خواهی در انتخاب اعضای معتمد را ندارد.

شاهرخی در خصوص صحبت رئیس هیات نظارت بر انتخابات مبنی بر اینکه در یک شهر تعداد ۱۶ نفر از اعضای معتمد را فرهنگیان تشکیل داده‌اند، اظهار داشت: در هر شهرستان ۳۰ نفر به عنوان اعضای معتمد انتخاب می‌شوند و قانون تاکید کرده که اعضا از تمامی اقشار مختلف باشند٬ ولی در تعداد افراد انتخاب شده از یک قشر خاص (مثلا فرهنگیان) محدودیتی وجود ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان افزود: در یک شهرممکن است فرهنگیان توانایی بیشتری برای اعضائ معرفی شده به عنوان هئیت معتمد را داشته باشند و قانون این اجازه را می‌دهد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه تمام تدابیر لازم و اقدامات برای برگزاری با شکوه انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در لرستان پیش بینی شده است، افزود: ۱۴۴۳ شعبه اخذ آرا، ۲۸۸۶ صندوق رای، ۱۲ هزار نفر نیروی انسانی به عنوان نظارت در بخش اجرایی، ۲۲ هزار نفر منتخبان اجرایی، عوامل انتظاماتی و بازرس، ۲۸۰۰ خودرو و بالگرد در صورت نیاز برای برخی مناطق و ۱۶۰۰ رایانه برای برگزاری باشکوه انتخابات در لرستان پیش‌بینی و آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه رای مردم مسیر حرکت کشور را فراهم می‌کند، تصریح کرد: باید زمینه حضور حداکثری مردم فراهم شود و همه گروه‌ها احساس کنند در برگزاری انتخابات و تعیین سرنوشت خود نقش ایفا می‌کنند.

شاهرخی در پایان اظهار داشت: ان‌شاءالله در روز انتخابات شاهد رقم خوردن حماسه دیگری خواهیم بود و حضور حداکثری ملت بار دیگر دشمنان اسلام و انقلاب را ناامید و مایوس خواهد کرد.