- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

سپهوند:انتخابات لرستان را نباید به چپ و راست تبدیل کرد

 

به گزارش میرملاس ؛ تیمور سپهوند ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان لرستان اظهار داشت: فرآیند انتخابات از دیروز ۲۱ آذر شروع شده و فرمانداران ۳۰ نفر معتمد خود را به هیت نظارت معرفی کرده اند هیت نظارت در حال بررسی صلاحیت معتمدین است.

وی عنوان کرد: شورای نگهبان الزاماتی برای ما در انتخابات مشخص کرده و در چند جلسه آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و معاونین ایشان بر آنها تاکید داشتند که توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات یکی از آن الزامات است.

 

قانون در معرفی معتمدین برای برگزاری انتخابات رعایت نشده است

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با بیان اینکه یک کلیپ روشنگرانه از فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات طی سال ۹۴ تهیه و برای اعضای هیت نظارت پخش شده است، ادامه داد: طبق فرمایشات ایشان مجریان و ناظران انتخابات باید فضا را آرام کرده و فضاهای حاشیه ای نسازیم همچنین کاندیداها و فعالین سیاسی از بیان مطالب شبهه دار که اذهان مردم را مشوش می کند پرهیز و به یکدیگر تاخت و تاز نکنند.

سپهوند با بیان اینکه همدلی و همزبانی شعاری است که همه جامعه و حاکمیت ما را در بر می گیرد، تصریح کرد: اگر ادعا و شعار پیروی از ولایت داریم باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهیم و مسئولان که از ارکان مهم نظام هستند نباید اجازه دهند افرادی که نگرانی و شبهه و تشکیک مطرح می کنند فرصت پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه قانون دومین نکته مورد تاکید شورای نگهبان است، افزود: معرفی به موقع ۳۰ نقر معتمد از سوی فرمانداران و بخشداران جای تقدیر و تشکر دارد اما در برخی موارد در معرفی معتمدین قانون رعایت نشده است.

 

انتخابات لرستان را نباید به چپ و راست تبدیل کرد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با بیای اینکه در ابلاغیه جدید شورای نگهبان هشت نفر معتمد برای انتخابات دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی مشترک هستند، خاطرنشان کرد: ماده ۳۲ قانون انتخابات مجلس خبرگان می گوید ۳۰ نفر معتمد معرفی شده به هیت نظارت باید بر اساس توافق اعضای اداری اعم از فرماندار، دادستان و رئیس ثبت احوال انتخاب شوند که در برخی موارد اعضا انتخاب شدند و به فرض مثال جای امضای دادستان خالی است.

سپهوند با اشاره به اینکه طبق قانون باید ۳۰ نفر معتمد معرفی شده از تمام اقشار جامعه باشند، یادآور شد: در برخی معرفی ها ۱۴ نفر از قشر فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه نباید انتخابات را به چپ و راست تبدیل کرده و افراد انحرافی را وارد انتخابات کنیم، عنوان کرد: فضای استان را نباید به دو قسمت تبدیل کرده و به عنوان یک سرباز در نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت کنیم.

 

شناسایی ۵۰ آسیب در برگزاری انتخابات لرستان

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با بیان اینکه تا پنج شنبه ۲۶ آذر باید تشکیل هیت های نظارت انجام شود، ادامه داد: هم مجریان و هم ناظران انتخابات باید اخلاق اسلامی را رعایت کنند و باید با اخلاق حسنه با فعالین سیاسی و کاندیداها برخورد شود تا مجریان و ناظران را در این بخش همراهی کنند.

سپهوند با بیان اینکه از انتخابات های گذشته آسیب شناسی علمی صورت گرفته است، تصریح کرد: به دلیل جدید بودن اکثر فرمانداران بهتر است از این آسیب شناسی ها استفاده کنند.

وی وجود تصویر تشت لباسشویی به جای میز برای نوشتن تعرفه در یکی از محل های اخذ رای در دوره های گذشته یکی از آسیب های انتخاباتی دانست و افزود: در یکی از شعبه ها در خرم آباد در ادوار گذشته مجریان که باید هفت صبح حاضر می شدند ساعت ۸ و نیم می روند و سرایدار آن محل هم اظهار بی اطلاعی کرده و در را برای آنها باز نمی کند!

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با اشاره به اینکه ۵۰ آسیب و نکته در این بخش ها شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: برای مجریان انتخابات آموزش مناسب وجود نداشته و برخی از آنها در تنظیم فرم و تجمیع آرا هم مشکل دارند در صورتی که ناظران ما ثابت بوده و در سال پنج یا شش بار برای یادآوری دعوت می شوند.

 

امکانات دولت ممنوع است در اختیار کاندیداها قرار بگیرند

سپهوند با اشاره به اینکه سیستم نظارت نیرویی از خود ندارد، یادآور شد: نیروهای ما از مجموعه ادارات هستند که در انتخابات های گذشته مدیران به آنها اجازه نمی دادند در صورتی که در قانون به صراحت آمده تمام دستگاه ها موظفند نیروی انسانی مورد نیاز نظارت انتخابات را تامین کنند.

وی با بیان اینکه ما موظفیم حق و حقوق مردم و کاندیداها را رعایت کنیم، عنوان کرد: ما ذره ای در امانتداری تخلف انجام ندادیم و اگر کسی کوچکترین خلافی از هر ناظر ما مشاهده کرد شرعا مکلف است مستند به ما گزارش دهد و ما بدون هیچ اغماضی برخورد خواهیم کرد.

مسئول دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات لرستان با بیان اینکه فضای بسیار خوب و سالمی در استان داریم، ادامه داد: امکانات دولت ممنوع است در اختیار کاندیداها قرار بگیرند و شورای نگهبان نیز ابلاغ کرده که سالن ادارات با پول بیت المال ساخته شده و حتی سالن هایی که با پیمانکار است و اجاره داده می شوند نباید در اختیار کاندیداها قرار بگیرد./مهر