تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

ربیعی:وزیر کارگران و بیکاران هستم/ در چند سال اخیر با رشد اقتصادی بدون اشتغال یا کم‌اشتغال روبرو بوده‌ایم

  • کد خبر : 80446
  • 23 آذر 1394 - 11:20

  به گزارش میرملاس ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان سؤال ملی ایرج عبدی نماینده خرم‌آباد از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند. ایرج عبدی در این سؤال از وزیر کار پرسید: علت عدم توزیع عادلانه منابع اشتغال‌زایی با توجه به […]

1671114555

 

به گزارش میرملاس ؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (دوشنبه) پارلمان سؤال ملی ایرج عبدی نماینده خرم‌آباد از علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

ایرج عبدی در این سؤال از وزیر کار پرسید: علت عدم توزیع عادلانه منابع اشتغال‌زایی با توجه به درصد بیکاری کشور چیست؟

ربیعی وزیر کار با حضور در نشست علنی امروز پارلمان به ارائه توضیحاتی درباره سؤال مطرح شده پرداخت و اظهار داشت: قطعاً سه حیطه بازار پول و سرمایه و ارز، بازار کالا و خدمات و بازار کار، هر سه باید در کنار یکدیگر بتوانند فعالیت کنند، همه شما می‌دانید که در بخش پایه پولی و نقدینگی چه مسائلی داشته و داریم، برنامه‌های ما برای حل مشکلات در حوزه نقدینگی و پایه پولی کشور نیازمند زمان است.

وی با بیان اینکه هنوز نقدینگی بیش از اندازه در جامعه داریم، افزود: نیازمند برنامه‌ها و تلاش‌های بیشتری در این حوزه هستیم، هزینه‌های مبادله را باید به نفع دستمزدها کم کنیم، سال گذشته دستمزدها را بالاتر از تورم پیش‌بینی کردیم که به نوعی رابطه دستمزد با بهره‌وری را هم در نظر گرفتیم.

وزیر کار در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: بازار پول، کالا و کار هر سه باید در کنار یکدیگر فعالیت کنند تا بتوانیم در مورد اشتغال به نتیجه برسیم، بنده هم در این شرایط شانه خالی نکردم و فعالیت می‌کنم، روند طولانی در اقتصاد ضعیف‌شده ما برای تغییرات به سختی صورت خواهد گرفت، در ساختار سنی جمعیت کشور و تحصیل‌‌کرده‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم، به عنوان مثال بر اساس آماری در یکی از استان‌های کشور، ۲۰ درصد بین نسبت خروجی دانشگاه و نیاز آن استان به شغل رابطه معنادار وجود دارد.

ربیعی با بیان اینکه برای هر فردی که وارد دانشگاه می‌شود باید کارنامه اشتغال داشته باشیم، متأسفانه دچار نارسایی در این هماهنگی‌ها هستیم، در تقاضا، عرضه و نهادها دچار مشکلاتی هستیم که باید حل شود.

وزیر کار با بیان اینکه در فرهنگ کار هم مشکلات زیادی داریم، تأکید کرد: ما باید در یک اصلاح ساختاری در سه حوزه تقاضا، عرضه و نهادها نتیجه‌ای از اشتغال بگیریم، بنده وزیر کارگران و بیکاران هستم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: منحنی بیکاری بالاتر از رشد اقتصادی ایستاده است بنابراین نیازمند رشد فراگیر هستیم، در چند سال اخیر با رشد اقتصادی بدون اشتغال یا کم‌اشتغال روبرو بوده‌ایم. دچار مشکلاتی در این زمینه هستیم و به رشد اقتصادی همراه با اشتغال تمرکز کرده‌ایم.

وزیر کار ادامه داد: ما می‌خواهیم برنامه ششم توسعه و بودجه‌های سالانه برای حل مشکلات شهری به موضوع رشد اقتصادی همراه با ایجاد اشتغال فراوان توجه کند. اگر به دنبال پیشرفت هستیم باید به سمتی رویم که شغل ایجاد شود، نمایندگان مجلس باید به استراتژی‌های آینده اشتغال توجه کنند. ما نیازمند استراتژی نوین اشتغال هستیم.

وزیر کار همچنین در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات نیز در سخنانی گفته بود: ابزار و منابع اشتغال در اختیار وزارت کار نیست، احیای شورایعالی اشتغال، تدوین بسته سیاست‌های حمایتی، تأمین ۸ هزار میلیارد تومان منابع و ابلاغ آن به استان‌ها برای ایجاد اشتغال، اهتمام به مشاغل کوچک و امضای تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و اختصاص منابع بانک توسعه تعاون به تعاونی‌ها از جمله اقدامات به عمل آمده توسط وزارت کار برای توزیع عادلانه منابع اشتغال‌زایی بوده است./فارس

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=80446

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.