تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
8

اینترنت روستایی آفلاین

  • کد خبر : 80505
  • 24 آذر 1394 - 12:59

  طرح اینترنت روستایی در لرستان مشکل‎های زیادی دارد و استفاده‌کنندگان از این طرح ناراضی هستند. به گزارش میرملاس؛  اینترنت امروزه جزو لاینفک زندگی بیشتر مردم شده و کمتر کسی دیده می‎شود که سر و کارش با اینترنت نباشد. همه دوست دارند با اینترنت پرسرعت کار کنند موضوعی که در کشورمان داد خیلی‎ها را درآورده […]

3704381_507

 

طرح اینترنت روستایی در لرستان مشکل‎های زیادی دارد و استفاده‌کنندگان از این طرح ناراضی هستند.

به گزارش میرملاس؛  اینترنت امروزه جزو لاینفک زندگی بیشتر مردم شده و کمتر کسی دیده می‎شود که سر و کارش با اینترنت نباشد.

همه دوست دارند با اینترنت پرسرعت کار کنند موضوعی که در کشورمان داد خیلی‎ها را درآورده و همواره از کندی سرعت اینترنت ناراضی هستند.

امروزه اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری ADSL برای مردم اقصی نقاط کشور نیاز است و از سال گذشته طرح اینترنت پرسرعت روستایی توسط شرکت مخابرات اجرا شد.

در این میان اهالی روستاها در لرستان از قطعی زیاد اینترنت ناراضی هستند و می‎گویند: فقط اسماً اینترنت داریم.

 

حق ما پایمال شده است

در این‌باره «مهدی باقرپور» رئیس شورای دهستان واشیان در پلدختر به خبرنگار ایسنا گفت: «پاییز سال گذشته در دهستان واشیان که شامل ۱۲ روستا است مخابرات اینترنت پرسرعت را با ظرفیت محدود ارایه داد که بیش از ۴۰ نفر ثبت‎نام کرد».

وی ادامه داد: «از هر نفر ۱۲۰ هزار تومان بابت ثبت‎نام و مودم دریافت شد و ماهیانه ۱۳ هزار و ۶۰۰ تومان پول شارژ می‎دهیم اما قطعی‎ اینترنت خیلی زیاد است و پرسرعت نیست».

باقرپور با بیان این‌که برای هر کار اینترنتی مجبوریم به شهر مراجعه کنیم، افزود: «اول قرار بود اینترنت پرسرعت را در روستا به ۸ نفر بدهند اما نمی‎دانم چطور آن را به ۴۰ نفر داده‎اند و این در حالی است که کارشناسان می‎گویند این طرح(یک گیگ روستایی) فقط برای ۱۰ مودم ظرفیت دارد».

 رئیس شورای دهستان واشیان خاطرنشان کرد: «۴ ماه پیش کل مشترکان صورت‎جلسه کردیم و قرار شد که مسئولان مخابرات مشکل‎ها را رفع کنند اما در این مدت نه‎تنها مشکل رفع نشده بلکه قطعی‎ها بیشتر هم شده است».

وی خاطرنشان کرد: «حق ما پایمال شده و متأسفانه هر کاری می‎کنیم به حق‎مان نمی‎رسیم و کسی از مسئولان مخابرات پاسخگو نیست».

 

 

در بیشتر مواقع قطع است

یکی از ساکنان روستاهای شهرستان کوهدشت نیز با ابراز نارضایتی از اینترنت روستایی شرکت مخابرات به ایسنا گفت: «شرکت مخابرات فقط در حرف می‎گوید اینترنت پُرسرعت اما در عمل بیشتر مواقع قطع و در بقیه زمان‎ها کم‎سرعت است».

آزادبخت تصریح کرد: «ما برای اینترنت روستایی هزینه کرده‎ایم اما خدماتی نمی‎بینیم و هیچ مسئولی پاسخ‎گوی ما نیست».

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف اینترنت روستایی، مراجعه کمتر روستایی‎ها به شهر برای امور اینترنتی بود، گفت: «الآن هم با زمانی‌که اینترنت نداشتیم فرقی ندارد و چون نت در بیشتر مواقع قطع است مجبوریم برای کارهای اینترنتی به شهر برویم».

 

مخابرات لرستان پاسخ‎گو نبود

در این‌باره قصد داشتیم با مدیر عامل شرکت مخابرات لرستان گفت‎وگو کنیم که متأسفانه با وجود پیگیری‎های زیاد، تلاشمان بی‌نتیجه ماند.

 

مشکل از شرکت زیرساخت نیست

مهندس «کوشکی» مدیرکل شرکت ارتباطات زیرساخت لرستان در این‌باره گفت: « این مشکل ربطی به ارتباطات زیرساخت ندارد و کار زیرساخت چیز دیگری است».

به هر حال اهالی روستاها از اینترنت پرسرعت استقبال خوبی داشته‎اند اما صدای آنان بعد از این‌که هزینه‎ها کرده‎اند به گوش مسئولان نمی‎رسد.

 

گزارش از مهران مریدی/ایسنا 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=80505

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.