- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

مرکز لرستان هنوز پایانه مسافربری ندارد/ سرگردانی همیشگی مسافران

n00093553-b [1]

 

به گزارش میرملاس ؛ درحالی‌که لرستان می‌تواند به یکی از استان‌های مسافر پذیر کشور در ماه‌های مختلف سال تبدیل شود هنوز مرکز این استان از وجود پایانه مسافربری به‌عنوان حداقل زیرساخت حمل‌ونقل مسافر برخوردار نیست.
 یکی از گلایه‌های همیشگی مسافران واردشده به لرستان عدم وجود پایانه مسافربری در مرکز این استان است که این امر موجب می‌شود که مسافران در مبادی ورودی و خروجی شهر سرگردان شوند.

 

گره ترافیکی که شرکت‌های مسافربری در خیابان شریعتی ایجاد کرده‌اند

از سوی دیگر مردم این استان که قصد مسافرت به دیگر استان‌های کشور را نیز دارند برای این کار باید به شرکت‌های مسافربری مراجعه کنند و از طریق این شرکت‌ها که در محل خیابان شریعتی خرم‌آباد مستقر هستند اقدام کنند.

این در حالی است که عدم تمرکز شرکت‌های مسافربری در محل یک پایانه حمل‌ونقل علاوه بر اینکه مشکلاتی برای خود این شرکت‌ها و مسافران آن‌ها به وجود آورده موجب ایجاد ترافیک در محل استقرار این شرکت‌های حمل‌ونقل نیز شده است.

 

شهرداری خرم‌آباد هنوز پایانه مسافربری را آماده نکرده است

حسن رحمانی مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان ظهر سه‌شنبه در حاشیه نشست خبری با اصحاب رسانه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ساخت پایانه مسافربری بر عهده شهرداری و بهره‌برداری از آن با حمل‌ونقل و پایانه‌هاست اما من در بدو ورودم به شهردار خرم‌آباد گفتم که ساخت آن را به صنف ما واگذار کند که قبول نکردند و خودشان نیز تاکنون آن را آماده بهره‌برداری نکرده‌اند.

وی بابیان اینکه پایانه‌های موجود شهر مانند پایانه جنوب و پایانه الشتر هم کیفیت مناسبی ندارند، عنوان کرد: پایانه جدید دسترسی غیرمستقیم داشته و نوع طراحی آن نیز مناسب نیست چراکه سالن انتظار و انبار مناسب ندارد.

 

احداث پایانه مسافربری برای شهردار و شورای شهر اولویت نیست

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های لرستان ادامه داد: جلسات زیادی برای پایانه جدید گذاشتیم اما مسئله به این مهمی برای شورای اسلامی شهر و شهردار خرم‌آباد اولویت ندارد.

باوجود پیگیری‌هایی که تاکنون توسط مسئولان مختلف لرستان انجام‌شده، هنوز در خرم‌آباد به‌عنوان مرکز استان لرستان خبری از احداث این پایانه نیست.

استان لرستان با قرارگیری در مسیر شمال به جنوب کشور یکی از مهم‌ترین مبادی ورود و خروج مسافران است که عدم وجود پایانه مسافربری موجب گلایه‌های مردم این استان و مسافران شده است.

 

سرگردانی مسافران و دانشجویان

از سوی دیگر بسیاری از دانشجویان غیربومی استان لرستان که به‌صورت مستمر در حال تردد میان لرستان و دیگر استان‌های کشور هستند در جلسات بسیاری مشکل عدم وجود پایانه را به مسئولان یادآوری کردند به‌طوری‌که این امر به‌عنوان یکی از دغدغه‌های دانشجویان غیربومی استان همواره مطرح بوده است.

این در حالی است که بارها این موضوع از سوی مسئولان مختلف استان موردانتقاد قرارگرفته ولی اینکه چرا متولیان امور شهری به‌ویژه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد و شهرداری فکری برای حل این معضل نمی‌کنند سؤالی است که افکار عمومی را درگیر کرده است./مهر