- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حیدری:معلولان جسمی و حرکتی بیشترین جمعیت معلول لرستان هستند

 

به گزارش میرملاس ؛ اسداله حیدری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:در استان لرستان ۴۸ هزار نفر معلول به صورت مستقیم از خدمات توانبخشی اعم از مستمری ، خدمات فنی و تخصصی بهزیستی استفاده می کنند.

وی گفت: در این استان افراد معلول موفقی وجوددارد که در مسابقات پاراالمپیک صاحب مقام شدند که بهزیستی از آنها تجلیل به عمل آورده است .
وی افزود:در بخش های فرهنگی هم تعداد زیادی از معلولان استان مدارج عالی دارند و در حال تحصیل هستند که در روز معلولان از آنها تجلیل شد .
حیدری افزود: همچنین مراکزی در استان وجود دارد که خدمات وسیعی از جمله طرح پرستار در منزل و طرح های دیگر مانندفراهم کردن اندام های مصنوعی به معلولان کمک می شود.

مدیر کل بهزیستی استان با بیان اینکه سازمان بهزیستی شرح وظایف گسترده ای دارد گفت: کار این سازمان تنها در رسیدگی به معلولان خلاصه نمی شود بلکه یکی از گسترده ترین شرح و وظایف در دستگاه های اجرایی است که بیش از ۱۵۰ شرح و وظیفه دارد .

وی افزود: کمک هزینه ازدواج برای معلولان، ایجاد اشتغال ، ساخت مسکن ، از دیگر خدماتی است که بهزیستی به معلولان ارایه می دهد .
حیدری در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در پلدختر که ساختمان بهزیستی شهرستان پلدختر به پاتوق معتادان تبدیل شده چه برنامه ای برای رفع این مشکل دارید،افزود: با سازمان بهزیستی کشور مکاتبه شده و از طریق استانداری و فرمانداری نیز قضیه ساختمان بهزیستی پلدختر که به علت رانش زمین ، تخریب شده را پیگیر خواهیم شد. 

مدیر کل بهزیستی استان لرستان گفت: در سفری که رییس سازمان بهزیستی کشور در آینده نزدیک به استان خواهد داشت موضوع ادامه ساخت ساختمان مجتمع بهزیستی پلدختر یکی از موارد پیشنهادی برای رفع مشکل است .