تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

استاندار لرستان از سفر معاون اول رییس جمهور به استان خبر داد

  • کد خبر : 80572
  • 25 آذر 1394 - 21:22

  استاندار لرستان از سفر معاون اول رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: با هماهنگی و رایزنی های انجام شده اسحاق جهانگیری اسفندماه امسال به لرستان سفر می کند. به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : روز گذشته در دیدار با دکتر جهانگیری علاوه […]

 

استاندار لرستان از سفر معاون اول رییس جمهور به استان خبر داد و گفت: با هماهنگی و رایزنی های انجام شده اسحاق جهانگیری اسفندماه امسال به لرستان سفر می کند.

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : روز گذشته در دیدار با دکتر جهانگیری علاوه بر گزارشی از روند طرح های توسعه ای و عمرانی و مسایل و مشکلات استان از وی برای سفر به استان دعوت شد.

 

وی اظهار داشت: همزمان با سفر معاون اول رییس جمهور به استان سد حوضیان، پتروشیمی خرم آباد و دو واحد پست برق ۴۰۰ کیلوواتی به بهره برداری می رسد.

استاندار لرستان بیان کرد: همچنین در این جلسه گزارش جامعی از وضعیت اعتبارات، طرح ها، چالش های تولیدی و اقتصادی و سایر مباحث در مسیر روند آبادانی استان ارائه و راهکارهای مورد نظر بررسی شد.

بازوند تاکید کرد: توجه دولتمردان دولت یازدهم به لرستان طی دو سال اخیر بیانگر اهمیت دادن این دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بوده و تاکنون نیز اقدامات مطلوبی در راستای توسعه بیش از پیش استان انجام شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه در خصوص تخصیص اعتبار بانک مرکزی برای خرید دین چک های مدت دار تولیدکنندگان واحدهای صنعتی و اقتصادی به طور مفصل بحث و بررسی شد.

بازوند با بیان اینکه در این دیدار برای تامین اعتبار سرمایه در گردش کارخانه نساجی بروجرد از طریق صندوق توسعه ملی قول مساعد داده شد، افزود: مسایل مربوط به تخصیص اعتبار سد معشوره در سال ۹۵ و ادامه عملیات اجرایی این سد و پیگیری در راستای تامین اعتبار سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل دار استان نیز در حضور معاون اول رییس جمهوری طرح و راهکارهای مناسب بررسی شد.

استاندار لرستان همچنین در خصوص سد حوضیان گفت: ۵۰ درصد کل اعتبارات این سد طی یکسال گذشته از سوی دولت اختصاص یافته است.
بازوند با بیان اینکه تاکنون ۷۵۰ میلیارد ریال برای احداث این سد هزینه شده، اعتبار ساخت سد حوضیان را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: امسال نیز ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات این طرح تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی سد در سال ۸۳ آغاز و با بهره برداری کامل از آن یکهزار و ۵۰۰ فرصت شغلی فراهم می شود.
شرکت پتروشیمی لرستان در سال ۱۳۸۶ به منظور تحقق اهداف متعالی ایجاد توازن منطقه ای در توسعه و توازن بین استانهای مختلف کشور و به منظور تحرک بخشی به فرآیند تولید در مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد اشتغال در کشور، فعال کردن بخش خصوصی در صنعت پتروشیمی و راه اندازی صنایع پایین دستی پتروشیمی در این گونهمناطق طبق مصوبه هیئت وزیران شروع بکار کرد و اجرای طرح پتروشیمی لرستان در سال ۱۳۸۸ شروع شد.

 

در شرکت پتروشیمی لرستان پلی اتیلن سنگین و سبک خطی و بوتن وان که به عنوان خوراک واحدهای صنعتی پایین دستی و استفاده در مصارف پلاستیک (مانند: لوله، کابل و انواع فیلم ها) کاربرد دارند، تولید می شود.
به گزارش ایرنا دکتر جهانگیری تاکنون خرداد و بهمن ۹۳ نیز برای افتتاح و آغاز عملیات اجرایی برخی طرح های عمرانی به لرستان سفر کرده که در دهه فجر سال گذشته نیز عملیات آبگیری دو سد ایوشان و مروک با حضور جهانگیری آغاز شد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=80572

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.