تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

آن سوی یک پیشنهاد

  • کد خبر : 80579
  • 26 آذر 1394 - 1:19

سعدی پور حاتمی/میرملاس نیوز:   « شورای مشورتی طرهان بزرگ » عنوان پیشنهاد مبتکرانه ای است که از سوی یکی از دلسوزان راستین سرزمین مفرغ و بلوط به عنوان یک پیشنهاد و گفتمان جدید مطرح گردیده است .  حاج حسن باقری مبتکر این ایده در تشریح چرایی این پیشنهاد در پیامی که به مناسبت هفته […]

100d07a0fc97eb3f4862be519eeaa9e7_XL

سعدی پور حاتمی/میرملاس نیوز:

 

« شورای مشورتی طرهان بزرگ » عنوان پیشنهاد مبتکرانه ای است که از سوی یکی از دلسوزان راستین سرزمین مفرغ و بلوط به عنوان یک پیشنهاد و گفتمان جدید مطرح گردیده است .

 حاج حسن باقری مبتکر این ایده در تشریح چرایی این پیشنهاد در پیامی که به مناسبت هفته بسیج می دهد چنین عنوان می کند که : « پیشنهاد می کنم در راستای منویات نورانی مقام معظم رهبری در نامگذاری سال جاری به سال همدلی و همزبانی مردم و دولت و با توجه به مشکلات عدیده شهرستان های کوهدشت و رومشکان و بخش های تابعه جهت چاره اندیشی برای برون رفت از این وضعیت نابسامان عدم توسعه یافتگی منطقه « شورای مشورتی طرهان بزرگ » متشکل از صاحبان اندیشه و فرهیختگان و دلسوزان توسعه کوهدشت و رومشکان و بخش های تابعه جهت هم اندیشی و ارائه راهکارها ، راهبردها و ایده های اجرایی جهت ترسیم چشم انداز توسعه منطقه با رویکرد مشارکت حداکثری شهروندان در راه اعتلا و توسعه کوهدشت و رومشکان تشکیل شود تا ضمن این که زمینه تعامل مردم و مسوولین بیشتر گردد با شناسایی ظرفیت های مختلف منطقه و جذب سرمایه گذاری های بومی و غیر بومی در جهت ایجاد اشتغال و برون رفت از بحران بیکاری جوانان این مناطق گام های عملی برداشته شود. »

گویا وی این پیشنهاد را در راستای منویات نورانی مقام معظم رهبری طراحی و مطرح می کند با توجه به نامگذاری سال جاری به سال همدلی و همزبانی مردم و دولت و در واقع « شورای مشورتی طرهان بزرگ » به مثابه یک اتاق فکر باز است که تمامی شهروندان فارغ از هر گونه جناح بندی یا مرزبندی سیاسی و در هر طبقه اجتماعی و در هر گروه سنی از نوجوان ، جوان ، میان سال و پیر و هر جنسیتی می توانند با ارائه راهکارها ، راهبردها و ایده های اجرایی خود جهت ترسیم چشم انداز توسعه منطقه بپردازند بنابراین تا این جای کار آن بحث همدلی و همزبانی در راستای رسیدن به یک هدف مشترک که همانا همیاری و مشارکت حداکثری در راستای توسعه منطقه است فراهم آمده است .

به نظر می رسد وی با بکارگیری کلید واژه « طرهان بزرگ » خواسته باشد ضمن اشاره به پیشینه فرهنگی و تاریخی مردم متمدن و فرهیخته شهرستان کوهدشت و رومشکان و بخش های تابعه این دو شهرستان به نوعی یک حلقه وصل ایجاد نموده با توجه به این که ضمن احترام به تقسیمات کشوری از دیرباز این دو شهرستان مناسبات و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی عمیقی با هم داشته اند بنابراین درواقع کلید واژه « طرهان بزرگ » به مثابه چتری فراگیر است که همه اندیشه ها و دلسوزان منطقه را فارغ از هر صف بندی و جناح بندی های مرسوم تحت یک دغدغه مشترک و آن هم همدلی و همزبانی در راستای توسعه شهرستان های کوهدشت و رومشکان و بخش های تابعه گرد هم می آورد .

از دیگر سو همچنان که در تشریح این پیشنهاد ایشان هدف از تشکیل این شورای مشورتی را بستر سازی جهت توسعه تعامل هر چه بیشتر بین مردم و مسوولین و بالا بردن مشارکت مردمی در این زمینه ذکر می نماید اما نکته کلیدی و قابل تأمل در این نظریه مطرح شده از سوی سردار حسن باقری این است که « شورای مشورتی طرهان بزرگ » صرفاً کارآیی آن به صورت تئوری و کار مطالعاتی و تحقیقاتی صرف نیست که پس از آن نتیجه آن تحقیقات در گوشه ای به کنار افتاده و خاک بخورد بلکه هدف از چنین شورایی ضمن این که ایجاد یک اتاق فکر باز با مشارکت تمامی صاحبان اندیشه فارغ از صف بندی های مرسوم ، کمک به تحول و توسعه منطقه است و بایستی خروجی این شورا به جذب سرمایه و ایجاد ثروت و بحث اشتغال جوانان و عبور از بحران بیکاری منتهی گردد .

آخر سخن این که به نظر می آید بهترین راهکار ممکن و کارشناسی شده که بتواند ناجی طرهان بزرگ یا همان شهرستان های کوهدشت و رومشکان و بخش های تابعه باشد تشکیل و سازماندهی همین « شورای مشورتی طرهان بزرگ » باشد .

حال باید دید که جهت کاشتن این بذر قابل رویش شهروندان شریف و فهیم طرهان بزرگ چه اقدام عملی خواهند نمود ؟ آیا خواهند توانست در سالی که مزین به سال همدلی و همزبانی است فارغ از هر گونه جناح بندی های مرسوم زیر یک چتر گرد هم آیند و قدمی عملی جهت برون رفت منطقه طرهان بزرگ از بحران بیکاری بردارند یا خیر ؟   

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=80579

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 21در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۱
  1. مسلما باانتخاب سردارحاج باقری این امرتحقق پیدامیکند

  2. سلام بر آقای حاتمی پور جانباز روزهای سخت جنگ و جهاد
    پیشنهاد سردار باقری قابل تامل است ولی متاسفانه کاربرد آنها فقط در روزهای نزدیک انتخابات است

  3. سلام و عرض ادب ، پیشنهاد بسیار عالی است . اگر همه نخبگان بدور از باند بازی روی این موضوع فکر کنن وبا هم همفکری کنن قطعا راهگشا خواهد بود ، مطمعنا مشکلات کوهدشت قابل حل است ، به شرطی که از منافع شخصی بگذریم . سردار باقری توانایی جمع کردن نخبگان کوهدشت با هر نظر سیاسی را دور یک میز دارد امیدوارم که همه کمک کنیم برای حل مشکلات این شهرستان

  4. همه حرف زدن رو خوب بلدیم

  5. تنها را برد سردار باقری با پیروز این دور انتخابات دکتر یاری است

  6. درودبرسعدی ؤفکربکرش

  7. متاسفم برای سایتهای خبری که نظرات را گلچین می کنند وهرکدام میل خودشان وجناحشان بود رو نمایش می دهند مشکل عدم توسعه یافتگی شهرمان همین عدم انتقاد پذیری هست…..

  8. باسلام خدمت آقا یا خانم ناشناس شما تو سعه را چطور تعریف می کنی

  9. سلام جناب آقای حاتمی جانباز هشت سال دفاع مقدس نظرتان عالی وکار شناسی شده هست انشاالله موفق وسربلند باشید

  10. انشالله که پیروز و سربلند هستن. درود بر سردار صداقت و خوبیها حاج حسن باقری

  11. سلام بر برادر حاتمی یادگار هشت سال دفاع مقدس انشاالله موج آخر در راه است

  12. با سلام خدمت آقای حاتمی بسیار عالی بود دست مریزا

  13. سلام بر سردار خو بیها حاج حسن باقری پیروز و سربلند با شید و با تشکر از برادر حاتمی رزمنده هشت سال دفاع مقدس

  14. سلام آقای حاتمی نظرتان عالی بود انشاالله پیروز و سربلند باشید

  15. سلام آقای حاتمی نظرتان عالی بود انشاالله پیروزی سردار باقری طراح طرهان بزرگ نزدیک است

  16. سلام سردار باقری به امید خدا ما جوانان کوهدشت و رومشکان منتظر موج آخر هستیم به امید خدا پیروزی با شماست

  17. باسلا م جناب آقای حاتمی نظر تان کار شناسی شده بود به امید پیروزی سردار باقری

  18. احسنت به شما که فقط نظر موافقین برایتان مهم است نه ……………

  19. سلام آقا یا خانم ناشناس احسنت به شما اگه سلام می کردی خیلی بهتر بود

  20. بارها سلام کردم ولی افسوس نظر منتقدین ارزشی نداره ومنتشر نمیشه فقط؟؟؟؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.