- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رئیس کل دادگستری لرستان: کاندیداها نباید با وعده‎های دروغین مردم را فریب دهند

 

رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: کاندیداها نباید با وعده‎های دروغین مردم را فریب دهند و از وظیفه قانونی خود که قانونگذاری است، عدول کنند.

 

به گزارش  میرملاس ؛  جعفر بدری اظهار کرد: دو هدف مهم تامین امنیت و اجرای عدالت از جمله وظایف ذاتی دستگاه‌های قضایی و انتظامی است که آثار عملکرد مطلوب این مهم برکات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زیادی را در بردارد، مضاف بر اینکه ایجاد اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه‎های قضایی و انتظامی را سبب می‎شود.

 

وی با اشاره به اینکه لازمه استقرار حکومت، امنیت و عدالت است، اظهار کرد: تلاش خوب و مضاعف دستگاه قضایی با سایر دستگاه‎ها و به‎ویژه ائمه جمعه کمک شایانی در اجرای این هدف مهم بوده است، امروزه وجود امنیت مطلوب در کشور نشان‎دهنده همت و همدلی و یکپارچگی مسئولین نظام است.

 

این مقام قضایی تصریح کرد: هوش و زکاوت ایران و ایرانی با حفظ آرمان‎ها و ارزش‎های فرهنگی مذهبی بر اساس دین مقدّس اسلام، اقتدار نظام مقدّس جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته است. امروز باید بیشتر زیرک باشیم اکنون آسیب‎هایی بر جامعه وارد می‌شود که غیرقابل کتمان است و لیکن باید در عرصه جنگ نرم فرهنگی با بهره‎گیری درست از ظرفیت‎های غنی تمدنی و فرهنگ متعالی و انسان‎ساز اسلام در این عرصه نیز بکوشیم

 

وی افزود: متأسفانه استفاده نادرست از وسایل ارتباط جمعی و به‎خصوص ماهواره، اینترنت و موبایل سبب شده تا دشمن از این پنجره‎ها جهت ریختن زهر خود استفاده کند.

 

بدری با ابراز نگرانی از وضعیت مواد مخدر صنعتی در کشور تاکید کرد: نباید فقط به صرف مجازات، انتظار جرم‎زدایی داشته باشیم بلکه با اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه این مشکلات را می‎توان مهار کرد. آگاهی بخشی مهمترین وظیفه رسانه‎هاست و آشنایی مردم با جرایم و مجازات‎ها حق آنهاست، لیکن باید مجازات‎ها هم متناسب با جرم باشد و هم به نحوی باشد که اساس نهاد خانواده متزلزل نشود.

 

وی با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات، اضافه کرد: کاندیداها نباید با وعده‎های دروغین مردم را فریب دهند و بیش از وظیفه قانونی خود که قانونگذاری است عدول کنند. صداقت در گفتار و عمل بر حسب شرح وظایف خاص نمایندگی را به مردم تبین کنند. دستگاه قضایی پرتوان با هرگونه عواملی از انتخابات یا کاندیداها که مخل نظم در جامعه شوند و موجبات تحریکات سوء اجتماعی و فکری مردم را فراهم کرده قطعا برخورد قاطعانه خواهد کرد.

 

رییس کل دادگستری استان لرستان گفت: هیچ فرقی بین جناح‎های سیاسی نیست، دستگاه مستقل قضایی با قانون‎شکنان برخورد قاطع و بازدارنده دارد. نباید کسی احساسات مردم را تحریک و تشدید کند و دستگاه قضایی در جهت برقراری امنیت هیچ مسامحه‎ای با افراد، گروه‎ها و احزاب ندارد و حق عموم مردم محترم و قابل دفاع است./ایسنا