تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

سنت حسنه “خون و صلح “به نوجوان ۱۸ساله کوهدشتی زندگی دوباره بخشید

  • کد خبر : 80827
  • 30 آذر 1394 - 20:58

مراسم صلح و سازش بین دو طایفه نورعلی و ایتیوند با بخشش اعدامی پس از گذشت چند سال در مسجد امیرالمومنین کوهدشت با حضور فرماندار ، امام جمعه و جمعی از مسئولین برگزار گردید . محمد کرم محمدی فرماندار شهرستان کوهدشت در این مراسم گفت : صمیمانه و خاضعانه از همه کسانی که در راه […]

مراسم صلح و سازش بین دو طایفه نورعلی و ایتیوند با بخشش اعدامی پس از گذشت چند سال در مسجد امیرالمومنین کوهدشت با حضور فرماندار ، امام جمعه و جمعی از مسئولین برگزار گردید .

محمد کرم محمدی فرماندار شهرستان کوهدشت در این مراسم گفت : صمیمانه و خاضعانه از همه کسانی که در راه صلح ، امنیت ، اخوت و برادری گام بر می دارند تقدیر و تشکر میکنم ، مردان بزرگ ، مردان خوب و مصلحین و کسانی که برای تلتیف قلوب مردم گام بر می دارند مربوط به یک طایفه و دودمان نیستند بلکه متعلق به همه عالمند ، وجودشان برای همه نعمت است .
وی گفت : از همه کسانی که بین این دو خانواده محترم و ریشه دار تلاش هایی برای مودت انجام داده اند تشکر می کنم ، از خداوند می خواهیم به این عزیزان توفیق عنایت کند و سایه این مردان را از این سامان بزرگوار ، سامانی که همیشه در مسیر تاریخ دارای زنان و مردان بنامی بوده است ، کم نکند .
فرماندار گفت : مردم لرستان در همه مقاطع تاریخ مردم سربلندی بوده اند ، بویژه مردم سرافراز طرهان ، همه تاریخ خوانده ایم ، تنها استانی که در زمان رضا خان زیر بار زور نرفت این استان بود ، تنها استانی که از ولایت ، پیامبر و ائمه اطهار با تمام وجود دفاع کرد این استان بود ، این استان بهترین فرزندان خود را برای بقا اسلام بدون کوجکترین توقعی تقدیم نمود .
محمدی افزود : ما باید از بزرگانی که رنج کشیده اند ، زحمت کشیده اند ، تلاش کرده اند ، باعث این پیروزی شده اند ، سپاسگذار باشیم ، بنده با تمام وجود دست و پای چنین کسانی را می بوسم و به آن بوسه افتخار می کنم ، همه باید قدر این بزرگان را بدانیم .
وی در پایان گفت : امیدواریم خداوند کمک بکند که همیشه شاهد جشن های برادری و اخوت باشیم و از همه کسانی که در این رابطه زحمت کشیده اند مجددا سپاسگذاری می کنم

 

1 (23)

 

1

 

1 (1)

 

1 (2)

 

1 (3)

 

1 (4)

 

1 (5)

 

1 (6)

 

1 (20)

 

1 (7)

 

1 (8)

 

1 (9)

 

1 (10)

 

1 (11)

 

1 (12)

 

1 (13)

 

1 (14)

 

1 (15)

 

1 (16)

 

1 (17)

 

1 (18)

 

1 (19)

 

1 (21)

 

1 (22)

 

1 (24)

 

1 (25)

 

1 (26)

 

1 (27)

 

1 (28)

 

1 (29)

 

تصاویر اختصاصی پایگاه خبری میرملاس 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=80827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 27در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۷
  1. کاش یه کم هم توصیخ می دادی

  2. خداوند رحمت کند مقتول و خانواده اش

  3. بیشتر توضیح بدید؟خبراتون فقط عکس نمیشه

  4. ذات پروردگار متعال مصداق کامل حقیقت وفاق و سلامت و صلح و رفاقت و راستگویی در گفتار و عمل است، و در اثر این ذاتیات حضرت دوست، از او صفات رحمت و عطوفت و کرم و…، ظاهر می‌شود، در ذات او حتی یک ذره صفات بغض و غضب و دشمنی و کینه و…، وجود ندارد

  5. کاش شرح ماجرا رو هم میذاشتید نه فقط عکسا

  6. کی کجا چه طور چگونه واقعا شوخی میکنید

  7. خدا رحمت کند پدر و مادر محمودخان محمدی

  8. کار بسیار پسندیده ومورد رضایت خداوند است ولی تعدادی برای بهره برداری سیاسی آمده بودند که مردم می شناسند انشااله خدا همه را هدایت کند

  9. بزرگان وافراد صلح جو کاملا مشخصند سواستفاده کنندگان هم برای مردم معلوم ولی اصل کار خداپسندانه بود

  10. خداوند رحمت کند مقتول و پدر و مادر مقتول رو . اجرتون با فاطمه زهرا (س)

  11. دورود بر خانواده مقتول

  12. خداوند یاور همیشگی خانواده داغدار ودرد کشیده دوطرف و بزرگان این مرز وبوم باشه …
    واقعا درود بر همشهریان عزیز

  13. خدا خیر بده به خانواده مقتول
    و
    خدا خیر بده به بانبان این کار

  14. خداوند مقتول را رحمت کندو به خانواده ایشان صبر عطا نماید و از اینکه از خون فرزندانشان گذشت کردند خداوند به این بزرگواران خیر دنیا وآخرت عطا کند و خدا از سر تقصیرات همه ما و جوانی که به ناخواسته مرتکب قتل شد بگذرد ،البته این بنده خدا هم چند سال را که هر روز انتظار مرگ می کشید را سپری کردند و عذاب ایشان کمتر از اعدام نبود

  15. درود بر فرماندار
    که دارن دلسوزانه کار می کنه

  16. این سنت حسنه واین خون صلح رابه برادروهمکارعزیزم چنگیزمحمدیان تبریک عرض میکنم که بااین شعورونوعدوستی طرف مقابل برادرزاده عزیزش مجددا به زندگی برگشت

  17. درود خدا بر خانواده مقتول و بانیان صلح و آشتی،امیدوارم شاهد اینگونه حوادث دردناکی در جامعه اسلامی نباشیم.

  18. این سنت یکی ازنقاط قوت فرهنگی ماست دربرابرکسانی که مقابل فرهنگ اصیل لرستان جبهه می گیرند وآن رابه سخره می گیرند،می توان شاخص مثبتی ازروحیه گذشت وجوانمردی لرستانی های عزیزوکوهدشتی های فهیم باشد.
    ان شاالله که همیشه ودرهمه سطوح وجریانات سیاسی ،اجتماعی وفرهنگی شاهدچنین روحیه وگذشتی باشیم ومصالح جمعی وبرادری راهمیشه لحاظ کنیم.
    درودبرشما کوهدشتی های عزیز

  19. درود بر طایفه ایتیوند

  20. سلام خداوند بزرگ بر خانواده مقتول! گذشت از خصلت انسانهای بزرگ است و خدای بزرگ رحمت کند آن مرحوم را

  21. سلام. درود بر مردان غیور و فهیم هر دو طایفه ی بزرگ نورعلی و ایتیوند، مردان طایفه نورعلی بخاطر پاکی و بی کینه بودنشان و مردان طایفه ایتیوند بخاطر گذشت و مردانگی شان. نباید هیچ چیزی برادری و اتحاد این قبایل و با هم تیره کند. همه برادریم. درود بر همه. خدا به همه عزت بده.

  22. سلام خداوند به خانواده ی مقتول رحمت و صبر عطا نماید .این مرحوم از دوستان بنده بود وانسانی خوش اخلاق ودوست داشتنی بود ولی همه ی ما برادریم وباید مهربانی وبخشش هم وجود داشته باشد. یاد مرحوم موسی محمدی تا ابد گرامی باد.

  23. خداوندرحمت کنداموات خانواده محمدی وکسانی که ریش سفیدی کردندوباعث چنین کارخداپسندانه ای شدند/درودبرطایفه ایتیوند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.