- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان : مدیران لرستانی اصل بی‌طرفی را در برگزاری انتخابات رعایت کنند

 

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران برگزاری انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را یکی از اقدامات بزرگ دولت در سیاست داخلی طی سالجاری دانست و اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری انتخاباتی سالم شاهد حضور حداکثری مردم باشیم.

 

وی با تاکید بر اینکه اجرای دقیق قانون باید مبنای انتخابات امسال باشد افزود: اجرای دقیق قانون هم برای مجریان و هم برای ناظران ملاک بوده و در بحث رد صلاحیت ها نیز باید ملاک را قانون قرار دهیم.

 

استاندار لرستان بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات از سوی همه دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: همه دستگاه های اجرایی استان در انتخابات امسال باید مبنا را بر رعایت اصل بی طرفی قرار داده و رعایت این امر برای ناظرین و مجریان انتخابات نیز ضروری است.

 

بازوند با بیان اینکه ماحصل بی طرفی دستگاه های اجرایی، ناظران و مجریان انتخابات باعث اطمینان مردم خواهد شد عنوان کرد: همچنین باید تلاش شود کانون های چالش زای انتخابات کاهش یافته و حتی از بین بروند.

 

وی از مدیران دستگاه های اجرایی استان خواست بر رعایت اصل بی طرفی در انتخابات به زیرمجموعه خود تاکید کنند و افزود: این تاکید به ویژه در شهرستان ها باید صورت گرفته تا شاهد ارائه گزارشی منفی از سوی بازرسین و ناظرین انتخابات نبوده و اعلام نشود اداره ای با استفاده از امکانات دولتی از یک کاندید خاص حمایت کرده است.

 

استاندار لرستان اضافه کرد: در خصوص مشاهده همکاری اداره ای با کاندیدایی خاص مدیرکل دستگاه اجرایی مربوط باید در این زمینه پاسخگو باشد.

بازوند یادآور شد: در روند برگزاری انتخابات به رغم وجود مجریان و ناظرین موجود بازرسینی از سوی وزارت کشور و استانداری ها این موضوع را رصد کرده لذا دو اصل رعایت دقیق قانون و بی طرفی باید در دستور کار همه دستگاه های اجرایی قرار گیرد./مهر