تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
10

اولین و‌بسایت جهان ۲۵ ساله شد

  • کد خبر : 80947
  • 02 دی 1394 - 9:33

  به گزارش سرویس فناوری/میرملاس: اولین وبسایت تاریخ اینترنت، ۲۵ سال قبل در چنین روزهایی آنلاین شد. این صفحه که ۲۰ دسامبر سال ۱۹۹۰ به حالت عمومی درآمد، یک صفحه در مورد نحوه‌ی انجام پروژه‌ای خاص توضیح داده بود. هر چند این وبسایت بسیار کوچک بود اما پایه‌ای برای ساخت وبسایت‌های امروزی شد. ۲۵ سال […]

afbea3eb3026ad29e16bf7f9326b894c_XL

 

به گزارش سرویس فناوری/میرملاس: اولین وبسایت تاریخ اینترنت، ۲۵ سال قبل در چنین روزهایی آنلاین شد. این صفحه که ۲۰ دسامبر سال ۱۹۹۰ به حالت عمومی درآمد، یک صفحه در مورد نحوه‌ی انجام پروژه‌ای خاص توضیح داده بود. هر چند این وبسایت بسیار کوچک بود اما پایه‌ای برای ساخت وبسایت‌های امروزی شد.

۲۵ سال قبل در چنین روزهایی بارنز لی اولین وبسایت جهان را راه اندازی و زیرساخت‌های جهان وب امروزی را پایه گذاری کرد. او امروز نیز در همکاری نزدیک با جهان وب بوده و مدیر کنسرسیوم وب جهان گستر است و تلاش‌های گسترده‌ای برای داشتن جهان وب آزاد انجام می‌دهد.

وب بیشتر یک پلتفرم است تا دسته‌ای از اطلاعات و حالا می‌توان آن را در همه جا از گوشی‌ها تا تلویزیون‌ها نیز مشاهده کرد. وظیفه‌ی این بستر سال‌ها است ثابت مانده و آن فراهم کردن ابزاری برای به اشتراک‌گذاری اطلاعات در سرتاسر دنیا است که برای اولین بار ۲۵ سال قبل پا به عرصه‌ی وجود عمومی گذاشت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=80947

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.