تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

آغاز رقابت ۱۹ داوطلب نمایندگی مجلس خبرگان در لرستان

  • کد خبر : 80987
  • 03 دی 1394 - 14:25

  به گزارش میرملاس ؛ پس از یک هفته مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات نمایندگی مجلس خبرگان در لرستان ۱۹ نفر اعلام آمادگی شرکت در این انتخابات کردند . در این مدت روزانه اخبار متعددی مبنی بر حضور چهره های شاخصی از جناح های سیاسی در استان به گوش می رسید و در این راستا […]

pic-14078-1438773225

 

به گزارش میرملاس ؛ پس از یک هفته مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات نمایندگی مجلس خبرگان در لرستان ۱۹ نفر اعلام آمادگی شرکت در این انتخابات کردند .

در این مدت روزانه اخبار متعددی مبنی بر حضور چهره های شاخصی از جناح های سیاسی در استان به گوش می رسید و در این راستا مردم نیز حمایت و اشتیاق خود را برای ثبت نام برخی افراد بیان می کردند .

در این میان با پایان مهلت ثبت نام داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان در شب گذشته و حضور۱۹نفر در این انتخابات برگ زرین دیگری از دفتر این انتخابات نیز ورق خواهد خورد.

همانگونه که ثبت نامی پرشور و منطقی درلرستان با حمایت ستاد انتخابات استان انجام شد رقابتی سالم و سازنده در این استان در راه است .
داوطلبان و مردم و مسوولان این استان تلاش می کنندتا با همدلی و همزبانی حضور حماسی دیگر را در حمایت نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان های آن را خلق کنند .

در استان ولایی لرستان که دارای چهرهای شاخص علمی و مذهبی و سیاسی است ۱۹ نفر داوطلب انتخابات در کسب دو کرسی مجلس خبرگان شده اند .
در این راستا اولین ثبت نام این دوره از انتخابات با حضور حجت الاسلام حسین فلاحی اصل در لرستان آغاز شد .
آیت الله هاشم نیازی ،آیت الله محمد تقی شاهرخی ،حجت الاسلام سید علی اکبر رحیمی پور ،حجت الاسلام سید مجتبی طاهری نماینده کنونی مجلس خبرگان ایلام ،حجت الاسلام و المسلمین احمد مبلغی رییس دانشگاه مذاهب اسلامی ،حجت الاسلام و المسلمین احمد علی محمودی در ثبت نام این دوره از انتخابات شرکت کردند .
همچنین حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی نماینده ادوار دوم ،چهارم ،ششم وهشتم مجلس شورای اسلامی در سلسله و دلفان ،حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عباسی فرد ،حجت الاسلام سید علی طاهری خرم آبادی،حجت الاسلام والمسلمین سعید جابری انصاری ،حجت الاسلام هادی قبادی ،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم طهماسبی امام جمعه شهرستان کوهدشت ،حجت الاسلام و المسلمین محمد طاهر کنعانی ،حجت الاسلام و المسلمین سید نصرالله محبوبی ،حجت الاسلام و المسلمین سلمان حسین زاده و حجت الاسلام و المسلمین ناصر خسروی نیز در روزهای میانی هفته ثبت نام کردند .
همچنین درروز پایانی ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان حجت الاسلام و المسلمین سید احمد میر عمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد و حجت الاسلام و المسلمین حسن ترابی امام جمعه شهرستان بروجرد داوطلب انتخابات مجلس خبرگان شدند .

مهلت ثبت نام داوطلبان مجلس خبرگان رهبری تا ساعت ۱۲ شب چهارشنبه شب در این استان تمدید شد و دو نفر به مجموع این افراد اضافه شد.
بنا براین گزارش محمد طاهر کنعانی ،حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا عباسی فرد داوطلبان اصلاح طلب انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان هستند .
دیگر داوطلبان انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری اصولگرا هستند و هیچکدام از این داوطلبان مستقل نیستند .
حجت الاسلام و المسلمین مجتبی طاهری نماینده کنونی مجلس خبرگان در استان ایلام است .
دیگر داوطلبان انتخابات مجلس خبرگان رهبری لرستان در انتخابات دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری شرکت نکردند .

رییس ستاد انتخابات لرستان گفت: میانگین حضور مردم این استان در انتخابات دوره قبل ۷۰.۵۹ درصد بود که نسبت به میانگین کشوری که ۶۴.۲ بوده به میزان ۶.۳۹ درصد بالاتر ثبت شده است .

سید سعید شاهرخی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حضور پرشور و حماسی مردم ولایی لرستان در دوره های مختلف انتخاباتی پرشور و چشمگیر بوده است .
وی اظهار داشت: در انتخابات دوره نهم مجلس شوری اسلامی جمعیت واجد شرایط رای این استان یک میلیون و ۲۰۹ هزار و ۵۴۹ بود و این در حالی است که کل آراء ماخوذه استان ۸۵۳ هزار و ۸۸۷ رای بوده است .
وی اظهار کرد: در این راستا تعداد داوطلبات انتخابات دوره نهم مجلس شورای اسلامی لرستان ۱۰۳ نفر بودند.
وی با بیان اینکه در این دوره ازانتخابات زمینه حضور حداکثری مردم در انتخابات استان فراهم است ادامه داد:ایجاد نشاط و و امید در هر جامعه ای یک ضرورت است و این در حالی است که نقد منصفانه و بیان نقاط تاثیر گذار در تعالی جامعه نقش بسیار تاثیر گذاری را ایفا می کند .
شاهرخی با تاکید بر ضریب امنیتی بالای استان در سطح کشور و برخورداری از ظرفیت ها و پتانسیل های مثبت و چشمگیر گفت: ظرفیت پردازش به توانمندی ها و ظرفیت های این استان برای رسانه ها فراهم شده و شایسته است که در این راستا به شدت تلاش شود .



وی در ادامه با اشاره به آمادگی استان به منظور برگزاری انتخابات باشکوه افزود :کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات از چند ماه پیش در استان تشکیل شده است ودر حال حاضر وارد فاز اجرایی شده است .

وی اظهار کرد : با توجه به تاکید دولت و تدبیر و امید در بحث حضور حداکثری و مشارکت مردم در برگزاری انتخابات شرایط برگزاری انتخاباتی شکوهمند در استان فراهم شده است .

رییس ستاد انتخابات استان لرستان گفت : در این راستا ۲۱ هزار نفر اعضاء ستاد استان ،کمیته های زیر مجموعه و ستادهای شهرستان ،بخشها و هیات های اجرایی ،نیروی انتظامی ،نماینده فرماندار و بخشدار به عنوان عوامل اجرایی انتخابات مسوولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارند .
وی اظهار کرد : ۳۱ هیات اجرایی استان با تعداد ۲۴۸ نفر برای برگزاری انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تشکیل ده است .
وی تصریح کرد : همچنین هیات های اجرایی برگزاری دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۲۷۹ نفر است .
وی افزود: هیات بازرسی استان متشکل از پنج نفر و هیات بازرسی هر شهرستان سه نفر و در مجموع ۳۸ نفر اعضا هیات بازری انتخابات در سطح استان و شهرستانها هستند .
شاهرخی اظهار کرد : ۷۰ نفر عضو ستاد انتخابات استان و کمیته های زیر مجموعه آن هستند و تقریبا ۳۰۰ نفر در سطح ستادهای شهرستان و بخش ها عضویت دارند .
جمعیت استان لرستان بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر است و مردم لرستان برای سرنوشت ۹ کرسی در خانه ملت و دو عضو مجلس خبرگان رای می دهند./ایرنا 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=80987

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 12در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۱۱
  1. رای ما دانشجویان سید مجتبی طاهری خرم آبادی

  2. فقط آیت الله عباسی فرد

  3. فقط حاج علی طاهری خرم ابادی

  4. درود خدا بر امام جمعه فداکار وشجاع کوهدشت جناب حاج آقاطهماسبی.به امید پیروزی

  5. به امید پیروزی اقایان عباسی فرد وکنعانی

  6. به امید انتخاب شایسته اقای عباسی فرد

  7. فقط حجج اسلام ترابی ومحمدی رای ما خواهد بودانشالله پیروزند

  8. به امید پیروزی دکتر عباسی فرد.مردم لرستان شک نکنید آقای دکتر عباسی فرد،برنده انتخابات است.

  9. به امید پیروزی فرزند فخر لرستان مرحوم آیت الله طاهری خرم آبادی آیت الله دکتر سید علی طاهری خرم آبادی که حقیقتا شخصیتی دانشمند، انقلابی، مردمی و با بصیرت هستند.

  10. با سلام حضرت آیت الله دکتر سید نصرالله محبوبی جانباز و آزاده گرامی که دارای تالیفات متعدد فقهی حقوقی است علی رغم اصرار به ایشان کاندید مجلس خبرگان نشده اند و برای مجلس خبرگان ثبت نام ننموده اند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.