- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خرم‌آباد «بندر خشک» نشد/صدای استاندار درآمد

 

به گزارش میرملاس ؛ هوشنگ بازوند صبح پنج شنبه در جلسه کارگروه صادرات غیر نفتی لرستان با انتقاد از عدم ایجاد بندر خشک در مرکز لرستان اظهار داشت: گرفتن مجوز ایجاد بندر خشک در استان لرستان کار راحتی نبوده و خیلی انرژی گذاشته شده تا مجوز آن اخذ شود.

وی با بیان اینکه برای اخذ مجوز ایجاد بندر خشک در خرم آباد در شورای آمایش، در جلسات دولت و … پیگیری های فراوانی صورت گرفته است عنوان کرد: با وجود اینکه ایجاد این بندر خشک می تواند در حوزه اشتغال و توسعه استان نقش موثری داشته باشد اما متولیان امر و بخش خصوصی اقدامات لازم را برای ایجاد آن انجام نمی دهند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه ادامه این روند به هیچ عنوان قابل قبول نیست گفت: در گذشته به اندازه کافی در استان فرصت سوزی صورت گرفته و ما نباید بندر خشک به را به عنوان یک فرصت برای توسعه استان از دست بدهیم.

بازوند با بیان اینکه متاسفانه یک سال بوده که درگیر گرفتن استعلام های ایجاد این بندر خشک در خرم آباد زمان صرف می شود تصریح کرد: این در حالیست که هنوز نتواسته ایم اقدامی در این زمینه انجام دهیم و این بندر را تعیین تکلیف کنیم.

وی بر لزوم فعالیت جدی تر بخش خصوصی برای ایجاد این بندر خشک در خرم آباد تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی اگر به تنهایی نمی تواند در این زمینه اقدامی انجام دهد برای خود شریک بگیرد.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه باید ظرف ۱۰ روز آینده وضعیت اخذ سند این بندر از سوی ثبت اسناد استان تعیین تکلیف شود گفت: همچنین منابع طبیعی استان اقدامات لازم را برای واگذاری زمین این بندر خشک به جهاد کشاورزی و این سازمان نیز کار واگذاری آن را به بخش خصوصی انجام دهد.

بازوند ادامه داد: همچنین سرمایه گذار ایجاد بندر خشک نیز ظرف ۲۰ روز آینده باید اقدام به گرفتن شریک برای خود برای اجرایی شدن مصوبه ایجاد بندر خشک در استان را داشته باشد.

وی با بیان اینکه پیگیری های فراوانی برای اخذ مجوز ایجاد بندر خشک در خرم آباد صورت گرفته است گفت: طی سال گذشته این مجوز تنها به پنج استان کشور داده شد که لرستان جزء آنها بود./فارس