کد خبر : 8126
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۷
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 804 بازدید

گزارش تصویری تکان دهنده از زلزله شمال غرب / این درد بی نهایت …

      میرملاس نیوز :  تصاویر زیر ، روایتگر این ” اندوه ملی” است ؛ اندوهی که نه در آذربایجان ، که در تمام پهنه ایران گسترده شده است. اینک اگر در آذربایجان شرقی “زلزله” آمده ، بر چشم های تمام ایرانیان ، “سیل” جاری است. 21 مرداد 1391 ، شمال غرب ایران لرزید […]

 
 
 
میرملاس نیوز :  تصاویر زیر ، روایتگر این ” اندوه ملی” است ؛ اندوهی که نه در آذربایجان ، که در تمام پهنه ایران گسترده شده است. اینک اگر در آذربایجان شرقی “زلزله” آمده ، بر چشم های تمام ایرانیان ، “سیل” جاری است.

21 مرداد 1391 ، شمال غرب ایران لرزید و دهها هزار کشته ، مجروح و بی خانمان بر جای گذاشت. تصاویر زیر ، روایت های تصویری خبرگزاری های ایرانی از این ” اندوه ملی” است ؛ اندوهی که نه در آذربایجان ، که در تمام پهنه ایران گسترده شده است. اینک اگر در آذربایجان شرقی “زلزله” آمده ، بر چشم های تمام ایرانیان ، “سیل” جاری است.

 

 

زلزله

 

زلزله

 

زلزله

 

 

 

 

زلزله
 
 

زلزله

 

 

 

زلزله

 

 

 

زلزله

 

 

زلزله

 

 

زلزله

 

 

زلزله

 

 

زلزله
 
 

 

 

 
 

زلزله

 

 

 

 

زلزله

 

 

زلزله

 

زلزله

 

 

 

 

 

 

درج شده توسط : امین آزادبخت (مدیر سایت )

دیدگاه ها

هم وطن در گفته :

انا لله و انا الیه راجعون
خداوند به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.
واقعاّ دردناکه…

[پاسخ]

ایمان پاسخ در تاريخ پنج شنبه ۲۶ مرداد , ۱۳۹۱ ۱۹:۴۹:

منو یاد سعادت اباد انداخت

[پاسخ]

این همه طرح مسکن مهر که در ایران افتتاح شد و باز در این شهرها و روستاها هنوز از استحکام ساختمان ها خبری نیست به خدا گریه ام گرفت وقتی این تصاویر رو دیدم.پس مسئولان در این مناطق چکار می کنند اونوقت اعلام می کنید ما درمانده ایم باور کنید در روستای رماوندغربی ترین نقطه لرستان هم این چنین ساختمان های کاه و گلی هم پیدا نمیشه. جا دارد از زحمات پرسنل بنیاد مسکن شهرستان و بانک مسکن تشکر و قدردانی شود.

[پاسخ]

سیفا پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۳ مرداد , ۱۳۹۱ ۰۸:۲۷:

لرستان کم از این مناطق نداره.خداکنه فقط زلزله نیاد.

[پاسخ]

یک همشهری در گفته :

بسیار ناراحت ومتاسفم این مصیبت بزرگ ودردناک را به هموطنان عزیز آذری تسلیت عرض میکنم .

[پاسخ]

صادق یاری پور در گفته :

امین آزادبخت اول صبح ما را داغون کردی به خصوص اون بچه!!!!

[پاسخ]

افسوس و تسلیت به جامعه محرم ایرانی کسانی در فقر و نداری بسر میبرند

[پاسخ]

علی کولیوند در گفته :

هه را را بژن هه را را بژن
ارا شکتی کل پیر شکت ار کلما بژن
را را را
دنیا را
کوشیا را

[پاسخ]

آزادی در گفته :

خانم آرزو؛ چرا همیشه منفی بافی را لقلقه زبان کنیم، اگر خبر ندارید بدانید که دولت به روستاییان این مناطق وام جهت ساخت بافتهای فرسوده داده، عده ای وام را در راستای ساخت خانه های خود هزینه کرده اند و برخی متأسفانه در جاهای دیگر، که اتفاقا خانه هایی که بازسازی شده اند از این فاجعه انسانی در امان مانده اند. هر چند که سهل انگاری از طرف خود اهالی این روستاها بوده ولی واقعا دیدن این صحنه ها دلخراش و دردآور است، خدا به همه عزیزان هم وطنمان صبر عطا فرماید.

[پاسخ]

آرزو پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۳ مرداد , ۱۳۹۱ ۱۳:۰۱:

به شما پیشنهاد می کنم که از خانه بیبیید بیرون تا کفشهایتان گلی شود و بعد اظهار نظر نمایید. یقینا خودت یکی از همونایی که وام رو صرف خرید …و…غیر از ساخت خانه کرده ای؟

[پاسخ]

حاجي زاده پاسخ در تاريخ دوشنبه ۲۳ مرداد , ۱۳۹۱ ۱۴:۰۳:

آقا يا خانم آزادي
من نمي دونم چرا از واقعيت روشن تر از روز گفتن آرزو خانم ناراحتيد؟!!شايد آبشخور شما همين دولت خدمتگذار باشه ولي خدا را هم در نظر داشته باش كه رضايتش مهمتر از دولت و . . . است. اين دولت محبوب شما حتي چنين ضايعه ي اسفناكي را عزاي عمومي اعلام نكرده.شما از كجا مي دانيد به اين روستائيان وام مسكن داده؟ به فرض هم داده و جاي ديگر هزينه شدهاين ضعف دولته كه نظارت نداشته است.نكنه مي خوايد همه ي اتفاقات عالم را هم بندازيد گردن سهل انگاري اين مردم فلك زده…

[پاسخ]

بی موضع در گفته :

افسوس که شادمانی قهرمانی قهرمانان آذریمان در المپیک لندن با این فاجعه ی اسفناک بطول نینجامید

[پاسخ]

خیلی دردناک بود،خدا بهشون صبر بده…

[پاسخ]

شاهیوند در گفته :

انا لله و انا الیه راجعون

[پاسخ]

الهام در گفته :

جشن قهرمانی بچه ها کوفتمون شد خدا بهشون صبر بده

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

یا حضرت عباس ، خیلی وحشتناکه

[پاسخ]

گلوی آدم را گاهی باید بتراشند تا برای دلتنگیهای تازه جا باز شود دلتنگیهایی که جایشان نه در دل که در گلوی آدم است دلتنگی هایی که می تواند آدم را خفه کند
واقعا دلخراش بود از عمق جان گریستم
این شبیخون بلا باز چه بود ای ساقی؟!!!!!!

[پاسخ]

وقتی

ما خواب بودیم

آنها درد می کشیدند.

[پاسخ]

بیرانوند پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۲۵ مرداد , ۱۳۹۱ ۱۱:۰۱:

زلزله ساعت16و45دقیقه بعداز ظهر بوده پس خواب نبودیم

[پاسخ]

مریم پاسخ در تاريخ جمعه ۲۷ مرداد , ۱۳۹۱ ۰۴:۲۵:

دوست عزیز در مثل جای هیچ مناقشه نیست.

[پاسخ]

هادی زارعی - تهران در گفته :

تسلیت و افسوس

[پاسخ]

هاوالپرس در گفته :

بگذار تا بگريم چو ابر در بهاران كز سنگ ناله خيزد روز وداع ياران

[پاسخ]

كوروش در گفته :

هموطن اذريم،تسليت ، تسليت، تورا با تمام وجودم از ان پيره زن وان پيره مرد با دستهاي پينه پينه كه در غم عزيزانشان ميگريند دوست دارم ودر غمتان شريكم ، مسولين محترم بيشتر به فكر اين قشر زحمتكش جامه باشيد ودر كمك به اين عزيزان يكه لحظه غفلت نكنيم.

[پاسخ]

محسن قاسمی در گفته :

بدون شک قطره قطره اشک های ما مرهمیست بر آتش درون مصیبت دیدگان برایشان صبر آرزو میکنم

[پاسخ]

بهروز پیری در گفته :

دل اندر سپنجی سرای مبند سپنجی نباشد همه سودمند
اگرچرخ گردان کشد زین تو سر انجام خشت است بالین تو
اگر عمر باشد هزار و دویست بجزء خاک تیره مرا جای نیست
کار میر ملاس هم عالی بود

[پاسخ]

شاطهماس در گفته :

خدا صبرشان دهد

[پاسخ]

مسلم کرمی در گفته :

خیلی دردناک بود .
تنها احساسی که از این تصاویر می تراود اشک و آه ماه هست و البته هیچگاه هم عبرت نمیگیریم !.
بدتر از این زمین لرزه ها در کشورهای پیشرفته اتفاق میفتد ولی تعداد کشته از شمار انگشات بیشتر نمیرود ! واقعأ کی میرسد روزی که ما از ترس زلزله به خود نپیچیم و کابوس هر شبمان نباشد ، باور کنید خیلی از شبها احساس میکنم شب آخر زندگیم هستش چونکه به این خونه و ساختمونهای ایرانی امیدی نیست !

[پاسخ]

سیاوش حیدری در گفته :

خدا صبر بده واقعا خیلی ناراحت کنندست

[پاسخ]

روِژین در گفته :

کزه کز نکه کزه ت ار گیانم/ کزه ت چوی الماس بریه سوخانم

[پاسخ]

فرید امرایی از چغابل رومشگان در گفته :

خیلی ناراحت شدم .شما رو خدا در حد توانتان کمک کنید.وبرای افراد فوت کرده یه فاتحه بگید.

[پاسخ]

مریم پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۲۵ مرداد , ۱۳۹۱ ۰۴:۵۳:

دوست گرامی اگر مطمئن بودم که این کمکها حتما به زلزله زدگان می رسد دریغ نمی کردم ، اما اینجا زمین است و ساعت به وقت انسانیت خوابیده است
دردهایم را می دانی پس چه سود از تکرار آرزوها که همه بر باد رفت اینک با اشک و آه همدلی می کنیم شاید اگر کمکهایمان نرسید دلهای پردردمان را باد با قلبهای سوخته آنها پیوند دهد و بار این غم جانکاه را با هم بر دوش بکشیم سپاس ار شما

[پاسخ]

كامبيز غضنفري پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۲۵ مرداد , ۱۳۹۱ ۱۵:۳۱:

همشهري محترم;درست است كه همدردي و ابراز تالم مي تواند گوشهاي از تالمات اين هموطنان را تسكين بخشد اما گفتن و نوشتن براي اين هموطنان نه نان مي شود و نه سرپناه مهم كمك مالي و تهيه اجناس مورد نياز است و نهادهاي غيردولتي خوشنام و قابل اعتمادي در سطح كشور وجود دارند كه مي توان با آسودگي خاطر از طريق اين نهادها كمك هارا به دست هموطنان مصيبت زده مان برسونيم……بعنوان نمونه
انجمن حمایت از آسیب دیدگان اجتماعی

بسیار خوشنام و فعال. با مدیریت خسرو منصوریان وکمیته امداد و کمک تشکیل دادن و با سه شهرزلزله زده هماهنگ هستند. داوطلبان تهران با آقای منصوریان هماهنگ کنند

آدرس : کارگر شمالی – بین فرصت و نصرت – کوچه جعفرزادگان (جواهری) – پلاک ۲

تلفن :02166901010

حساب : بانک ملی شعبه امیر آباد 0105669672002

[پاسخ]

مریم پاسخ در تاريخ چهارشنبه ۲۵ مرداد , ۱۳۹۱ ۲۰:۲۴:

با تشکر از شما دوست گرامی
کمکی را که تا حدودی فکر کردم می توان به دست آنها رساند را انجام داده ام خون دادن را وظیفه خود دانستم و این کار را انجام دادم اما باید عرض کنم من خود دانشجوی آن منطقه هستم و قرار شد با کمک دوستان که در آنجا هستند اینکار را با اطمینان خاطر انجام دهیم از لطف شما نیز بابت شماره حساب و آدرس بسیار سپاسگزارم و خوشحالم که اینچنین دلسوزانه به فکر مردم مصییبت زده هستید وحتما این آدرس و شماره حساب را به اطلاع سایر افراد که در این امر مردد هستند میرسانم از اطلاع رسانی شما کمال فدردانی را دارم
پیروز باشید و سرافراز

[پاسخ]

یک همشهری پاسخ در تاريخ جمعه ۲۷ مرداد , ۱۳۹۱ ۰۱:۲۸:

از جناب غضنفری ممنونم امیدوارم از این طریق مطمئن برای همدردی با هموطنان عزیزمان استفاده کنیم .

[پاسخ]

كامبيز غضنفري پاسخ در تاريخ پنج شنبه ۲۶ مرداد , ۱۳۹۱ ۱۴:۰۲:

سپاس دوست گرانقدر;
از پيگيري دلسوزانه شما سپاسگزارم. شما به هموطنان مصيبت زده زنده گي اعطا نموديد و اين خود بزرگترين كمك است.در اين وانفسايي كه در اين سرزمين بقول “ه.ابتهاج”داغ بر داغ مي افزايد،اين حس زيباي نوع دوستي كه در سرزمينمان جاري گشته است مرحمي ست بر دردهاي جانكاه.براي شما و همه ي هموطنان دلسوز و دغدغه مندم آرزوي بهروزي روز افزون دارم.
شاد باشيد و برقرار.

[پاسخ]

بیرانوند در گفته :

چرا مردم این مناطق اینقدر فقیرند؟99درصد از خانه ها از گاه و گل درست شدند.در هیچ جای دنیا زلزله6ریشتری تلفات جانی و اینهمه تخریب نداره.خدا به دادمان برسه.

[پاسخ]

غم آخر ایران زمین باشه واقعا” دردناکه ……..

[پاسخ]

7چشمه میشنان در گفته :

نمی دانی چه غمگینم برادرجان،
نمی دانی چه دلگیرم برادرجان،
نمی دانی گرفتار کدام طلسم و نفرینم برادرجان،
دلم تنگه برادرجان،
برادرجان دلم تنگه….

[پاسخ]

سلام،

عکس ها بسیار گویا هستند. اما همین یک خبر کافیست؟ گزارش روزانه ی شما از یک گوشه مملکت می تواند همبستگی ملی را زیادتر کند و دلها را بهم نزدیک تر.

[پاسخ]

امرایی در گفته :

چه سخت است ذرخانوادهای 5یا6نفری کودکی تنها بماند یک لحظه خدانکند ارزوی بد برای کسی ندارم ولی فکر کنید برای هرکدام از ماها این اتفاق بیافتد …….واقعا دلخراشه خداوند صبرعطا کند برای همه

[پاسخ]

خدا صبر بده

[پاسخ]

اصلا نمیدونم باید چی گفت فقط برای بازماندگان صبر و استقامت و برای شادی روح سفر کنندگان از این سرزمین دعا میکنم

[پاسخ]

به امید زندگی جدید پر از شادی با صبری که خداوند به این مصیبت دیده ها عطا می کند .

[پاسخ]