- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رسانه ها در فرهنگ سازی و برقراری امنیت نقش بسزایی دارند

 

IMAGE11451210800567 [1]

 

به گزارش میرملاس: سرهنگ “رضا شیراوژن” در نشست تعاملی با مدیر خبرگزاری ایرنا لرستان “شاهین فرشاد” با اشاره به این که رسانه پل ارتباطی مردم و مسئولان است، گفت: هدف پلیس ناامن کردن محیط برای برهم زنندگان نظم عمومی و افراد قانون گریز است.

 

وی در ادامه با بیان این که امروزه امنیت ملی به عنوان یکی از عمده ترین اولویت های فراروی دولت مطرح است، گفت: بالا بردن ضریب امنیت از طریق شناسایی و رفع تهدیدهای موجود یکی از دغدغه های نخبگان و حاکمان سیاسی در جوامع مختلف به شمار می رود.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان لرستان با تاکید بر افزایش آگاهی‌ اجتماعی در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه،گفت: آگاه‌سازی تنها با مشارکت بیشتر رسانه‌ در عرصه‌های مختلف قابل دسترسی است.

 

وی جایگاه و نقش مطبوعات و رسانه را در جهت فرهنگ سازی و ارتقاء آگاهی مردم، بسیار ارزشمند و تاثیر گذار دانست.

 

“شیراوژن” با اشاره به این که جستجوی امنیت یکی از مهمترین کنش ها و انگیزه های انسانی است، تصریح کرد: این کنش با جوهر هستی انسان، پیوندی ناگسستنی دارد چرا که حفظ ذات و صیانت نفس همواره از اساسی ترین میل های انسان بوده و هست.

 

وی مهمترین نیاز هر جامعه را تأمین امنیت جامعه دانست و بیان داشت: از دیدگاه اسلام امنیت یکی از اصول زندگی فردی و جمعی، زمینه ساز بهره وری از مزایا و مواهب حیات و تکامل بشر و یکی از مقدس ترین آرمان هاست.

 

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با تاکید بر این که امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران از عوامل و متغیرهای مستقل گوناگونی تأثیر می پذیرد، گفت: عملکرد رسانه و مطبوعات نیز می تواند در چارچوب این متغیرهای مستقل قرار گیرد اما آنچه از اهمیت زیادی برخوردار است، مکانیسم اثرگذاری مطبوعات بر امنیت ملی است.

 

در ادامه مدیر خبر گزاری ایرنا لرستان “شاهین فرشاد”، آمادگی خود را جهت همکاری و تعامل با نیروی انتظامی در اطلاع رسانی و انتشار اخبار، گزارش ها و موفقیت های پلیس در زمینه های انتظامی اجتماعی و ترافیکی از طریق رسانه های مربوطه اعلام و خواستار برگزاری جلسات هم اندیشی کارشناسان اجتماعی با خبرنگاران و اصحاب رسانه به صورت منظم و مستمر شد.*

منبع:پایگاه خبری پلیس